Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.



Nowości z Zoharum

Trzy płyty odsłaniające różne oblicza eksperymentalnej elektroniki.

Od początku działalności pod szyldem Machinefabriek, Rutger Zuydervelt działa jako wzięty producent remiksów dla innych artystów z elektronicznej sceny. ”Wendingen” zbiera znaczną część z tych przeróbek – możemy na niej usłyszeć interpretacje kompozycji Mensenkinderen, Woutera Van Veldhovena, Fieldhead, Aarona Martina, Coppice, de la mancha, The Moi Non Plus, Djivana Gasparyana, Amona Tobina, Garetha Hardwicka, Fiium Shaarrk, Vladimira oraz Red Stars Over Tokyo. Ponieważ są to rekonstrunkcje zrobione przez, a nie dla Machinefabriek, ”Wendigen” słucha się jak zupełnie nowej płyty, a nie kompilacji. Jest to też dowód kunsztu jednej z najciekawszych postaci na europejskiej scenie muzyki eksperymentalnej.

„49°05’19,3″N 22°34’04,0’E” to owoc kolaboracji dwóch artystów związanych na stałe z Zoharum, czyli Emila Mat’ko aka Strom Noir ze Słowacji oraz Roberta Skrzyńskiego aka Micromelancolié z Polski. Ich wspólny album jawi się jako dzieło zawieszone pomiędzy dwoma stylistykami penetrowanymi w ramach ich solowych projektów, a jednocześnie doskonale się uzupełniającymi. Po jednej stronie mamy gitarowo-elektroniczne pasaże tak charakterystyczne dla stylistyki Strom Noir, z drugiej preparowane z usterek i odrzutów soniczne struktury eksplorowane od kilku lat przez Micromelancolié. Dwie kompozycje bez tytułów biegną niespiesznie i są kontemplacją miejsc oddalonych od miejskiej cywilizacji.

”A Bug’s Life” to dziesiąty krążek w dyskografii Feine Trinkers Bei Pinkels Daheim. Powstawał, podobnie jak poprzednie, przez kilka lat i jest kolejną świadomą wypowiedzią artystyczną. Siedem zawartych tutaj kompozycji ma kolażowy charakter a spotykają się w nich echa post-industrialnego ambientu, dronów, musique concrete, nagrań terenowych, a nawet plunderphonics. Na pierwszym studyjnym albumie od czasu wydanego w 2011 roku ”Die Legende Vom Heiligen Trinker” Jürgen Eberhard świadomie kontynuuje dźwiękowe poszukiwania na dość wyeksploatowanym terenie i udaje mu się ominąć pułapkę pustych eksperymentów. ”A Bug’s Life” jest jednocześnie płytą klimatyczną, jak również dźwiękowo rozbudowaną i wymagającą od słuchacza.

www.zoharum.com

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.