Wpisz i kliknij enter

Unsound ogłasza kolejnych artystów

Po wielu latach nieobecności na krakowskim festiwalu pojawi się ponownie Vladislav Delay z nowym programem – „Rakka”.

W marcu tego roku amerykański duet ​MATMOS​ wydał album pod tytułem „Plastic  Anniversary” – jego zapowiedź można było usłyszeć podczas Unsoundu w  Adelajdzie. W Krakowie poznamy pełną wersję projektu. Nowa płyta Matmos to  opowieść o plastiku: jego użyteczności w codziennym życiu i przekleństwie dla  środowiska naturalnego. Artyści nagrali swoją muzykę m.in. przy pomocy  plastikowych przedmiotów i śmieci.

SHACKLETON​ to brytyjski producent znany z basowej, post-industrialnej muzyki o  uduchowionej atmosferze. W tym roku wystąpi na Unsoundzie z cenionym  klarnecistą ​WACŁAWEM​ ​ZIMPLEM​. Oprócz ogromnego talentu tę dwójkę łączy coś  jeszcze: łatwość do nawiązywania współpracy z innymi artystami. Schackleton  wystąpił na Unsoundzie z japońską grupa Nissenenmondai. Zimpel zagrał z Rabihem  Beainim i z Remontem Pomp.

Kolejnym innowatorem muzyki elektronicznej, który w tym roku wraca na  Unsound jest ​VLADISLAV​ ​DELAY​. Finski producent zagra materiał z nadchodzącego albumu  zatytułowanego „Rakka”, na którym zaprezentuje swoje nowe, radykalne oblicze. Za  wizualizacje będzie odpowiadać ​AGF​, niemiecka artystka audio-wizualna.

Francuska kompozytorka, poetka i artystka wizualna ​FÉLICIA​ ​ATKINSON​ wystąpi  w związku z premierą nowego albumu „The Flower and the Vessel”. Nagrała go  podczas ostatniej trasy koncertowej, którą pokonała będąc w ciąży. Jak podkreśla  sama Atkinson, „To nie jest płyta o byciu w ciąży. Raczej płyta nagrana wraz z  ciążą, z głosem kogoś, kto jest w twoim ciele”.

Polityczny charakter ma z kolei nowa płyta MATIASA AGUAYO, chilijskiego artysty, który wychował się w Niemczech. Aguayo właśnie wydał nowy album zatytułowany „Support Alien Invasion”, na którym w radosny sposób walczy z wykluczeniem oraz zachęca do celebrowania inności. Będzie to światowa premiera tego materiału.

Europejską premierę będzie miało widowisko „Pedagogy” przygotowane  przez ​ELIEGO​ ​KESZLERA​ (perkusja) oraz ​NATE’A​ ​BOYCE’A​ (preparowana gitara,  wizualizacje). Jego tematem jest szeroko rozumiana „instrumentalizacja”- jako  kategoria muzyczna, psychologiczna i socjologiczna. Artystom chodzi o warunki, w  których poddajemy się, niczym instrumenty, czyjejś władzy i pozwalamy sobą  manipulować.

Z Arabii Saudyjskiej przyleci MSYLMA​, debiutant, który nagrał album „Dhil-un  Taht Shajarat Al-Zaqum”. Tematem płyty jest  dorastanie, a Msylma pisząc swoje teksty inspirował się poezją powstałą w okresie  przedislamskim (do początku VII w.) oraz Koranem. Tradycyjna warstwa wokalna  została tutaj połączona z brzmieniami współczesnymi: artysta czerpie zarówno z  r&b, muzyki klubowej, jak i eksperymentalnej elektroniki.

Z kolei ​ANTHONY​ ​PATERAS​ zaprezentuje koncert pod tytułem „This Ain’t My First  Rodeo”. Artysta jest zafascynowany zagadnieniami z zakresu psychoakustyki i  kwadrofonii, poszukuje dźwięków, które wpływają na to, jak odczuwamy czas.

Więcej informacji:

www.unsound.pl







Jest nas ponad 15 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Ję
4 lat temu

🙂 to samo pytanie ? 🙂 pozdrawiam serdecznie.

daneck
daneck
4 lat temu

Co znaczy „nowe, radykalne oblicze” Delaya?

kardolini
kardolini
4 lat temu
Reply to  daneck

Polecam ostatni wywiad z nim https://www.xlr8r.com/features/q-a-vladislav-delay Wynika z niego, że zamieszczony tam utwór „Rakkine (Early Version)” w swojej wersji finalnej będzie częścią nadchodzącego LP. Brzmi obiecująco: https://soundcloud.com/xlr8r/xlr8rplus-009-vladislav-delay-rakkine-early-version?in=xlr8r/sets/xlr8rplus-009-february-2019

Polecamy