Avion – Untrod
Paweł Gzyl:

Mocne techno podane w przystępny sposób.

Centralia – Ghost Report
Jarek Szczęsny:

Od krzyku po wybuch industrialnego granatu.

Ovandra – Retrofuture
Paweł Gzyl:

Radosne buszowanie w skarbcu trance’owych brzmień.

Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.



Sebastian Zawadzki – Between the Dusk of a Summer Night

Film, który nie powstał.

W maju 2017 roku Sebastian Zawadzki, mieszkający w Kopenhadze 26 letni kompozytor i pianista, nagrał płytę „Between the Dusk of a Summer Night”. Album powstał pod wpływem inspiracji twórczością Williama Ernesta Henleya. Zawadzki jest również jednym z wykonawców – wykonuje partie fortepianu i odpowiedzialny jest za elektronikę. Towarzyszą mu Budapest Symphony Orchestra, Copenhagen String Quartet oraz wokalistka Anna Rybacka. Płyta dostępna jest w formie cyfrowej.

Zawadzki studiował fortepian i kompozycję na akademiach muzycznych w Odense, Krakowie oraz w Kopenhadze. Ma za sobą studia specjalistyczne z kompozycji filmowej w Den Danske Filmskole w Kopenhadze oraz uczestnictwo w prestiżowych warsztatach z Richardem Bellisem w Los Angeles.

Tego młodego kompozytora cechuje przede wszystkim biegłość. Chętnie pisuje na zespoły kameralne, orkiestry czy zespoły jazzowe, przy czym nie pomija popularnego dziś łączenia muzyki akustycznej z elektroniką. Zawadzki  ma na swoim koncie kilka autorskich wydawnictw, europejskie trasy koncertowe oraz bogate portfolio muzyki filmowej. Innymi słowy – uzbrojony jest w narzędzia i doświadczenia dające możliwość stworzenia muzyki znakomitej pod względem technicznym.

„Between the Dusk of a Summer Night” to płyta ze wszech stron poprawna. Album nasuwa ideowe skojarzenia z „Obrazkami z wystawy” Musorgskiego, a jego programowość potwierdzają pieczołowicie dobrane nazwy ścieżek – poszczególne wersy bądź tytuły odnoszące się do treści poematów, które zapadły Zawadzkiemu w pamięć i stworzyły przestrzeń muzycznych możliwości.

Na całość składa się aż 12 utworów, co stanowi prawie godzinę muzyki. Jest to płyta minimalistyczna, można by nawet rzec, że skromna. Budzi mnóstwo muzycznych kojarzeń: począwszy od nawiązań do twórczości Nicholasa Hoopera w sferze instrumentacji i napięcia, po rozwiązania desplatowskie w utworach dynamicznych i ostinatowych. To soundtrack do filmu, który nie istnieje, a chyba powinien powstać.

iTunes

Facebook

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze