Deep Space Death Funk.
W ubiegłym roku powstał nowy label Inversions, jak i duet Crème De Hassan – założony przez gitarzystę Paula LaBrecque (Head of Wantastiquet, Sunburned Hand of the Man) i Palestyńczyka Ghazi Barakata (Pharoah Chromium). Ich pierwszy wspólny longplay „Technique & Rite” (kwiecień 2017) jest drugą pozycją w katalogu wspomnianej wytwórni. Pharoah Chromium to wciąż słabo rozpoznawana w Polsce postać. Dwa lata temu na NM pisałem o jego albumie „Gaza” oraz miałem okazję z nim porozmawiać. Na koncertach występuje w charakterystycznej masce, a także łączy elektronikę z brzmieniem rozmaitych fletów, choć głównie pochodzących z Indii i Maroka. Myślę, że jeszcze bardziej undergroundowym artystą jest LaBrecque. On z kolei odpływa w rejony psychodelicznego folku, awangardy czy noise’u.
W kompozycjach Crème De Hassan znalazły się flety, psychodeliczne gitary, eksperymentalna elektronika oraz kosmische musik z okolic Richarda Pinhasa. Wątki kojarzące się z muzyką lidera francuskiej grupy Heldon usłyszymy w bardzo dobrym utworze „Malesch”, mogącym zachwycić także fanów polskich zespołów Innercity Ensemble i Alameda 5. Jestem pewien, że dronowo-kosmiczny „Passport To Eternity” porwie miłośników solowych działań Rafała Iwańskiego jako X-Navi:Et i Artura Maćkowiaka.
„Technique & Rite” broni się w całości, bez względu na jakiekolwiek tropy stylistyczne.
Strona Facebook Pharoah Chromium »
Strona Bandcamp Inversions »