Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.

Conforce – Dawn Chorus
Paweł Gzyl:

Mistrzowski popis holenderskiego producenta.

Tunes Of Negation – Reach The Endless Sea
Jarek Szczęsny:

Problem leży gdzie indziej.

BNNT is Jacek Sienkiewicz – Multiversion #5
Jarek Szczęsny:

Część piąta – finał.



Rrose – Monad XVI

Rrose kontynuuje na najnowszym wydawnictwie najważniejsze wątki zawarte na swych pierwszych płytach dla Sandwell District.

Kto ukrywa się pod zapożyczonym od Marcela Duchampa pseudonimem Rrose – to kolejna zagadka nurtująca scenę nowej elektroniki. Jedni mówią, że to weteran techno, który wcześniej specjalizował się w innych brzmieniach, a drudzy – że to młody talent, któremu udało się zwrócić na siebie uwagę ukrywaniem swej tożsamości. Kto ciekawy – pewnie się dowie. Dla nas ważniejsza jest jednak muzyka.

Zadebiutował dwa lata temu w barwach nie mniej tajemniczej wytwórni Sandwell District. Nic w tym dziwnego – brzmienie jego muzyki idealnie pasowało do jej estetyki. Pozostałe wydawnictwa opublikował już nakładem własnej tłoczni – Eaux. Mając w swym katalogu kilka winylowych dwunastocalówek, zawitał w końcu w gronie artystów Stroboscopic Artefacts, najpierw remiksując Dadub, a teraz – firmując kolejną część serii „Monad”.


Tworzące ją cztery nagrania są ułożone w zaskakująco przemyślaną całość. Otwierający zestaw „Onceless” zaczyna się od wijącego się dronu – wiedzie nas on głębiej w strukturę utworu, gdzie rozbrzmiewa powoli wyłaniający się z tła podskórny puls techno. „The Stare” rozgrywa się przede wszystkim na poziomie rytmiki – tym razem bowiem konsekwentnej modulacji podlegają miarowe bity: najpierw mając zredukowany ton, potem asymilując sprężysty bas, by wreszcie eksplodować falującymi blachami.

„Kneeling” to minimalistyczna elektronika najwyższej próby. Kompozycja składa się bowiem jednie z wibrującego loopu i podszywających go rwanych akordów. Dźwięki te tworzą jednak gęstą atmosferę pełną narastającego niepokoju, którą trudno byłoby innych artystom zbudować mając do dyspozycji więcej środków wyrazu. Na finał dostajemy „Wet Silk Will” – spowolnione techno o breakowym pulsie, w którym klimat rodem ze stylowego thrillera tworzą egzotyczne efekty zanurzone w industrialnym tle.

Rrose kontynuuje na najnowszym wydawnictwie najważniejsze wątki zawarte na swych pierwszych płytach dla Sandwell District. Podstawowymi elementami jego muzyki są: hipnotyczny rytm, głęboka przestrzeń i tajemniczy nastrój. Wszystko to składa się na porywające brzmienie, które idealnie pasuje również do estetyki Stroboscopic Artefacts.

Stroboscopic Artefacts 2013

www.stroboscopicartefacts.com

www.facebook.com/StroboscopicArtefacts

www.rrose.ro

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.