Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.



VA – The Underground Sound of Glasgow (Mixed by JD Twitch)

Ta składanka pozwala przyłożyć ucho i poczuć dźwięki muzycznego podziemia w Glasgow.

„Glasgow to stosunkowo małe miasto, lecz zawsze miało intensywne życie nocne i entuzjastyczną publiczność” – tak zachęca do odsłuchu autor, JD Twitch. Czym więc urzeka Glasgow i czy to możliwe, aby przekonać się do odwiedzenia tego miasta, słuchając jednej składanki i będąc prawie 2295 kilometrów od niego?

Pierwsze nuty to nawiązanie do szkockiej tradycji – krótki wstęp acapella „The Big Kilmarnock Bonnet”, rozwiewa wątpliwości gdzie jesteśmy. Jednak kilkanaście sekund później zostają one przykryte house’owym groovem. To leitmotiv tej krajanki – mix klasycznych house’owych trików, podanych w tanecznej formie. Potwierdza to 6th Borough Project – jeden z najciekawszych disco-house’owych projektów na scenie. Utwór „Do It To The Max” jest wizytówką, bo w nim, jak w soczewce, skupiają się najlepsze i najbardziej charakterystyczne elementy twórczości Craig Smitha i Graeme Clarcka.

Chwilę potem Doubleheart rozpościera chmury kwaśnego house’u i dźwięków typowych dla electro. Edit autorstwa Cronk Family Enterprises – „Tift Hayed” – to strzał w dziesiątkę, który łącząc afrykańską etno-rytmikę i klubowe brzmienie wynosi składankę na wysoki poziom.

Oldschoolowy deep-house i chicago house to filar grania w Glasgow – potwierdzają to utwory Mash i Naum Gabo. Rytmiczne podkręcanie tempa to zasługa Scotta Frasera i Auntie Flo, by w końcu, przy końcu, usłyszeć industrialne techno – Leeon, „The Outsider”. Końcówka należy właśnie do techno, bez znaczenia czy jest ono w osłodzonej wersji Gary’ego Becka, czy zbasowanych strzałach od Factory Floor.

JD Twitch skroił solidną składankę wierząc w oldschool. Brzmienie to wysmakowane klubowe kąski mało znanych wykonawców, jednak jakościowo i całościowo z dużym potencjałem. Udało mu się – swobodą i erudycją – połączyć 21 kawałków, w jeden tłusty blok klasyczno-nowoczesnych brzmień. Jeżeli tak grają w Glasgow, jeżeli to rządzi w klubach, warto się zastanowić nad weekendem w największym mieście Szkocji.

Glasgow Underground, 2013

Najlepsze momenty: „Before The Crash (Wet Job Edit)” – Gary Beck, „Ghent” – Doubleheart, „Love Rocket!” – Golden Teacher, „Tifid Hayed” – Cronk Family Enterprises

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.