Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.



Florian Meindl – Nonlinear Times

Trance i acid w służbie techno.

Rzadko dociera do nas ostatnimi czasy nowa elektronika z Austrii. Ale nic w tym dziwnego: większość artystów z tego kraju, która odniosła artystyczny lub komercyjny sukces, przenosi się prędzej czy później do Niemiec. Tak też się stało w przypadku Floriana Meindla. Zaczynał pod koniec lat 90. jako didżej, poprzedzając takie tuzy jak Claude Young czy Ricardo Villalobos. Z własnymi produkcjami wystartował na początku minionej dekady.

Punktem zwrotnym w jego biografii okazała się przeprowadzka do Berlina. Tam austriacki producent otworzył własną wytwórnię – Flash. Publikowała ona nie tylko jego materiał, ale również zaprzyjaźnionych artystów w rodzaju Lucy’ego, Sighy czy Radio Slave. To jej nakładem ukazały się też trzy wydane do tej pory albumy Meindla, z których ostatni pojawił się na rynku dwa lata temu. „Time Illusion” spotkało się z dobrymi recenzjami, a piszący o krążku podkreślali nie tylko muzyczny talent artysty, ale też techniczny aspekt jego twórczości.

Tak się bowiem złożyło, że na początku tej dekady Meindl zaczął kompletować wyposażenie swego własnego studia, koncentrując się na zakupie analogowych i modularnych syntezatorów. W miarę wzbogacania się w nowe instrumenty, inaczej wyglądały też występy producenta. Podczas prezentacji w ramach Boiler Roomu dwa lata temu Meindl zaprezentował się łącząc didżejowanie z obsługą trzech modularnych maszyn. Sprzęt ten, wchodzący w skład jego Riverside Studios,  został także wykorzystany w powstawaniu czwartego albumu Austriaka.

„Nonlinear Times” przynosi solidną dawkę twardego techno o „żywym” brzmieniu. Jego szkielet tworzą ciężkie i galopujące bity, na które nakładają się kolejne pasaże analogowych klawiszy („Basic Mechanism”). W kilku momentach płyty Meindl odwołuje się do muzyki powstającej na początku lat 90. we Franfurcie, łącząc trance’owe arpeggia („Nonlinear Times”) z acidowymi loopami („Dive Doiwn”). Kojący oddech od tego zwartego i gęstego grania, przynoszą utwory odwołujące się do klasyki elektroniki w stylu choćby Jean-Michel Jarre’a („Surrealist”).

Nagrania z „Nonlinear Times” nie są może jakoś szczególnie odkrywcze, ale ich siła drzemie w koncertowym sznycie, jakie nadał im Meindl. Otwarta formuła większości z kompozycji z jego czwartego albumu sprawia, że podczas występów będzie on mógł nasycać je syntezatorowymi improwizacjami do woli. Stąd słuchanie materiału z „Nonlinear Times” jest trochę jak lizanie cukierka przez szybę: pełną moc znajdujących się na płycie nagrań poznamy dopiero podczas spotkania z ich autorem w klubie lub na festiwalu.

Flash 2018

www.flash-rec.com

www.facebook.com/flashrec

www.florianmeindl.com

www.facebook.com/florianmeindlartistpage

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Diuna

    Fajny artwork i…jeden dobry numer.

  2. coraz więcej takich pozycji …. zaczyna się nasuwać wręcz pytanie po co decydować się na zakup płyty …może lepiej poczekać na koncert …. lub na internetową transmisję … czasem już tak bywa … eh dziwne to czasy