Betonkust & Palmbomen II – Center Parcs
Paweł Gzyl:

Soundtrack do wspomnień z taśmy VHS.

Eltron – Le Volte EP
Ania Pietrzak:

Panie i Panowie, zapraszamy do podwodnego tańca! Wężykiem, wężykiem…

Lolasister – Infinite Jest EP
Łukasz Komła:

Debiutancka EP-ka szwajcarskiego zespołu Lolasister to poetycki mariaż folku i jazzu.  

LUMP – Lump
Jarek Szczęsny:

Produkt wysokiej jakości.

AMMAR 808 – Maghreb United
Łukasz Komła:

Syntezator zjednoczył Maghreb!

Watergate 24 – Mixed By Jimi Jules
Paweł Gzyl:

Ucieczka w tropiki.

Patrick Higgins – Dossier
Jarek Szczęsny:

Pół na pół.

Eartheater – IRISIRI
Paweł Gzyl:

Pociągająca niejednoznaczność.

Âme – Dream House
Paweł Gzyl:

Wymarzony album, wymarzony dom.

Jon Hassell – Listening To Pictures (Pentimento Volume One)
Łukasz Komła:

81-letni twórca terminu „Czwarty Świat” wraca z nowym albumem. To nie jest fake!

Oneohtrix Point Never – Age Of
Jarek Szczęsny:

Piosenki – tak. Koncept – nie.

Mgun – Axiom
Paweł Gzyl:

Z szacunkiem dla poprzedników.

Mary Lattimore – Hundreds of Days
Jarek Szczęsny:

Odrębny mikrokosmos.

Voin Oruwu – Big Space Adventure
Ania Pietrzak:

„Kwaśna” przesyłka z Kijowa z biletem na samotny lot w kosmos. Nie awizujcie!



Sciahri – Devotion

Trzy kolory tego samego gatunku.

„Devotion” to pierwsze wydawnictwo opublikowane przez działającą we Florencji wytwórnię Sublunar. Założyli ją dwaj młodzi ludzie. Sciahri to didżej i producent, który jak na razie zabłysnął trzema realizacjami dla dwóch renomowanych tłoczni – Ilian Tape i Opal Tapes. Z kolei Dagdrom bardziej dał się poznać z organizowania klubowych imprez – choćby popularnych w rodzinnym mieście Latex Plus i Hypnodelic. Teraz obaj postanowili pójść dalej – a efektem tego jest debiutancki materiał tego pierwszego dla ich wspólnej wytwórni. W swej pierwotnej wersji ukazał się on na trzech winylowych dwunastocalówkach, co wskazuje, że miał w zamierzeniu klubowe przeznaczenie.

I rzeczywiście: pierwszy krążek z trylogii zawiera sprężyste techno, łączące twardą rytmikę z modulowanymi loopami („Anxiety” czy „Falter”). W efekcie powstaje hipnotyczne brzmienie o minimalistycznym charakterze. Na drugim zestawie galopujące bity zostają uzupełnione kosmicznymi wyziewami, nadającymi muzyce bardziej przestrzenny ton („Contrortion” i „Lineage”). Trzecia płyta to już tektoniczne techno, w ramach którego Sciahri sięga po industrialne efekty, łamie rytm i dodaje nieco więcej elektroniki, otrzymując najciekawsze utwory w całej kolekcji („Prostration” i „Critical Devotion”).

W materiale tym odbijają się echa twórczości różnych włoskich weteranów gatunku: od mistrza transowego grania, Giorgio Gigliego, przez speca od splatania rozwibrowanych loopów, Claudia PRC, po pioniera breakowego techno, Lucy’ego. Od siebie młody twórca dodaje głównie świeżą energię i taneczną bezkompromisowość, co owocuje ostatecznie ciekawym zestawem, aczkolwiek nie wnoszącym zbyt wiele nowego do wizerunku gatunku. Najlepiej nagrania te sprawdzą się oczywiście na parkiecie – bo przecież po to zostały stworzone.

Sublunar 2017

www.facebook.com/sublunarrecords

www.facebook.com/sciahripage

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze