Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.



Various Artists – ePM Selected Vol. 6

Remiks oryginałowi (nie)równy.

Najnowsza kolekcja nagrań z katalogu brytyjskiej wytwórni i agencji promocyjnej ePM Music, zebranych w formę jednolitej kompilacji, dedykowana jest remiksom. Tym razem utworami współpracujących z tłocznią artystów zajęli się bowiem znani producenci z klubowego kręgu. Z jakim efektem?

Zaczynamy od zdubowanego house’u – a to za sprawą Claro Intelecto, który w typowy dla siebie sposób naznaczył brzmienie „Double Dawn” The Third Mana. Truncate wyciska z „Z Beats” Marka Brooma twarde techno o metalicznych perkusjonaliach. Aphrohead zamienia natomiast „Music Is So Special” Olivera Way w soczysty tribal z soulowymi samplami.

Efektem spotkania Estebana Adame i Juana Atkinsa jest „Descendants”  – ciepłe electro o rwanym pulsie i brzęczących klawiszach. Ben Long znany jest z mocnego techno – a James Ruskin zamienia jego „Calling Broadsword” w psychodeliczny UK garage. Siarczysty hard house otrzymujemy w „One Sound” Marka Brooma za sprawą remiksu DJ Hyperactive’a z Chicago. „Drown” House Of Black Lanters za sprawą South London Ordnance przypomina betonowe dub-techno ze szkoły Basic Channel.

Sporą niespodzianką jest „Open Doors” Bena Longa – bo w wersji Chrisa McCormacka to oniryczne IDM o sprężystym rytmie i epickich klawiszach. Dan Curtin skręca z „Out There” D-Knoxa szorstki hard house ozdobiony jazzowymi samplami. Scan X zawsze stawiał na mocne i mroczne techno – taka jest też jego wersja „Lucky Dip”” Olivera Waya. Anthony Parasole i Phil Moffa nadają z kolei „Out To Get It” minimalowy charakter.

Suma sumarum naprawdę możemy się cieszyć tą kompilacją bez znajomości oryginałów. Tak czy siak dostajemy bowiem na niej kolekcję prawdziwych klubowych killerów. Za rekomendację tego zestawu mogą właściwie służyć już same nazwiska remikserów. Zapoznanie się z ich muzyką tylko utwierdza nas przekonaniu, że to sami specjaliści od konstruowania parkietowych sztosów.

ePM Music 2018

www.epm-music.com

www.facebook.com/EPM.Music

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze