BNNT – Middle West
Jarek Szczęsny:

Gorzka pigułka.

Ansome – Hands Of The Harbour
Paweł Gzyl:

Punkowy gest.

Lapalux – Amnioverse
Ania Pietrzak:

Jak zachwyca?

Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?



Szymon Hollner – Rataje EP

Artysta niegrający pod publikę, głęboko i prawdziwie zakochany we wczesnym minimalu i nuscool techno. Jest DJ’em i producentem, organizuje rozliczne imprezy. W 2010 nakładem Relax2000, ukazały się jego dwie EPki (‚Electric Neighbours’, ‚Freaky People’). Tytułowy utwór pochodzący z ‚Freaky People’ został później zremiksowany przez duet Niederflur z wytwórni M_nus. W 2011 Szymon Hollner rozpoczął współpracę z Mathiasem Schaffhauserem, czego owocem jest EPka ‚Last Night In Barcelona’, która z kolei wyszła nakładem Ware Records- popularnej wytwórni, która działa od połowy lat 90′. Jego wielkim atutem jest tworzenie muzyki, płynącej z dala od mainstreamu, absolutnie niezależnej, charakterystycznie brzmiącej oraz podbitej interesującymi inspiracjami.

Wydawnictwo jest tworem, składającym się z czterech tracków. Rataje to utwór, wzbogacony o ciemny, szorstki właściwy deep housowi synth. Jest podmurowany ciężkim, rytmicznym basem, który śmiało buduje jego foremną podstawę. Całości dopełniają oldscoolowe, minimalowe sample. Taneczne to nie jest, ale odsłuch jest gwarancją fascynującej wycieczki w stronę podwalin elektroniki.

Kolejny track to Rataje zremiksowane przez Hrdvsion, od którego trąci większą dozą ‚świeżości’, utwór jest bardziej taneczny od swojego poprzednika. Taki tykający, zawoalowany nutką tajemnicy, pochodzącej od oryginału tech-house. Odcina się od klimatu całego wydawnictwa i nakreśla wyraźny kontrast na jego tle.

Glassjer to utwór, zaczynający się od melodyjnych dźwięków, przypominających dźwięki harfy, bazujący na acidowych, agresywnych samplach, które jednak są dobrze rozgospodarowane w całej jego rozpiętości. Skrada się jak szpieg w krainie deszczowców, budzi podejrzliwość i niechętnie wyciąga rękę, acz całokształt jego postawy absolutnie intryguje.

Hallzi to ostatni kawałek. Zdystansowany do słuchacza, ale jak i cała reszta, przyciąga oraz zaciekawia. Z oddali dochodzą kobiece, ledwie słyszalne wokalizy. Słychać przesterowany akustyk i odrobinę jazzu, który dodaje mu zadziorności. Rytm i wplecione scratche z kolei ujmują mu ładu, który wcale nie jest w nim mile widziany. Taki uporządkowany bałagan. Wow przez wielkie ‚W’.

Rataje EP to drugie z kolei wydawnictwo nowej, polskiej wytwórni Rec.Out, która zapowiada się bardzo obiecująco. Czekamy na więcej!


 

http://www.facebook.com/RecOutLabel?fref=ts

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarzy 5

  1. solcys

    Właśnie miałem o tym pisać, ale nie byłem pewny czy chodzi o Poznańskie Rataje 😉

  2. Kasia Zmora

    Dziękuję za dodatkową informację w imieniu swoim i czytelników 🙂

  3. killia

    Rataje to dzielnica Poznania, który jest rodzinnym miastem artysty.

Kto linkował?

  1. Rec.out #001 Szymon Hollner – Rataje | rec.out
  2. Rec.out #001 Szymon Hollner – Rataje | recout