Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.



Kolejni artyści na Electronic Beats

Coraz ciekawiej zapowiada się tegoroczny festiwal Electronic Beats, który odbędzie się pod koniec kwietnia w Centrum Stocznia Gdańska. Do takich gwiazd jak Squarepushera, Jamesa Blake’a czy Digitalism dołączył niemiecki kolektyw Jazzanova wraz z Paulem Randolphem oraz związana z berlińską wytwórnią BPItch Control Dillon.

Jazzanova feat. Paul Randolph
Ich produkcje, remiksy, kompilacje, didżejskie sety i autorskie kompozycje bawią nas i zachwycają już od ponad 15 lat. Nie sposób sobie wyobrazić sceny, która powstała po połączeniu środowiska jazzowego z wyznawcami muzyki klubowej, bez twórczego wkładu tego kolektywu, czy to przez ich prace studyjne, koncerty, kolaboracje z innymi artystami – od Lenny’ego Kravitza, przez Commona, po Calexico – czy wreszcie za sprawą prowadzonej przez nich wytwórni płytowej Sonar Kollektiv. Nad Wisłą uwielbiamy ich szczególnie, za przypomnienie nam i światu o świetności polskiego jazzu, za sprawą znakomitych kompilacji „Polish Jazz” i „Vocal Jazz from Poland 1965-1975”.
W Gdańsku Jazzanova pochwali się na pewno koncertowymi wersjami numerów, które trafiły na ich najnowszy album „The Funkhaus Studio Sessions”, zawierający wybrane, sprawdzone na żywo kompozycje z całej dotychczasowej kariery formacji, przedstawione w nowych aranżacjach, ale także ich najnowszy hit „I Human”. Współautorem i wokalistą w tym ostatnim jest Paul Randolph, weteran sceny Detroit, który oprócz własnych produkcji, ma na koncie współpracę m.in. z Carlem Craigiem, Moodyman czy Amp Fiddler. Paula również zobaczymy w składzie Jazzanova na scenie Centrum Stocznia Gdańska.

Dillon
Od dobrych kilku lat szeptało się w klubach Hamburga, Berlina i Kolonii o tym, że następną dużą rzeczą w muzyce niezależnej z Niemiec będzie Dillon – jeśli tylko hipnotyzujące występy na żywo przekuje w płytę. I wreszcie jest, album „This Silence Kills”, zestaw ascetycznych, ale pełnych głębi pieśni, które mogą się kojarzyć ze sceną skandynawską, z Lykke Li czy produkcjami z Islandii, ale mają w sobie też coś niedzisiejszego, wyraźne nawiązania do emocjonalnych wynurzeń Billie Holiday czy Jeffa Buckleya. Niecodzienną aurę „This Silence Kills” zawdzięcza również oryginalnej produkcji, której podjęli się Thies Mynther i Tamer Fahri Özgönenc. Ten pierwszy to połowa tajemniczego duetu Phantom/Ghost, drugi z nich natomiast współtworzy post-krautrockowy kolektyw MIT.
Dominique Dillon de Byington, znana również jako Dillon, po raz pierwszy wystąpi w naszym kraju na festiwalu Electronic Beats.

Electronic Beats odbędzie się 28 kwietnia 2012 w gdańskim klubie CSG, ceny biletów przedstawiają się następująco:
– 50 zł – do 31.03
– 60 zł – do 27.04
– 70 zł – 28.04
– 45 zł – dla posiadaczy telefonów w sieci T-Mobile (obowiązuje do 22.04.2012)

Strona festiwalu http://www.t-mobile-music.pl/electronicbeats.html 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.