Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Sciahri – Devotion

Trzy kolory tego samego gatunku.

„Devotion” to pierwsze wydawnictwo opublikowane przez działającą we Florencji wytwórnię Sublunar. Założyli ją dwaj młodzi ludzie. Sciahri to didżej i producent, który jak na razie zabłysnął trzema realizacjami dla dwóch renomowanych tłoczni – Ilian Tape i Opal Tapes. Z kolei Dagdrom bardziej dał się poznać z organizowania klubowych imprez – choćby popularnych w rodzinnym mieście Latex Plus i Hypnodelic. Teraz obaj postanowili pójść dalej – a efektem tego jest debiutancki materiał tego pierwszego dla ich wspólnej wytwórni. W swej pierwotnej wersji ukazał się on na trzech winylowych dwunastocalówkach, co wskazuje, że miał w zamierzeniu klubowe przeznaczenie.

I rzeczywiście: pierwszy krążek z trylogii zawiera sprężyste techno, łączące twardą rytmikę z modulowanymi loopami („Anxiety” czy „Falter”). W efekcie powstaje hipnotyczne brzmienie o minimalistycznym charakterze. Na drugim zestawie galopujące bity zostają uzupełnione kosmicznymi wyziewami, nadającymi muzyce bardziej przestrzenny ton („Contrortion” i „Lineage”). Trzecia płyta to już tektoniczne techno, w ramach którego Sciahri sięga po industrialne efekty, łamie rytm i dodaje nieco więcej elektroniki, otrzymując najciekawsze utwory w całej kolekcji („Prostration” i „Critical Devotion”).

W materiale tym odbijają się echa twórczości różnych włoskich weteranów gatunku: od mistrza transowego grania, Giorgio Gigliego, przez speca od splatania rozwibrowanych loopów, Claudia PRC, po pioniera breakowego techno, Lucy’ego. Od siebie młody twórca dodaje głównie świeżą energię i taneczną bezkompromisowość, co owocuje ostatecznie ciekawym zestawem, aczkolwiek nie wnoszącym zbyt wiele nowego do wizerunku gatunku. Najlepiej nagrania te sprawdzą się oczywiście na parkiecie – bo przecież po to zostały stworzone.

Sublunar 2017

www.facebook.com/sublunarrecords

www.facebook.com/sciahripage

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.