Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.



Nowości z Ambiances Magnétiques

Sprawdzamy grudniowe nowości płytowe z kanadyjskiej wytwórni Ambiances Magnétiques.

217_AM_sympa2009_v3_217_AM_sympa2009_v

Fünf – „La règle” (grudzień 2014 | Ambiances Magnétiques)

Żeński kolektyw Fünf z Montrealu na swoim albumie „La Règle” zabiera nas do świata muzyki improwizowanej. Twórczość tych znakomitych artystek cechuje ich nietuzinkowe podejście do tworzenia systemów amplifikacji i instrumentów, a mam tu na myśli: własnej roboty syntezatory, oscylatory, hydrofony, różnego rodzaju odbiornik generujące fale radiowe i wiele innych instrumentów zrobionych z niepotrzebnych rzeczy, które w ich rękach dostają nowe życie. „La Règle” to dwanaście kompozycji z okolic elektroakustyki i improwizacji, a także czuć w nich fascynacje tym, co można było usłyszeć w latach 60. w zbiorach bibliotek muzycznych BBC.

Posłuchaj fragmentów płyty na stronie actuellecd.com

221_AM_sympa2014_VerticalSquirrels_CS3_v3.indd

Vertical Squirrels – „Time of the Sign” (grudzień 2014 | Ambiances Magnétiques)

Vertical Squirrels to kanadyjski kwartet: Daniel Fischlin, Ajay Heble, Lewis Melville i Ted Warren, który bardzo lubi współpracować z innymi muzykami, co też potwierdza ich najnowszy krążek „Time of the Sign”. Organiczne brzmienia m.in. liry korbowej, gitary, fletu, perkusji, instrumentów dętych połączyły się w bardzo ciekawy sposób z improwizacją, minimalizmem, post-rockiem, free jazzem i spiritual jazzem. Nie jest im obca twórczość Franka Zappy czy rockowych zespołów niemieckich z lat 70. Myślę, że fani zespołu The Necks będą zachwyceni albumem „Time of the Sign”.

Posłuchaj fragmentów płyty na stronie actuellecd.com

218_AM_sympa2009_v7

Évidence – „Monk Work” (grudzień 2014 | Ambiances Magnétiques)

Trio Évidence (Pierre Cartier – bas, Jean Derome – saksofony, Pierre Tanguay – perkusja) powstało w 1985 roku w Montrealu, a „Monk Work” to ich trzeci w karierze longplay. Od samego początku twórczość Évidence jest nastawiona wyłącznie na interpretowanie kompozycji Theloniousa Monka. Nowe nagrania tria powstały w czasie tzw. „Marathon Monk”, który odbył się wiosną zeszłego roku w Montrealu. Album „Monk Work” to nie tylko znakomita pozycja dla miłośników bebopu i jazzu, ale też ciekawa odskocznia od elektronicznych brzmień.

Posłuchaj fragmentów płyty na stronie actuellecd.com

Klaxon Gueule

Klaxon Gueule – „Pour en finie” (grudzień 2014 | Ambiances Magnétiques)

Kanadyjskie trio Klaxon Gueule (Michel F Côté – perkusja, Bernard Falaise – gitara, Alexandre St-Onge – bas) powraca ze swoim szóstym albumem „Pour en finie”. Dodam, że zespół został założony przez Michela F Côté’a w 1995 roku. Krążek „Pour en finie” wypełnił czterdziestominutowy materiał będący na styku wolnej improwizacji i muzyki elektroakustycznej. W niektórych fragmentach twórczość Klaxon Gueule może kojarzyć się z nagraniami Radian czy Trapist, a niekiedy jest im bliżej do wybranych projektów Roba Mazurka.

Posłuchaj fragmentów płyty na stronie actuellecd.com

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.