Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Teo Olter – Mirów
Jarek Szczęsny:

Strefa komfortu.

John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?

Various Artists – Pop Ambient 2019
Paweł Gzyl:

Soundtrack do przejścia jesieni w zimę.

Slam – Athenaeum 101
Paweł Gzyl:

Godzinna podróż przez historię elektroniki.

Vril ‎– Anima Mundi
Ania Pietrzak:

Orbitowanie bez cukru.

Wolność – Outlines
Jarek Szczęsny:

Skład marzenie.

Chrissy – Resilience
Paweł Gzyl:

Rave dla muzycznych erudytów.



Intrusion – Among The Stars

Medytacyjne ćwiczenie z percepcją.

Intrusion jest chyba tym solowym projektem Stephena Hitchella, który zdobył największą popularność. Zapewne zawdzięcza on to debiutanckiemu albumowi, który ukazał się już niemal dekadę temu. „The Seduction Of Silence” z 2009 roku można ustawić na jednej półce z najlepszymi dokonaniami dub-techno. Nic więc dziwnego, że płyta ta spotkała się z wyjątkowo szerokim odzewem wśród wielbicieli gatunku, doczekując się aż dwóch kompaktowych edycji.

Stephen Hitchell od pewnego czasu zapowiada drugi album Intrusion – „A Gentle Embrance”. Jak na razie dostajemy jednak różne wersje zaplanowanych nań kompozycji. Najpierw usłyszeliśmy nagranie tytułowe, które pojawiło się w dwóch monumentalnych wersjach firmowanych szyldami dwóch innych projektów artysty – cv313 i Variant. Teraz dotarł do nas trzeci utwór, który tak przypadł do gustu jego twórcy, że od razu objawia on nam aż pięć jego remiksów.

Najpierw dostajemy „Among The Stars” w wersji „Intrusion’s Extended Dub” – i jest to mocno zaszumiona kompozycja, w której główny wątek stanowią kaskady pohukujących akordów. „cv313’s Submersion” dodaje do tej pulsującej w dubowym rytmie muzyki wyjątkowo melodyjny pochód basu. „cv313’s Immersion Dub” to już klasyczne dub-techno, mocno nasycone przeciągłymi korozjami. W „cv313 Desintegration Dub” słychać z kolei zredukowaną wersję nagrania, skupioną na tribalowych bitach.

Na drugim krążku jest tylko jeden utwór – „Among Stars” w wersji „Etherscape” dokonanej przez pod szyldem Variant. Już sam ten fakt informuje nas, że będziemy mieli do czynienia z ambientem. I tak jest rzeczywiście – siedemdziesięciominutowy miks to medytacyjne ćwiczenie w minimalistycznym rzeźbieniu w dźwięku. Tło kompozycji tworzy strumień ziarnistego szumu, na który nakłada siędronowy wyziew, zamieniony w transowy loop o zdubowanym tonie. Czasem z dużej oddali dochodzą do nas tylko odgłosy otoczenia – cichy śpiew ptaków czy metaliczne stukoty.

Ta statyczna wersja Varianta pokazuje jak działa muzyka z Echospace. Przyłożenie do niej tradycyjnych rodzajów odbioru, zawodzi na całej linii: tu nie ma praktycznie ani melodii, ani rytmu, właściwie nic się nie dzieje. Dlatego obcując z tą muzyką trzeba przestawić swoją percepcję: wyciszyć się, skupić na płynącym dźwięku, oderwać od rzeczywistości. Wtedy przenosi ona słuchacza w inny wymiar – bardziej duchowy niż materialny. Teraz mamy chyba najlepszy czas na tego rodzaju eksperymenty z odbiorem muzyki. Spróbujcie.

Echospace 2017

www.echospacedetroit.com

www.facebook.com/echospace

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze