Wpisz i kliknij enter

Various Artists – Soma Compilation 2010


Przemyślana polityka wydawnicza sprawiła, że szkocka wytwórnia Soma Recordings znów mogła zaliczyć miniony rok do udanych. Wśród wydanych przez nią albumów największe uznanie zdobyły nowe krążki The Black Doga („Further Vexations”) i Silicone Soul („Silicone Soul”). Utwory tego ostatniego cieszyły się szczególnym uznaniem wśród didżejów, co sprawiło, że ich autor został nominowany przez „DJ Magazine” jako najlepszy producent i autor najlepszej płyty 2009 roku. Na froncie singli w pełnej glorii powrócił do łask klubowej publiczności pierwszy przebój duetu Slam – „Positive Education” – tym razem w remiksie irlandzkiego didżeja ukrywającego się pod pseudonimem Fergie. Świetne numery opublikowali nakładem Somy również dwaj mistrzowie szlachetnego techno – Joris Voorn i Samuel L. Session. Swoistym podsumowaniem tych minionych dwunastu miesięcy jest kolejna składanka z flagowego cyklu wytwórni – „Soma Compilation 2010”.

Trudno wyobrazić sobie lepszy zestaw na tegoroczny karnawał. Kompilację otwiera młody producent Itamar Sagi z porywającym do tańca rozwibrowanym tech-housem „One Million Oaks”. Tuż po nim duet Funk D`Void & Sian proponują egzotyczną wycieczkę w czasy drugiego „lata miłości” w 1988 roku. Ich „Raven Wheeling Overhead (Sleazy Dub)” to wypisz-wymaluj minimalowa wersja słynnego „What Time Is Love” The KLF z tamtych czasów. Weteran klubowego techno, Samuel L. Session, który niedawno opublikował wreszcie swój debiutancki album, proponuje tutaj typowo tresorową jazdę – tektoniczny bit, syki buchającej pary, mroczny głos i metaliczne akordy klawiszy („Can You Relate”). Co ciekawe – remiks tego nagrania dokonali szefowie Somy – czyli panowie z duetu Slam.

Ich własne produkcje poznajemy na składance w dwóch odsłonach. Najpierw pojawia się „Ghost Song” – mordercze techno w stylu klasyków z Plus 8 łączące skorodowane brzmienia rodem z Basic Channel z transowymi arpeggiami z wczesnych produkcji Svena Vätha. Dodajmy, że za remiks umieszczony na płycie odpowiada Joris Voorn. Wspomniane „Positive Education” otrzymujemy oczywiście w nowej wersji – tym razem producenta ukrywającego się pod pseudonimem D`Julza. Najważniejsze elementy nagrania są jednak takie same jak piętnaście lat temu – mocno house`owy groove i energetyczny loop melodyczny. Po prostu ponadczasowy klasyk!

Dalsza część kompilacji przynosi kolekcję nagrań młodych nabytków Somy. Najpierw pojawia się Gary Beck, który wpisuje dźwięki jazzowej trąbki Milesa Davisa w kontekst mocno zaszumionego techno („Tijuana”), potem chwilę wytchnienia przynosi Let`s Go Outside w melancholijnym electro rozbrzmiewającym melodyjnymi akordami syntezatorów w stylu Yazoo („Machisto”), by na koniec znów zaatakować mocnymi bitami w stylu Jeffa Millsa i Roberta Hooda – tym razem w wykonaniu Master H („Magic K”) i Harleya McKaya („Distrurb The Bird”).

W finale składanki wracają znani artyści. Oto bowiem Silicone Soul uderza w stronę oldskulowego house`u o chicagowskiej motoryce w „Dust Ballad II”, a The Black Dog wycisza nastrój mrocznym i zimnym dubstepem w „Tunnels Ov Set” zremiksowanym przez samych Autechre.

Po raz kolejny autor okładki dla corocznej kompilacji Somy został wyłoniony w konkursie. Tym razem okazał się nim Ewan Leckie z Glasgow, który nawiązał w swym dziele do oldskulowych tradycji szkockiego clubbingu.

www.somarecords.com
Soma Quality Recordings 2010







Jest nas 14 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
fix140
fix140
10 lat temu

Zajebiaszczy składak -szczególnie klasyk Slam -Positive education w bardzo dobrym remiksie.

Polecamy