Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.

Various Artists – Total 19
Paweł Gzyl:

Witamy jesień z Kompaktem.

Alessandro Cortini – Volume Massimo
Jarek Szczęsny:

Wyłapywanie wadliwych elementów.



Nowości z Ambiances Magnétiques

Sprawdzamy grudniowe nowości płytowe z kanadyjskiej wytwórni Ambiances Magnétiques.

217_AM_sympa2009_v3_217_AM_sympa2009_v

Fünf – „La règle” (grudzień 2014 | Ambiances Magnétiques)

Żeński kolektyw Fünf z Montrealu na swoim albumie „La Règle” zabiera nas do świata muzyki improwizowanej. Twórczość tych znakomitych artystek cechuje ich nietuzinkowe podejście do tworzenia systemów amplifikacji i instrumentów, a mam tu na myśli: własnej roboty syntezatory, oscylatory, hydrofony, różnego rodzaju odbiornik generujące fale radiowe i wiele innych instrumentów zrobionych z niepotrzebnych rzeczy, które w ich rękach dostają nowe życie. „La Règle” to dwanaście kompozycji z okolic elektroakustyki i improwizacji, a także czuć w nich fascynacje tym, co można było usłyszeć w latach 60. w zbiorach bibliotek muzycznych BBC.

Posłuchaj fragmentów płyty na stronie actuellecd.com

221_AM_sympa2014_VerticalSquirrels_CS3_v3.indd

Vertical Squirrels – „Time of the Sign” (grudzień 2014 | Ambiances Magnétiques)

Vertical Squirrels to kanadyjski kwartet: Daniel Fischlin, Ajay Heble, Lewis Melville i Ted Warren, który bardzo lubi współpracować z innymi muzykami, co też potwierdza ich najnowszy krążek „Time of the Sign”. Organiczne brzmienia m.in. liry korbowej, gitary, fletu, perkusji, instrumentów dętych połączyły się w bardzo ciekawy sposób z improwizacją, minimalizmem, post-rockiem, free jazzem i spiritual jazzem. Nie jest im obca twórczość Franka Zappy czy rockowych zespołów niemieckich z lat 70. Myślę, że fani zespołu The Necks będą zachwyceni albumem „Time of the Sign”.

Posłuchaj fragmentów płyty na stronie actuellecd.com

218_AM_sympa2009_v7

Évidence – „Monk Work” (grudzień 2014 | Ambiances Magnétiques)

Trio Évidence (Pierre Cartier – bas, Jean Derome – saksofony, Pierre Tanguay – perkusja) powstało w 1985 roku w Montrealu, a „Monk Work” to ich trzeci w karierze longplay. Od samego początku twórczość Évidence jest nastawiona wyłącznie na interpretowanie kompozycji Theloniousa Monka. Nowe nagrania tria powstały w czasie tzw. „Marathon Monk”, który odbył się wiosną zeszłego roku w Montrealu. Album „Monk Work” to nie tylko znakomita pozycja dla miłośników bebopu i jazzu, ale też ciekawa odskocznia od elektronicznych brzmień.

Posłuchaj fragmentów płyty na stronie actuellecd.com

Klaxon Gueule

Klaxon Gueule – „Pour en finie” (grudzień 2014 | Ambiances Magnétiques)

Kanadyjskie trio Klaxon Gueule (Michel F Côté – perkusja, Bernard Falaise – gitara, Alexandre St-Onge – bas) powraca ze swoim szóstym albumem „Pour en finie”. Dodam, że zespół został założony przez Michela F Côté’a w 1995 roku. Krążek „Pour en finie” wypełnił czterdziestominutowy materiał będący na styku wolnej improwizacji i muzyki elektroakustycznej. W niektórych fragmentach twórczość Klaxon Gueule może kojarzyć się z nagraniami Radian czy Trapist, a niekiedy jest im bliżej do wybranych projektów Roba Mazurka.

Posłuchaj fragmentów płyty na stronie actuellecd.com

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.