DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.



Studio Eksperymentalne w CSW

Projekt “PERSPEKTIVEN / PERSPEKTYWY” poświęcony jest muzyce elektronicznej powstającej w latach 60-tych równolegle w dwóch ośrodkach muzyki eksperymentalnej – kolońskim studiu WDR Elektronische Musik Studio oraz warszawskim Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia.

Ten początkowy okres rozwoju technologii studyjnej charakteryzował się wieloma eksperymentami, które stanowią dziś podstawowe metody tworzenia większości otaczającej nas muzyki.

Chcemy przypomnieć historię tych nieco zapomnianych eksperymentów używając ich przeciwko nim samym. Tak jak kompozytorzy i reżyserzy dźwięku dekomponowali i remiksowali nagrany materiał, tak też i my chcemy dokonać dekompozycji i remiksu ich twórczości. Czyli zapytać o możliwe scenariusze kontynuowania tej tradycji. Bardziej niż pogoń za kolejnymi innowacjami technicznymi, interesują nas nowe sposoby słuchania muzyki, które powstały wraz z ówczesną muzyką elektroniczną. W jaki sposób można rozwijać owe sposoby dzisiaj?

 

Program skonstruowany jest w taki sposób, aby wyartykułować owe pytania zarówno teoretycznie (dyskusja, prezentacja partytur) jak i praktykcznie (prezentacja oryginalnych nagrań oraz ich nowych, często przearanżowanych wersji). Organizatorem jest Satelita – kolektyw muzyczno-kuratorski z Kolonii we współpracy z 4.99 z Warszawy, wydawcą archiwalnych nagrań ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia oraz ich nowych wersji. Po koncercie będzie można nabyć zeszłoroczne i najnowsze płyty z serii Polish Radio Experimental Studio.

PROGRAM (19.01.2012, czwartek, CSW Zamek Ujazdowski – Laboratorium)

 

19.00: Wykład / Prezentacja (nagrania archiwalne, partytury, remiksy)

20.00: Muzyka elektroniczna na taśmę

– Bogusław Schaeffer, Symfonia elektroniczna (nowa realizacja: Wolfram)

– Eugeniusz Rudnik, niepublikowane kompozycje

– Eugeniusz Rudnik, Miniatury (remiks: DJ Lenar)

 

21.00: Muzyka elektroniczna na instrumenty

– Eugeniusz Rudnik, Dixi (wykonanie: Mikołaj Pałosz, wiolonczela)

– Johannes Fritsch, Fabula Rasa (wykonanie: Maciej Śledziecki, gitara / Marion Wörle, laptop)

– György Ligeti, Continuum (wykonanie: Philip Zoubek, fortepian)

– György Ligeti, Artikulation (wykonanie: Mikołaj Pałosz, wiolonczela / Maciej Śledziecki, gitara / Philip Zoubek, fortepian)

– Bohdan Mazurek, Esperienza (wykonanie: DJ Lenar, gramofon / Mikołaj Pałosz, wiolonczela /Maciej Śledziecki, gitara / Philip Zoubek, fortepian / Marion Wörle, laptop)

 

szczegóły: www.patakaind.blogspot.com / www.z-a-m.eu

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.