Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



DJ Bone – Beyond

Nowa muzyka detroitowego producenta nie schodzi poniżej typowego dlań poziomu.

Kiedy Eric Dulan zaczął nagrywać i wydawać swoją własną muzykę jako DJ Bone, była połowa lat 90. Na jego pierwszy album trzeba było jednak czekać aż ponad dekadę. Wydana w 2007 roku płyta „Out Of Nowhere” stanowiła podsumowanie dotychczasowej drogi artystycznej detroitowego producenta. Potem znów nastąpiło dziesięć lat przerwy (oczywiście wypełnione winylowymi dwunastocalówkami) – i dopiero w 2017 roku otrzymaliśmy długą płytę jego projektu Differ-Ent – „It’s Good To Be Differ-Ent”.

Kiedy fani twórczości DJ Bone’a zaczęli się przygotowywać na kolejną dekadę czekania na jego nowy album, niespodziewanie na rynku pojawił się krążek „A Piece Of Beyond” firmowany jego didżejskim pseudonimem. Nie upłynęło pół roku – i dostajemy znów nową płytę artysty – „Beyond”. Okazało się, że po tym, jak DJ Bone powrócił z Berlina do Detroit, stworzył ponad pięćdziesiąt nowych nagrań. Ponieważ ich wydanie na jednym wydawnictwie nie miałoby sensu, czarnoskóry producent rozpisał ten materiał na płytową trylogię.

„Beyond” przynosi jedenaście kompozycji, w których niczym w zwierciadle odbijają się ulubione zagrywki mistrza. Podstawę stanowi tu detroitowe techno w swej klasycznej formie: twardy bit, głęboki bas, rozwibrowane akordy i przestrzenne tło. Tak dzieje się w powoli rozpędzającym się „Dreamers 7”, zaskakująco melodyjnym „Multiples Of Self” czy galopującym „Tru Definition”. Drugie oblicze muzyki DJ Bone’a stanowi oczywiście ekspresyjny tribal: plemienne bębny, wokalne efekty i warczące klawisze. To podszyty chmurnym basem „In The Deep” czy ozdobiony rozmytą elektroniką „Beyond To Move”.

Detroitowy producent w żadnym z nagrań z „Beyond” nie schodzi poniżej typowego dla siebie poziomu. Trudno więc jakoś wyróżniać któreś z nich – ale dwie kompozycje są tu szczególnej urody. „Motion (AM)” to przykład techno z Motor City w wyjątkowo rozmarzonej formule. Z kolei finałowy „In Transit” zaskakuje subtelnym brzmieniem, łączącym dyskretnie pobrzękujące akordy z lekko jazzową partią piano. Jeśli ktoś lubi muzykę z Detroit – album ten na pewno przypadnie mu do gustu. I będzie cierpliwie czekał na trzeci krążek z trylogii, który DJ Bone planuje na początek 2019 roku.

Subject Detroit 2018

www.subjectdetroit.com

www.facebook.com/SubjectDetroit

www.dj-bone.com

www.facebook.com/djbone313

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze