A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.



Kill Ref – Outskirst Late Broadcast

„Force Is Machine!”

Alessandro Signore zaczynał tworzyć elektronikę w połowie minionej dekady. I chociaż wtedy modny był wyluzowany minimal, on od początku upodobał sobie mocne i mroczne techno. Początkowo wydawał w mało znanych wytwórniach, aż wreszcie powołał do życia własną tłocznię. KR/LF to skrót od „Kill Ref Low Frequences” – i te cztery słowa perfekcyjnie opisują brzmienie nagrań publikowanych przez firmę, bez względu na to, czy są to utwory jej szefa, czy też współpracujących z nim innych producentów, takich jak Endlec czy Developer.

Signore poza producencką i wydawniczą działalnością miał też okazję pracować dla rozgłośni internetowej Rinse FM France. W swoim nocnym programie prezentował w latach 2012 – 2017 utwory innych artystów z kręgu nowoczesnego techno, ale raz na jakiś czas przemycał również między nimi własne kompozycje. Dziewięć utworów z tych sesji trafia teraz na debiutancki album Włocha firmowany pseudonim Kill Ref. Część z nich ukazała się wcześniej nakładem zaprzyjaźnionych z nim firm w rodzaju Darknet czy Labrynth, część jest z kolei w pełni premierowa.

Signore stawia w swej muzyce przede wszystkim na prostotę i energię. Najlepsze efekty uzyskuje wtedy, kiedy twarde bity rodem z techno zabarwia zbasowanymi motywami rodem z EBM – tak jak w pomysłowo zatytułowanych „Nitzer Huntes Disco-Milf” czy „Return Of Night Speaker”. Równie mocne granie znajdujemy w utworach, które Włoch stylizuje na siarczyste techno o acidowym brzmieniu z lat 90. To przypadek „LFO 101” i „Latum”, które z powodzeniem mogłyby się znaleźć niegdyś w katalogu Force Inc. Swoistym oddechem są tu nagrania wprowadzające do zestawu trance’owe arpeggia – bo w przeciwieństwie do pozostałych niosą wyrazistą melodykę („Modello Nuvolare Quadro”).

Muzyka z „Outskirst Late Broadcast” nie zaskakuje niczym nowym: słychać w niej przede wszystkim fascynację dokonaniami Thomasa P. Heckmanna. Można więc powiedzieć, że Alessandro Signore wpisuje się swym debiutanckim albumem w modny obecnie nurt łączący techno z EBM. Całe szczęście włoski producent ma lekką rękę do tworzenia takich brzmień – i potrafi je nasycić tryskającą testosteronem męską energią. „Muscle and hate/ Force is machine” wrzeszczał kiedyś Douglas McCarthy z Nitzer Ebb w utworze „Join The Chant”. Te same frazy mogłyby być ozdobą „Outskirst Late Broadcast”.

KR/LF 2018

www.facebook.com/krlfrecords

www.facebook.com/killref

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze