Zebry a Mit – Laumės
Jarek Szczęsny:

Starolitewskie boginie.

Phase Fatale – Redeemer
Paweł Gzyl:

Gotyckie techno w swej najmroczniejszej wersji.

Lapalux – The End Of Industry EP
Ania Pietrzak:

Nowe wydawnictwo brytyjskiego producenta dowodzi, że konkurencją dla niego jest tylko i wyłącznie on sam.

St. Vincent – MASSEDUCTION
Jarek Szczęsny:

Konkurs na „Okładkę płyty roku 2017” uznaję za rozstrzygnięty. Fanfary!

Fret – Over Depth
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy walec.

Immortal Onion – Ocelot of Salvation
Jarek Szczęsny:

Wielowarstwowa cebula.

Lee Gamble – Mnestic Pressure
Paweł Gzyl:

Od nowoczesnej bass music do klasycznego IDM-u.

Special Request – Belief System
Paweł Gzyl:

Wyznanie wiary w połamane rytmy.

Speech Debelle – Tantil before I breathe
Jarek Szczęsny:

Miłość, gniew, problemy rasowe, tożsamościowe oraz rozedrgany obraz rzeczywistości.

Johannes Heil – Gospel
Paweł Gzyl:

Jedenasty album w dorobku niemieckiego weterana.

Ziúr – U Feel Anything?
Kasia Jaroch:

Producentka z Berlina nie oczekuje twojej sympatii.

Nosaj Thing – Parallels
Bartek Woynicz:

Drift -> Home -> Fated -> Parallels…

Kaitlyn Aurelia Smith – The Kid
Jarek Szczęsny:

Dziecięca perspektywa.

Juju & Jordash – Sis-Boom-Bah
Paweł Gzyl:

Powiew ciepłego wiatru znad pustyni.

Sciahri – Devotion

Trzy kolory tego samego gatunku.

„Devotion” to pierwsze wydawnictwo opublikowane przez działającą we Florencji wytwórnię Sublunar. Założyli ją dwaj młodzi ludzie. Sciahri to didżej i producent, który jak na razie zabłysnął trzema realizacjami dla dwóch renomowanych tłoczni – Ilian Tape i Opal Tapes. Z kolei Dagdrom bardziej dał się poznać z organizowania klubowych imprez – choćby popularnych w rodzinnym mieście Latex Plus i Hypnodelic. Teraz obaj postanowili pójść dalej – a efektem tego jest debiutancki materiał tego pierwszego dla ich wspólnej wytwórni. W swej pierwotnej wersji ukazał się on na trzech winylowych dwunastocalówkach, co wskazuje, że miał w zamierzeniu klubowe przeznaczenie.

I rzeczywiście: pierwszy krążek z trylogii zawiera sprężyste techno, łączące twardą rytmikę z modulowanymi loopami („Anxiety” czy „Falter”). W efekcie powstaje hipnotyczne brzmienie o minimalistycznym charakterze. Na drugim zestawie galopujące bity zostają uzupełnione kosmicznymi wyziewami, nadającymi muzyce bardziej przestrzenny ton („Contrortion” i „Lineage”). Trzecia płyta to już tektoniczne techno, w ramach którego Sciahri sięga po industrialne efekty, łamie rytm i dodaje nieco więcej elektroniki, otrzymując najciekawsze utwory w całej kolekcji („Prostration” i „Critical Devotion”).

W materiale tym odbijają się echa twórczości różnych włoskich weteranów gatunku: od mistrza transowego grania, Giorgio Gigliego, przez speca od splatania rozwibrowanych loopów, Claudia PRC, po pioniera breakowego techno, Lucy’ego. Od siebie młody twórca dodaje głównie świeżą energię i taneczną bezkompromisowość, co owocuje ostatecznie ciekawym zestawem, aczkolwiek nie wnoszącym zbyt wiele nowego do wizerunku gatunku. Najlepiej nagrania te sprawdzą się oczywiście na parkiecie – bo przecież po to zostały stworzone.

Sublunar 2017

www.facebook.com/sublunarrecords

www.facebook.com/sciahripage

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze