Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



Eksperymentalne oblicze RPA – część #24

Derek Gripper po raz kolejny odczytuje na nowo brzmienie kory.

To nie pierwsze nasze spotkanie z tym południowoafrykańskim gitarzystą, skrzypkiem i wokalistą; w 2012 roku jego postać pojawiła się w piątej części cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”, przy okazji wydania kapitalnej płyty „One Night on Earth: Music from the Strings of Mali”, gdzie na gitarze akustycznej dokonał transkrypcji muzyki malijskiej granej na dwudziesto-jedno strunowej afrykańskiej harfie (korze). Z oklei w ubiegłym roku Gripper opublikował „Cassette Locale: After Masanobu Fukuoka” (tutaj więcej).

Na tegorocznym krążku „Libraries on Fire” (10.11.2015 | New Cape Records) muzyk kontynuuje swoje poszukiwania odnośnie afrykańskiej kory. Poprzednim razem wziął na warsztat twórczość takich artystów jak Toumani Diabaté, Ali Farka Touré czy Ballaké Sissoko. Tym razem Gripper poszedł o krok dalej i oprócz wyżej wymienionych nazwisk, pokusił się o wersje nagrań Amadu Bansanga Jobarteha (Gambia) oraz Batourou Sékou Kouyaté (Mali). Pod sam koniec płyty Derek przemycił własny utwór, pt. „Anna Magdalena”.

„Libraries on Fire” to pełne pasji kompozycje, zagrane z oddaniem i ogromną starannością. Co ważne, gitarzysta ma wielkie dar wyczucia sytuacji i nie przesadza ze swoimi aranżacjami. Partie gitary Grippera w świetny sposób korespondują z lekkością, głębią i transowością niezwykłego instrumentu, jakim jest kora.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona New Cape Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Patka

    Świetna płyta, no i świetny cykl.