Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.

Mchy i Porosty – The Dead Pterodactyl
Mateusz Piżyński:

Techno na strychu.

Nkisi – 7 Directions
Jarek Szczęsny:

Kosmos można stracić z oczu.

Robert Farrugia ‎– Adrift
Mateusz Piżyński:

Harmonijny ambient z mrokiem tylko na okładce?



Steve Reich i John Cage – w nowej odsłonie

Pod koniec 2014 roku pojawiły się dwie intrygujące płyty prezentujące współczesne spojrzenie na twórczość tych dwóch wielkich kompozytorów.    

KR026_front

Steve Reich / Ensemble Avantgarde – „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” (05.12.2014/wznowienie: kwiecień 2015, Karlrecords)

Widocznie było spore zainteresowanie albumem „Four Organs/Phase Patterns/Pendulum Music” kolektywu z Lipska Ensemble Avantgarde: Steffen Schleiermacher (organy, fortepian, elektronika), Josef Christof (organy, fortepian), Michael Obst (organy), Klaus Steffes-Holländer (organy), Stefan Stopora (maracas) i Martin Demmler (elektronika), skoro w kwietniu będziemy mieć wznowienie tego materiału. Niemieccy muzycy wzięli na warsztat trzy wczesne kompozycje („Four Organs”, „Pendulum Music 1, 2”, „Phase Patterns”) Steve’a Reicha z lat 1968 – 1970. Warto zestawić i porównać oryginale wersje tych nagrań, jakie znajdziemy na płytach Reicha, z tym, co prezentują członkowie Ensemble Avantgarde.

Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

Bozzini Quartet - okładka Quatuor Bozzini – „John Cage: Four” (grudzień 2014, Collection QB)

Niezwykle ceniony kanadyjski kwartet smyczkowy Quatuor Bozzini: Clemens Merkel (skrzypce), Alissa Cheung (skrzypce), Stéphanie Bozzini (altówka), Isabelle Bozzini (wiolonczela), sięga po trzy różne nagrania Johna Cage’a. Pierwsza kompozycja to „String Quartet in Four Parts (1949-50)”. W tamtym okresie Cage odchodził od typowej funkcji kompozytora i jednocześnie wcielał się w postać, która pozwoli mu przedstawić swoją twórczość bez większych emocjonalnych i narracyjnych intencji. Kilka dekad później stworzył „Thirty Pieces for String Quartet (1983)”, z kolei w tym utworze Cage położył spory nacisk na określone sekwencje działań w określonych ramach czasowych. Zaś w 1989 roku Amerykanin napisał „Four” – prace nad tym dziełem rozpoczął już w 1987 roku i prowadził aż do śmierci w 1992 roku. Znakomite interpretacje tych kompozycji znajdziecie na albumie „John Cage: Four”. Materiał zarejestrowano w kwietniu 2014 roku podczas koncertów w Montrealu.

Strona Quartet Bozzini »Profil na Facebooku »Strona actuellecd »

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Tut

    Kwartet znakomity