SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Nowości z Zoharum

Trzy płyty odsłaniające różne oblicza eksperymentalnej elektroniki.

Od początku działalności pod szyldem Machinefabriek, Rutger Zuydervelt działa jako wzięty producent remiksów dla innych artystów z elektronicznej sceny. ”Wendingen” zbiera znaczną część z tych przeróbek – możemy na niej usłyszeć interpretacje kompozycji Mensenkinderen, Woutera Van Veldhovena, Fieldhead, Aarona Martina, Coppice, de la mancha, The Moi Non Plus, Djivana Gasparyana, Amona Tobina, Garetha Hardwicka, Fiium Shaarrk, Vladimira oraz Red Stars Over Tokyo. Ponieważ są to rekonstrunkcje zrobione przez, a nie dla Machinefabriek, ”Wendigen” słucha się jak zupełnie nowej płyty, a nie kompilacji. Jest to też dowód kunsztu jednej z najciekawszych postaci na europejskiej scenie muzyki eksperymentalnej.

„49°05’19,3″N 22°34’04,0’E” to owoc kolaboracji dwóch artystów związanych na stałe z Zoharum, czyli Emila Mat’ko aka Strom Noir ze Słowacji oraz Roberta Skrzyńskiego aka Micromelancolié z Polski. Ich wspólny album jawi się jako dzieło zawieszone pomiędzy dwoma stylistykami penetrowanymi w ramach ich solowych projektów, a jednocześnie doskonale się uzupełniającymi. Po jednej stronie mamy gitarowo-elektroniczne pasaże tak charakterystyczne dla stylistyki Strom Noir, z drugiej preparowane z usterek i odrzutów soniczne struktury eksplorowane od kilku lat przez Micromelancolié. Dwie kompozycje bez tytułów biegną niespiesznie i są kontemplacją miejsc oddalonych od miejskiej cywilizacji.

”A Bug’s Life” to dziesiąty krążek w dyskografii Feine Trinkers Bei Pinkels Daheim. Powstawał, podobnie jak poprzednie, przez kilka lat i jest kolejną świadomą wypowiedzią artystyczną. Siedem zawartych tutaj kompozycji ma kolażowy charakter a spotykają się w nich echa post-industrialnego ambientu, dronów, musique concrete, nagrań terenowych, a nawet plunderphonics. Na pierwszym studyjnym albumie od czasu wydanego w 2011 roku ”Die Legende Vom Heiligen Trinker” Jürgen Eberhard świadomie kontynuuje dźwiękowe poszukiwania na dość wyeksploatowanym terenie i udaje mu się ominąć pułapkę pustych eksperymentów. ”A Bug’s Life” jest jednocześnie płytą klimatyczną, jak również dźwiękowo rozbudowaną i wymagającą od słuchacza.

www.zoharum.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.