Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.



VA – The Underground Sound of Glasgow (Mixed by JD Twitch)

Ta składanka pozwala przyłożyć ucho i poczuć dźwięki muzycznego podziemia w Glasgow.

„Glasgow to stosunkowo małe miasto, lecz zawsze miało intensywne życie nocne i entuzjastyczną publiczność” – tak zachęca do odsłuchu autor, JD Twitch. Czym więc urzeka Glasgow i czy to możliwe, aby przekonać się do odwiedzenia tego miasta, słuchając jednej składanki i będąc prawie 2295 kilometrów od niego?

Pierwsze nuty to nawiązanie do szkockiej tradycji – krótki wstęp acapella „The Big Kilmarnock Bonnet”, rozwiewa wątpliwości gdzie jesteśmy. Jednak kilkanaście sekund później zostają one przykryte house’owym groovem. To leitmotiv tej krajanki – mix klasycznych house’owych trików, podanych w tanecznej formie. Potwierdza to 6th Borough Project – jeden z najciekawszych disco-house’owych projektów na scenie. Utwór „Do It To The Max” jest wizytówką, bo w nim, jak w soczewce, skupiają się najlepsze i najbardziej charakterystyczne elementy twórczości Craig Smitha i Graeme Clarcka.

Chwilę potem Doubleheart rozpościera chmury kwaśnego house’u i dźwięków typowych dla electro. Edit autorstwa Cronk Family Enterprises – „Tift Hayed” – to strzał w dziesiątkę, który łącząc afrykańską etno-rytmikę i klubowe brzmienie wynosi składankę na wysoki poziom.

Oldschoolowy deep-house i chicago house to filar grania w Glasgow – potwierdzają to utwory Mash i Naum Gabo. Rytmiczne podkręcanie tempa to zasługa Scotta Frasera i Auntie Flo, by w końcu, przy końcu, usłyszeć industrialne techno – Leeon, „The Outsider”. Końcówka należy właśnie do techno, bez znaczenia czy jest ono w osłodzonej wersji Gary’ego Becka, czy zbasowanych strzałach od Factory Floor.

JD Twitch skroił solidną składankę wierząc w oldschool. Brzmienie to wysmakowane klubowe kąski mało znanych wykonawców, jednak jakościowo i całościowo z dużym potencjałem. Udało mu się – swobodą i erudycją – połączyć 21 kawałków, w jeden tłusty blok klasyczno-nowoczesnych brzmień. Jeżeli tak grają w Glasgow, jeżeli to rządzi w klubach, warto się zastanowić nad weekendem w największym mieście Szkocji.

Glasgow Underground, 2013

Najlepsze momenty: „Before The Crash (Wet Job Edit)” – Gary Beck, „Ghent” – Doubleheart, „Love Rocket!” – Golden Teacher, „Tifid Hayed” – Cronk Family Enterprises

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.