Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.

Grischa Lichtenberger – KAMILHAN; il y a péril en la demeure
Paweł Gzyl:

Chrzęszczące ballady.

KeiyaA – Forever Ya Girl
Jarek Szczęsny:

Niepasujące do siebie puzzle.



Muzyczne Filmy na ENH – co zobaczymy?

Prezentujemy Wam dziś opsiy oraz trailery najciekawszych muzycznych filmów, które zobaczyć będzie można podczas tegorocznej edycji festiwalu Era Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Wśród nich – choćby dokument poświęcony działalności Ricardo Villalobosa. Na tegorocznej edycji festiwalu Era Nowe Horyzonty pojawią się projekty łączące kinomanów i miłośników koncertowych wrażeń. Oryginalność przekazu, innowacja dźwięków i spora dawka muzyki charakteryzują dokumenty na tegorocznym festiwalu. Prezentujemy dziś opisy najciekawszych muzycznych filmów ENH 2010.

Więcej informacji o imprezie znajdziecie na stronie www.enh.pl »

We Dont Care About Music, reż. Cédric Dupire, Gaspar Kuentz

  • Muzyka: Sakamoto Hiromichi, Otomo Yoshihide, Yamakawa Fuyuki, L?K?O, Numb, Saidrum, Umi No Yeah !!, Kirihito

Obraz niezależnej sceny japońskiej. Obserwujemy fragmenty koncertów zderzone z ujęciami życia codziennego. Muzyka balansuje od noise’u, przez industrial, laptopy, minimal, po avant-pop. W We Don’t Care About Music Anyway można też dostrzec wiele fascynujących zależności: miksowanie płyty zaburza tempo taśmy, a ucięcie kabla powoduje zniknięcie obrazu.

Tajemnice Oil City, reż. Julien Temple

  • Muzyka: Dr Feelgood

Charyzmatyczna filmowa opowieść w stylu noir o przypadku Dr Feelgooda, protopunkowej kapeli, czterech facetów w tanich garniturach, grających w pubach południowej Anglii. Oil City Confidential jest ostatnią częścią punkowej trylogii Juliana Temple’a, rozpoczętej przez Sex Pistols: Wściekłość i Brud i Joe Strummer – niepisaną przyszłość.

Villalobos, reż. Romuald Karmakar

  • Muzyka: Ricardo Villalobos

Oglądając ten film można poczuć się jak na imprezie houseowej na Ibizie. Didżej Ricardo Villalobos chilijskiego pochodzenia wprowadza ludzi w przyjemny trans. W rozmowie z reżyserem dokumentu Karmakarem dowiadujemy się jak Ricardo tworzy poszczególne brzmienia, buduje strukturę setu, tworzy bity itp. Z jednej strony jesteśmy świadkami muzycznego wydarzenia jakim jest impreza house i elektro a z drugiej obserwujemy pracę didżeja. Niezwykłe wydarzenie w kinie.

Neil Young Trunk Show, reż. Jonathan Demme

  • Muzyka: Neil Young

Jak obiecuje w podtytule filmu, Demme daje widzom sceny z koncertu: poruszone zdjęcia niczym z komórki fana, ekran podzielony na kilka części (by uchwycić to samo z różnych perspektyw) i szybkie wypady na backstage. Ale przede wszystkim pokazuje Neila Younga, centralną postać tego (przypominającego przyjacielskie jam session) wydarzenia. To on jest przewodnikiem doskonale z nim zgranych (po wielu latach wspólnego grania) muzyków. Nie chcą wspominać dawnych dobrych czasów. Udowadniają, że rock nie umarł, lecz nadal ma się całkiem dobrze.

The White Stripes: pod zorzą polarną, reż. Emmett Malloy

  • Muzyka: Jack White, Meg White (The White Stripes)

Film ten jest zapisem trasy koncertowej The White Stripes, która odbyła się w 2007 roku z okazji dziesięciolecia istnienia zespołu. Razem z artystami podróżujemy po Kanadzie obserwując ich twórczo-intymny związek. Muzyka będąca mieszanką folku, bluesa i rocka grana jest na żywo. Formę teledysku przełamuje interakcja jaka zachodzi między Jackiem i Meg.

All Tomorrows Parties, reż. Jonathan Caouette

All Tomorrow’s Parties to ogromny festiwal muzyczny, który odbywa się w Anglii od 1999 roku. Muzyka oscyluje wokół takich stylów jak: post-rock, indie, underground hip-hop i wiele innych. Od 2002 Festiwal organizuje osobne wydarzenia także w USA.
Jonathana Caouette zrobił fascynujący dokument z ponad dwustu godzin materiałów dostarczonych przez fanów imprezy. Już od pierwszych ujęć film porywa rytmem dźwięków i obrazów, a całość zadziwia narracyjną płynnością i spójnością.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.