Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.

Conforce – Dawn Chorus
Paweł Gzyl:

Mistrzowski popis holenderskiego producenta.

Tunes Of Negation – Reach The Endless Sea
Jarek Szczęsny:

Problem leży gdzie indziej.

BNNT is Jacek Sienkiewicz – Multiversion #5
Jarek Szczęsny:

Część piąta – finał.



David Toop – medytacje o nagrywaniu czasu

David Toop przyjedzie do Warszawy z premierą performensu na podstawie swojej książki „Sinister Resonance. Mediumship of the Listener”. Jest ona analizą przedfonograficznych sposobów reprodukcji dźwięku – głównie w malarstwie i literaturze. Nicolas Maes czy Francois Rabelais są w niej traktowani jako wynalazcy nowych sposobów słuchania wpisanych w patrzenie i czytanie. Posługujemy się nimi do dziś, choć zwykle bezwiednie. Performens „Sześć lub siedem stronic szaleństwa. Medytacje o nagrywaniu czasu” będzie ustrukturowany na wzór książki. Nie będzie to jednak linearna opowieść. Będzie to natomiast prezentacja sześciu różnych sposobów doświadczania czasu i prób jego zapisu, który ciągle otwiera się na powierzchnie, zagłębienia i podziemia dźwięku.

Trudno przecenić znaczenie Davida Toopa dla muzyki eksperymentalnej w Wielkiej Brytanii. Muzyk, kurator, organizator, krytyk i teoretyk muzyki aktywny od początku lat 70. Jego książki – „Ocean of Sound” czy „Haunted Weather” – są kanonicznymi pozycjami dyskursu muzycznego łączącego wydarzenia w różnych nurtach muzycznych (sztuka dźwięku, ambient, techno, muzyka improwizowana, muzyka współczesna) w oryginalną teorię kultury współczesnej. Regularnie współpracuje z najważniejszymi magazynami muzycznymi na świecie, m.in. The Wire, Leonardo Music Journal, The Face, Village Voice; wykłada m.in. w London College of Communication. Jest autorem niezwykle istotnej płyty dokumentującej historię muzyki eksperymentalnej w Wielkiej Brytanii Not Necessarily English Music. W latach 70. był organizatorem jednych z pierwszych festiwali muzyki ambient.

David Toop „Sześć lub siedem stronic szaleństwa. Medytacje o nagrywaniu czasu”: cyfrowa elektronika, amplifikowane instrumenty perkusyjne, gitara, flety, obraz, tekst.

31/03/2012 [sobota], godz. 20.00
komuna// warszawa, Lubelska 30/32
wstęp: 10 PLN

Występ jest pierwszym wydarzeniem cyklu „Maszyny do słuchania”, którego kuratorem jest Michał Libera. Więcej na stronie http://patakaind.blogspot.com/

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. keisuke

    Ogromnie się cieszę!!! Dla mnie prywatnie to wydarzenie roku 2012: ze względu na samą osobę Toopa + ze względu na bliską mi treść performance’u, czyli sposoby doświadczenia czasu… Zapowiada się niesamowicie interesująco 🙂