Ljerke – Ljerke
Jarek Szczęsny:

Malownicza forma życia.

Fahrland – Mixtape Vol. I
Paweł Gzyl:

Domowe melodie.

Wojciech Jachna / Ksawery Wójciński – Conversation with Space
Jarek Szczęsny:

Nie ma to jak sobie pogadać.

Kazuya Nagaya – Microscope of Heraclitus
F P:

Natura lubi się ukrywać

Syny – Sen
Jarek Szczęsny:

Dużo, ciemno i głośno.

Fluxion – Ripple Effect
Paweł Gzyl:

Odświeżająca wersja gatunku.

FFRANCIS – Off The Grid
Ania Pietrzak:

Najciekawszy „polski” mariaż popu i elektroniki, polecany w szczególności sceptykom tego pierwszego.

Rebekah – My Heart Bleeds Black
Paweł Gzyl:

Jaki tytuł, taka muzyka.

Lemiszewski/Olter – Post Refference
Jarek Szczęsny:

To ja sobie poleżę.

Ursula K. Le Guin & Todd Barton – Music and Poetry of the Kesh
Jarek Szczęsny:

Czytajcie i słuchajcie.

Kapital & Richard Pinhas – Flux
Łukasz Komła:

Ziemianie z planety Flux!

Dax J – Offending Public Morality
Paweł Gzyl:

Apologia wolności twórczej.

Jerzy Przeździecki & Andrzej Karałow – Wir
Łukasz Komła:

Wyimprowizowana opowieść na fortepian i syntezatory modularne.  

Jackie-O Motherfucker – Bloom
Łukasz Komła:

Eksperymentalni Amerykanie.



Sciahri – Devotion

Trzy kolory tego samego gatunku.

„Devotion” to pierwsze wydawnictwo opublikowane przez działającą we Florencji wytwórnię Sublunar. Założyli ją dwaj młodzi ludzie. Sciahri to didżej i producent, który jak na razie zabłysnął trzema realizacjami dla dwóch renomowanych tłoczni – Ilian Tape i Opal Tapes. Z kolei Dagdrom bardziej dał się poznać z organizowania klubowych imprez – choćby popularnych w rodzinnym mieście Latex Plus i Hypnodelic. Teraz obaj postanowili pójść dalej – a efektem tego jest debiutancki materiał tego pierwszego dla ich wspólnej wytwórni. W swej pierwotnej wersji ukazał się on na trzech winylowych dwunastocalówkach, co wskazuje, że miał w zamierzeniu klubowe przeznaczenie.

I rzeczywiście: pierwszy krążek z trylogii zawiera sprężyste techno, łączące twardą rytmikę z modulowanymi loopami („Anxiety” czy „Falter”). W efekcie powstaje hipnotyczne brzmienie o minimalistycznym charakterze. Na drugim zestawie galopujące bity zostają uzupełnione kosmicznymi wyziewami, nadającymi muzyce bardziej przestrzenny ton („Contrortion” i „Lineage”). Trzecia płyta to już tektoniczne techno, w ramach którego Sciahri sięga po industrialne efekty, łamie rytm i dodaje nieco więcej elektroniki, otrzymując najciekawsze utwory w całej kolekcji („Prostration” i „Critical Devotion”).

W materiale tym odbijają się echa twórczości różnych włoskich weteranów gatunku: od mistrza transowego grania, Giorgio Gigliego, przez speca od splatania rozwibrowanych loopów, Claudia PRC, po pioniera breakowego techno, Lucy’ego. Od siebie młody twórca dodaje głównie świeżą energię i taneczną bezkompromisowość, co owocuje ostatecznie ciekawym zestawem, aczkolwiek nie wnoszącym zbyt wiele nowego do wizerunku gatunku. Najlepiej nagrania te sprawdzą się oczywiście na parkiecie – bo przecież po to zostały stworzone.

Sublunar 2017

www.facebook.com/sublunarrecords

www.facebook.com/sciahripage

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze