Wpisz i kliknij enter

Label Outlines prezentuje „groove 6”

Po czterech latach od wydania groove’ów, za które odpowiadały wyłącznie kobiety producentki, wytwórnia outlines przedstawia ostatnią kasetę dopełniającą serię i zamykającą ten wydawniczy rozdział.

Dwie pierwsze kasety przypadły w udziale argentyńskiej artystce dźwiękowej Aylu („groove 4”) oraz pochodzącej z Niemiec wokalistce, producentce i aktywistce AGF („groove 5”). Z kolei za „groove 6” odpowiedzialna jest jedna z najważniejszych postaci Chicagowskiego Footworku, Jana Rush.

Producentka i DJ-ka już będąc nastolatką dała się poznać jako niezwykle aktywna artystka, grając pierwsze sety obok DJ-a Rashada, Gant-Mana i Nehpetsa, by chwilę później – w wieku trzynastu lat – wydać wspólnego winyla z DJ-em Deeonem dla wytwórni Dance Mania.

„groove 6” ukazuje się kilka miesięcy po znakomitym albumie artystki „Painful Enlightenment” wydanym przez wytwórnię Planet Mu. „Painful Enlightenment” przedstawia dźwiękową dokumentację trudnego i mrocznego okresu w życiu Jany. Choć „groove 6” powstawał mniej więcej w podobnym czasie, to można go potraktować jako jasny rewers ciężkiej i gęstej atmosfery albumu Jany Rush wydanego przez Planet Mu.

Kaseta „groove 6” to świadectwo niezwykłej inwencji producentki z Chicago, której twórczość wyrasta z muzycznych korzeni Wietrznego Miasta takich jak ghetto house i footwork, jednak jej muzyka wybiega daleko do przodu. Będąc w ciągłym ruchu i transformacji, wymyka się wszelkim precyzyjnym określeniom. Ta frapująca wersja footworku Jany Rush zdaje się przekraczać swoje stylistyczne ograniczenia docierając w nieznane nikomu dotychczas rejony.







Jest nas ponad 16 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy

W obronie samego siebie – rozmowa z MONOH

Szwajcarski muzyk Roger Odermatt (aka MONOH) łączy na swojej debiutanckiej EP-ce brzmienie indyjskiego sitaru z elektroniką. Pytamy go o kulisy powstawania tego materiału, a także jak