Po wielu latach nieobecności na krakowskim festiwalu pojawi się ponownie Vladislav Delay z nowym programem – „Rakka”.
W marcu tego roku amerykański duet MATMOS wydał album pod tytułem „Plastic Anniversary” – jego zapowiedź można było usłyszeć podczas Unsoundu w Adelajdzie. W Krakowie poznamy pełną wersję projektu. Nowa płyta Matmos to opowieść o plastiku: jego użyteczności w codziennym życiu i przekleństwie dla środowiska naturalnego. Artyści nagrali swoją muzykę m.in. przy pomocy plastikowych przedmiotów i śmieci.
SHACKLETON to brytyjski producent znany z basowej, post-industrialnej muzyki o uduchowionej atmosferze. W tym roku wystąpi na Unsoundzie z cenionym klarnecistą WACŁAWEM ZIMPLEM. Oprócz ogromnego talentu tę dwójkę łączy coś jeszcze: łatwość do nawiązywania współpracy z innymi artystami. Schackleton wystąpił na Unsoundzie z japońską grupa Nissenenmondai. Zimpel zagrał z Rabihem Beainim i z Remontem Pomp.
Kolejnym innowatorem muzyki elektronicznej, który w tym roku wraca na Unsound jest VLADISLAV DELAY. Finski producent zagra materiał z nadchodzącego albumu zatytułowanego „Rakka”, na którym zaprezentuje swoje nowe, radykalne oblicze. Za wizualizacje będzie odpowiadać AGF, niemiecka artystka audio-wizualna.
Francuska kompozytorka, poetka i artystka wizualna FÉLICIA ATKINSON wystąpi w związku z premierą nowego albumu „The Flower and the Vessel”. Nagrała go podczas ostatniej trasy koncertowej, którą pokonała będąc w ciąży. Jak podkreśla sama Atkinson, „To nie jest płyta o byciu w ciąży. Raczej płyta nagrana wraz z ciążą, z głosem kogoś, kto jest w twoim ciele”.
Polityczny charakter ma z kolei nowa płyta MATIASA AGUAYO, chilijskiego artysty, który wychował się w Niemczech. Aguayo właśnie wydał nowy album zatytułowany „Support Alien Invasion”, na którym w radosny sposób walczy z wykluczeniem oraz zachęca do celebrowania inności. Będzie to światowa premiera tego materiału.
Europejską premierę będzie miało widowisko „Pedagogy” przygotowane przez ELIEGO KESZLERA (perkusja) oraz NATE’A BOYCE’A (preparowana gitara, wizualizacje). Jego tematem jest szeroko rozumiana „instrumentalizacja”- jako kategoria muzyczna, psychologiczna i socjologiczna. Artystom chodzi o warunki, w których poddajemy się, niczym instrumenty, czyjejś władzy i pozwalamy sobą manipulować.
Z Arabii Saudyjskiej przyleci MSYLMA, debiutant, który nagrał album „Dhil-un Taht Shajarat Al-Zaqum”. Tematem płyty jest dorastanie, a Msylma pisząc swoje teksty inspirował się poezją powstałą w okresie przedislamskim (do początku VII w.) oraz Koranem. Tradycyjna warstwa wokalna została tutaj połączona z brzmieniami współczesnymi: artysta czerpie zarówno z r&b, muzyki klubowej, jak i eksperymentalnej elektroniki.
Z kolei ANTHONY PATERAS zaprezentuje koncert pod tytułem „This Ain’t My First Rodeo”. Artysta jest zafascynowany zagadnieniami z zakresu psychoakustyki i kwadrofonii, poszukuje dźwięków, które wpływają na to, jak odczuwamy czas.
Więcej informacji:
🙂 to samo pytanie ? 🙂 pozdrawiam serdecznie.
Co znaczy „nowe, radykalne oblicze” Delaya?
Przekonamy sie w pazdzierniku.
Polecam ostatni wywiad z nim https://www.xlr8r.com/features/q-a-vladislav-delay Wynika z niego, że zamieszczony tam utwór „Rakkine (Early Version)” w swojej wersji finalnej będzie częścią nadchodzącego LP. Brzmi obiecująco: https://soundcloud.com/xlr8r/xlr8rplus-009-vladislav-delay-rakkine-early-version?in=xlr8r/sets/xlr8rplus-009-february-2019