SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Andrzej Baphomet, Fausto Mercier, Grupa Etyka Kurpina i Niechęć

Zdążyć przed końcem.

Nim rok 2018 dobiegnie końca, jeszcze jedno zestawienie „krótko” udało się stworzyć. Prawie w całości po polsku (jeden Węgier). Cztery płyty z szeroko pojętego nurtu niezalu. Każda z płyt ma w sobie pierwiastek nieoczywistości. Jeśli nawet napięcia nie wystarcza do utrzymania uwagi przez całość trwania, to są momenty, którym warto poświęcić uwagę. Więc nie ma się co zniechęcać, tylko wykrzesać z siebie nieco energii, znaleźć dodatkowy czas, żeby wypełnić go nietuzinkową muzyką.

Adam Witkowski tym razem w kostiumie Andrzej Baphomet. Drugi album wydany pod tym szyldem (pierwszy w BDTA) jest formą drwin z nowoczesności. Głównym sprawcą zamieszania jest Adam Witkowski. Niejednorodność tworu muzycznego została zamierzona od początku. Trudno się tego słucha, gdyż nie wiadomo z czym mamy do czynienia. Czy to pastisz? A może zwykła zgrywa? Bon-moty wprost z reklam sąsiadują z natłokiem efektów. W „Rys. nr 1” pojawia się gościnnie Wojtek Kucharczyk, a w funkującym „Zawsze chciałam być Barrym W.” Olga Burczyk. Witkowski potrafi pobawić się filozoficzną formą wymieszaną muzycznym mętlikiem („Ty mów co chcesz”). Jest też wycieczka środowiskowa w „Diss na zamknięcie BDTA”. W całość lepiej nie wchodzić bez poczucia humoru.
Andrzej Baphomet – Presets for My Heart | thisisnotarecord 2018
Bandcamp
FB thisisnotarecord
Węgry reprezentuje Nagy Roland. W wersji wydanej przez Pointless Geometry nazwany Fausto Mercier. Ten młody reprezentant sceny węgierskiej debiutował w 2016 roku. Dla polskiego wydawcy nagrał dziewięć utworów w kategorii eksperymentalnej muzyki elektronicznej. Miejscami możemy poczuć się jak w laboratorium („Kveepr”), a kiedy indziej jak w innym wymiarze („Plan N8ne”). Blisko eksperymentów znanych z krajowego podwórka lokuje się „7-X Stellarator”. Pod koniec twórca postanowił zwolnić i wystąpić w roli kształtującego klimat. „Quiet Weapons” kusi powolną frazą fortepianu, a zamykający „From line to ǝuᴉl” przywdziewa mistyczne szaty. Bardzo dobrze węgierska pomysłowość odnalazła się w polskim labelu.
Fausto Mercier – Ballroom of Recur | Pointless Geometry 2018
Bandcamp
FB
Na lekcje kolażu i plądrofonii zaprasza Grupa Etyka Kurpina. Wydana dla berlińskiego labelu tmrw> kaseta „Lessons” zawiera cztery kolaże. Za nazwą kryje się Adam Frankiewicz, szef wytwórni Pionierska Records. Plądrofonia stosowana. Słucha się tego jak przedziwnej audycji radiowej wypełnionej hauntologią. Mamy tu fragmenty ze starych VHS`ów, urwane rozmowy telefoniczne, fragmenty programów telewizyjnych, czy w końcu mieszaninę języków angielskiego, niemieckiego i polskiego. Moje zakamarki pamięci pobudził szczególnie „Lektion vier”. Wywołane uderzenia nostalgii za latami dziewięćdziesiątymi było sporym zaskoczeniem. Z jednej strony zalew telewizji satelitarnych, z drugiej syntetyczne melodie z pierwszych gier komputerowych. Bajka.
Grupa Etyka Kurpina – Lessons | tmrw> 2018
Bandcamp
FB
Na koniec Niechęć w stanie czystym, czyli koncertowa płyta znakomitego zespołu. Album nagrany w klubie Hipnoza, czyli tam, gdzie swój album na żywo nagrał EABS. Niechęć na żywo wypada znakomicie. Miks rocka, jazzu i elektroniki wybrzmiewa i otumania od rewelacyjnego „Końca”, tj. początku płyty. Zespół gra w powiększonym składzie, co pozwala im na rozpostarcie skrzydeł. Fascynujące jak potrafią wzniecać erupcję energetyczną („Chmury”) albo prezentować solidność zgrania („Krew”). Fani elektronicznych podbić powinni posłuchać koniecznie „Rajzy” po to, aby docenić maestrię w łączeniu różnych płaszczyzn muzycznych, ale również aby podziwiać świetną realizację dźwiękową, która oddaje dynamikę i rozmach. Znakomity koncert, wspaniały album.
Niechęć – Live at Jazz Club Hipnoza | More Music Agency 2018
Bandcamp
Strona oficjalna
FB

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze