SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Nowości z Zoharum

Tym razem kilka interesujących reedycji. Ale nie tylko.

Different State to zespół, który niegdyś mocno wkroczył na rodzimą scenę industrialną. Wzbudził sporo zamieszania pierwszymi publikacjami i koncertami o happeningowym charakterze. Na przestrzeni ponad 20 lat działalności wielokrotnie zmieniał się jego skład, a co za tym idzie styl; od masywnego industrial metalu przez illbientowe struktury i dubową motorykę po ezoteryczną elektronikę. W połowie minionej dekady ukazały się dwie płyty Different State „More Than Music” (Requiem Records, 2005) oraz ‘It Cleans My Wounds’ (0v0 Art Records, 2006). Teraz wracają one w postaci kompaktowego podwójnego albumu.

Zoharum dokonało już reedycji kilku dawnych płyt Rapoon. Wydany w 2002 roku ”Rhiz” to album z muzyką … taneczną. Robin Storey nadal używa tu charakterystycznych elementów dla swojej twórczości, takich jak rozmyte sample wokalne czy dronowe plamy dźwiękowe, ale to rytm wysuwa się na pierwszy plan w sześciu nagraniach. Wprawne ucho odnajdzie tutaj również elementy z IDM, a nawet z acid house’u. Jest to jednak trudny album, mimo tej zaskakującej rytmiki, szczególnie dla przyzwyczajonych do przestrzennych ambientowych przestrzeni kreowanych przez Robina Storeya.

Kolejnym albumem w serii reedycji Rapoon jest ”My Life as a Ghost” z 2004 roku. Jest on zawieszony dokładnie pomiędzy znanymi z ”Rhiz” rytmicznymi strukturami, a przekształceniami głosu ludzkiego chociażby z ”Disappeared”. Powrócił też silny sznyt ambientowy, w zasadzie nieobecny na pochodzącym z tego samego okresu i wznowionym wspólnie z ”My Life as a Ghost” ”Rhiz”. Jest to jeden z najciekawszych, jeśli nie najciekawszy album Robina Storeya z pierwszej dekady obecnego wieku.

„Something Between” to druga płyta duetu Makemake, nowego projektu współpracującego z Zoharum. Plasuje się on w rejonach bliskich free impovisation, muzyki elektroakustycznej i psychodelii. Płyta została zarejestrowana w październiku 2016 w sali teatralnej CK Agora we Wrocławiu. Dzięki nagraniu w tak specyficznym miejscu uzyskano ciekawe brzmienie, dodatkowo nagranie instrumentów odbyło się na 9 mikrofonów rozstawionych w różnych częściach sali. Na ”Something Between” użyto preparowanych gitar elektrycznych, wykorzystując także elektronikę.

W tym roku Emil Mat’ko obchodzi 10 lat działalności artystycznej pod nazwą Strom Noir. Z tej okazji Zoharum prezentuje specjalne wydawnictwo, które jest jednocześnie i nowym albumem, i kompilacją. ”Maľované Kvety & Xeroxové Motýle” zawiera dwa niepublikowane materiały Strom Noir, oryginalnie nagrane na kasety. Pierwsza sesja zawiera utwory z lat 2015-2016 i są to dronowe kompozycje, bliskie ”Glaciology”. Druga sesja to kompozycje 2011 roku, oddające charakter wczesnych nagrań Strom Noir. Surowe struktury elektroniczne wzbogacone zostały tu poprzez przekształcone dźwięki akustycznych gitar.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.