Bottle Tree – Bottle Tree
Łukasz Komła:

Na chicagowskiej scenie wyrosło butelkowe drzewo!

Seabuckthorn – Turns
Łukasz Komła:

Gitara zapędziła elektronikę do drewnianej chaty.

Tobias. – Eyes In The Center
Paweł Gzyl:

Samoodtwarzająca się elektronika.

Gas – Narkopop
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych powrotów w historii nowej elektroniki.

P.E.A.R.L. – Temptation Through Impatience
Paweł Gzyl:

Sztuka umierania w rytmie techno.

Blaine Todd – Golden Apples of the West
Łukasz Komła:

Czy jedne z najpiękniejszych piosenek tego roku napisał Blaine Todd?

Ulver – The Assassination of Julius Caesar
Adam Mańkowski:

Wilki z północy wciąż kondensują muzyczne stylistyki.

Air Texture Vol. V – Compiled By Spacetime Continuum & Juju & Jordash
Paweł Gzyl:

Ambient to nie zawsze znaczy to samo.

Miwon – Jigsawtooth
Paweł Gzyl:

Wbrew modzie.

Gary Holldman – My Trips EP
Paweł Gzyl:

Tym razem swoje producenckie talenty objawia nam sam szef poznańskiej wytwórni.

Dark Sky – Othona
Paweł Gzyl:

Koniec z komercyjnymi ambicjami.

Go Hiyama – I Am Goodbye
Maciej Kaczmarski:

Go, Hiyama, go!

Ben Long – Standing Alone
Paweł Gzyl:

Kiepska okładka, ale muzyka przednia.

King Ayisoba – 1000 Can Die
Łukasz Komła:

Król na pokładzie Glitterbeatu! 

Będzie nowy album Stefana Wesołowskiego

28 kwietnia nakładem Ici D’ailleurs i Mute Song ukaże się płyta „Rite of The End”. Zobaczcie zwiastun nadchodzącego wydawnictwa.

Materiał z nowego krążka Stefana Wesołowskiego był przedpremierowo prezentowany w zeszłym roku w legendarnym nowojorskim klubie (Le) Poisson Rouge, a także w tyskiej Mediatece, na zaproszenie orkiestry Aukso.

W ten oto sposób wydawca opisuje album: „Pomiędzy romantyzmem i modernizmem, Wagnerem i Benem Frostem, „Rite of The End” jest jak ścieżka dźwiękowa naszej cywilizacji; jak świadek naszej mutacji”.

Stefan Wesołowski – kompozytor, skrzypek, producent muzyczny związany z amerykańską wytwórnią płytową Important Records (Pauline Oliveros, Coil, Merzbow, Jozef Van Wissem, Eliane Radigue), francuską Ici D’ailleurs (Matt Elliot, Chapelier Fou, Dalek, Yann Tiersen) i brytyjskim publisherem Mute Song (Nick Cave, Swans, Max Richter, Jóhann Jóhannsson). Absolwent Academie Musicale de Villecroze (Francja).

Ma na swoim koncie dwa autorskie albumy. W 2008 roku nakładem Gusstaff Records/Fundacja Pointa, przy wsparciu Narodowego Centrum Kultury, ukazała się w Polsce debiutancka „Kompleta” – utwór napisany do tekstów brewiarzowych na dwa głosy, kwartet smyczkowy i elektronikę. W maju 2015 roku we francuskim wydawnictwie Ici D’ailleurs ukazała się reedycja tego materiału w formatach LP/CD/Digital.

W październiku 2013 podczas festiwalu Unsound miała miejsce premiera kolejnego albumu artysty – „Liebestod”. Wydany przez wytwórnię Important Records materiał spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez międzynarodową krytykę. Wpływowy amerykański portal Indie Shuffle nazwał album „prawdziwym narkotykiem”, kanadyjski magazyn Textura „prowokacyjnym, zaskakującym i poruszającym”, holenderski Caleidoscoop „zapierającym dech w piersiach arcydziełem”.

Wesołowski ma na swoim koncie także kolaboracje z innymi artystami. Przez kilka lat ściśle współpracował z Jacaszkiem, będąc autorem partii instrumentalnych na jego płytach („Treny”, Miasmah/Gusstaff 2008, „Pentral”, Gusstaff 2009), współtworząc z nim także muzykę do filmów („Golgota Wrocławska”, „Sala Samobójców” reż. Jan Komasa) i reklam (kampania BVLGARI, film w reż. Annie Leibovitz). Nagrywał wspólnie także z Szymonem Kaliskim (Wesołowski/Kaliski: 281011, Few Quiet People 2012), Wojciechem, Bartkiem i Piotrem Waglewskimi, oraz Olem Walickim.

Stefan Wesołowski jest także twórcą muzyki do wielu spektakli teatralnych, współpracuje z wiodącymi twórcami polskiego teatru, m.in. Moniką Strzępką i Pawłem Demirskim, Jarosławem Tumidajskim i Adamem Nalepą.

W styczniu 2015 roku podczas Sundance Festival miała miejsce premiera filmu dokumentalnego o Marlonie Brando, pt. „Listen To Me, Marlon”, w reżyserii Stevana Rileya i z oryginalną ścieżką dźwiękową autorstwa Stefana Wesołowskiego. Magazyny Rolling Stone, TIME oraz Variety uznały wyprodukowany przez Universal i Passion Pictures na zlecenie telewizji Showtime obraz za jeden z najważniejszych akcentów festiwalu. Film otrzymał nominację do nagród brytyjskiej akademii filmowej BAFTA, oraz znalazł się na krótkiej liście do Oscarów.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

Rekrutujemy! Dołącz do redakcji Nowamuzyka.pl

Chcesz pisać o muzyce? Napisz do nas! Rozpoczęliśmy rekrutację do naszego zespołu. Po prostu wyślij maila z przykładowym tekstem. Dowiedz się więcej tutaj »



Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze