Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.

Various Artists – Total 19
Paweł Gzyl:

Witamy jesień z Kompaktem.

Alessandro Cortini – Volume Massimo
Jarek Szczęsny:

Wyłapywanie wadliwych elementów.



VA – The Underground Sound of Glasgow (Mixed by JD Twitch)

Ta składanka pozwala przyłożyć ucho i poczuć dźwięki muzycznego podziemia w Glasgow.

„Glasgow to stosunkowo małe miasto, lecz zawsze miało intensywne życie nocne i entuzjastyczną publiczność” – tak zachęca do odsłuchu autor, JD Twitch. Czym więc urzeka Glasgow i czy to możliwe, aby przekonać się do odwiedzenia tego miasta, słuchając jednej składanki i będąc prawie 2295 kilometrów od niego?

Pierwsze nuty to nawiązanie do szkockiej tradycji – krótki wstęp acapella „The Big Kilmarnock Bonnet”, rozwiewa wątpliwości gdzie jesteśmy. Jednak kilkanaście sekund później zostają one przykryte house’owym groovem. To leitmotiv tej krajanki – mix klasycznych house’owych trików, podanych w tanecznej formie. Potwierdza to 6th Borough Project – jeden z najciekawszych disco-house’owych projektów na scenie. Utwór „Do It To The Max” jest wizytówką, bo w nim, jak w soczewce, skupiają się najlepsze i najbardziej charakterystyczne elementy twórczości Craig Smitha i Graeme Clarcka.

Chwilę potem Doubleheart rozpościera chmury kwaśnego house’u i dźwięków typowych dla electro. Edit autorstwa Cronk Family Enterprises – „Tift Hayed” – to strzał w dziesiątkę, który łącząc afrykańską etno-rytmikę i klubowe brzmienie wynosi składankę na wysoki poziom.

Oldschoolowy deep-house i chicago house to filar grania w Glasgow – potwierdzają to utwory Mash i Naum Gabo. Rytmiczne podkręcanie tempa to zasługa Scotta Frasera i Auntie Flo, by w końcu, przy końcu, usłyszeć industrialne techno – Leeon, „The Outsider”. Końcówka należy właśnie do techno, bez znaczenia czy jest ono w osłodzonej wersji Gary’ego Becka, czy zbasowanych strzałach od Factory Floor.

JD Twitch skroił solidną składankę wierząc w oldschool. Brzmienie to wysmakowane klubowe kąski mało znanych wykonawców, jednak jakościowo i całościowo z dużym potencjałem. Udało mu się – swobodą i erudycją – połączyć 21 kawałków, w jeden tłusty blok klasyczno-nowoczesnych brzmień. Jeżeli tak grają w Glasgow, jeżeli to rządzi w klubach, warto się zastanowić nad weekendem w największym mieście Szkocji.

Glasgow Underground, 2013

Najlepsze momenty: „Before The Crash (Wet Job Edit)” – Gary Beck, „Ghent” – Doubleheart, „Love Rocket!” – Golden Teacher, „Tifid Hayed” – Cronk Family Enterprises

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.