Wpisz i kliknij enter

Lakker – Harbour

Jeszcze nie przebrzmiały echa znakomitych nagrań irlandzkiego duetu opublikowanych na czternastej części cyklu „Monad”, a już Stroboscopic Artefacts dostarcza nam trzy nowe utwory Lakkera.

Tytułowy „Harbour” to lekko podrasowane na glitchową modłę masywne techno. Miarowe uderzenia zaszumionego bitu uzupełniają tutaj industrialne perkusjonalia – tworząc idealne tło dla przeplatających się ze sobą warczących i pohukujących loopów. Mimo nowoczesnego brzmienia osadzonego w tanecznym kontekście, nagranie to ma zdecydowanie post-punkowy sznyt – ze względu na mroczny klimat i przemysłowy ton.

„Eeaea” przywołuje podobny nastrój – stanowiąc jednocześnie wyraźny ukłon obu producentów w stronę klasyki techno z Downwards. To przede wszystkim zasługa breakowego podkładu – podporządkowanego jednak morderczej pulsacji w stylu brytyjskiego techno z połowy lat 90. Szybkiej rytmice towarzyszy tu psychodeliczny pasaż syntezatorów – kojarzący się równie z dobrze z Throbbin Gristle, jak i Amon Düll.

Finał należy do dubu – bo „Valentina Lane” osadzona jest na spowolnionych bitach, a główny element jej konstrukcji stanowią spogłosowane fale onirycznych klawiszy. Wszystko to uzupełnia tajemniczo ćwierkający loop – układając się w zgrabny hołd dla niezapomnianych mistrzów tego typu grania z Basic Channel.

Kolejna porcja nagrań Lakkera potwierdza wysoka klasę irlandzkiego duetu. Być może natężenie jego nowych produkcji dla Stroboscopic Artefacts zwiastuje nowy album artystów, przygotowywany dla wytwórni Lucy’ego?

Stroboscopic Artefacts 2013

www.stroboscopicartefacts.com

www.facebook.com/StroboscopicArtefacts

www.lakker.com

www.facebook.com/lakkermusic







Jest nas 14 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy

Ron Wright & Neil Webb

„Burning Pool” to soundtrack do filmu o Sheffield w wykonaniu dwóch weteranów tamtejszej sceny elektronicznej.