Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.

Gary Holldman – Celina EP
Paweł Gzyl:

Poznański producent rozwija skrzydła.

Brzoska/Marciniak/Markiewicz – Wpław
Jarek Szczęsny:

Sprawdzona formuła.



Nowości z Zoharum

Trzy płyty odsłaniające różne oblicza eksperymentalnej elektroniki.

Od początku działalności pod szyldem Machinefabriek, Rutger Zuydervelt działa jako wzięty producent remiksów dla innych artystów z elektronicznej sceny. ”Wendingen” zbiera znaczną część z tych przeróbek – możemy na niej usłyszeć interpretacje kompozycji Mensenkinderen, Woutera Van Veldhovena, Fieldhead, Aarona Martina, Coppice, de la mancha, The Moi Non Plus, Djivana Gasparyana, Amona Tobina, Garetha Hardwicka, Fiium Shaarrk, Vladimira oraz Red Stars Over Tokyo. Ponieważ są to rekonstrunkcje zrobione przez, a nie dla Machinefabriek, ”Wendigen” słucha się jak zupełnie nowej płyty, a nie kompilacji. Jest to też dowód kunsztu jednej z najciekawszych postaci na europejskiej scenie muzyki eksperymentalnej.

„49°05’19,3″N 22°34’04,0’E” to owoc kolaboracji dwóch artystów związanych na stałe z Zoharum, czyli Emila Mat’ko aka Strom Noir ze Słowacji oraz Roberta Skrzyńskiego aka Micromelancolié z Polski. Ich wspólny album jawi się jako dzieło zawieszone pomiędzy dwoma stylistykami penetrowanymi w ramach ich solowych projektów, a jednocześnie doskonale się uzupełniającymi. Po jednej stronie mamy gitarowo-elektroniczne pasaże tak charakterystyczne dla stylistyki Strom Noir, z drugiej preparowane z usterek i odrzutów soniczne struktury eksplorowane od kilku lat przez Micromelancolié. Dwie kompozycje bez tytułów biegną niespiesznie i są kontemplacją miejsc oddalonych od miejskiej cywilizacji.

”A Bug’s Life” to dziesiąty krążek w dyskografii Feine Trinkers Bei Pinkels Daheim. Powstawał, podobnie jak poprzednie, przez kilka lat i jest kolejną świadomą wypowiedzią artystyczną. Siedem zawartych tutaj kompozycji ma kolażowy charakter a spotykają się w nich echa post-industrialnego ambientu, dronów, musique concrete, nagrań terenowych, a nawet plunderphonics. Na pierwszym studyjnym albumie od czasu wydanego w 2011 roku ”Die Legende Vom Heiligen Trinker” Jürgen Eberhard świadomie kontynuuje dźwiękowe poszukiwania na dość wyeksploatowanym terenie i udaje mu się ominąć pułapkę pustych eksperymentów. ”A Bug’s Life” jest jednocześnie płytą klimatyczną, jak również dźwiękowo rozbudowaną i wymagającą od słuchacza.

www.zoharum.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.