Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.



3 pytania – Burkhard Stangl

Dzisiaj na nasze trzy pytania, a w zasadzie na pięć, odpowiedział wiedeński muzyk – Burkhard Stangl. Możecie dowiedzieć się m.in. jakie płyty 2013 roku zrobiły największe wrażenie na Stanglu.

Burkhard Stangl to jeden z najważniejszych gitarzystów-improwizatorów, którego twórczość skupia się wokół muzyki elektronicznej, elektroakustycznej i współczesnej klasyki. Zresztą jest wykształconym artystą, gdyż studiował gitarę klasyczną oraz etnologię. Autor bardzo ciekawej książki „Ethnologie im Ohr. Die Wirkungsgeschichte des Phonographen”. Stangl w ciągu ostatnich prawie trzydziestu lat swojej muzycznej działalności brał udział w wielu znaczących projektach. Tworzył z Franzem Koglmannem (Monoblue Quartet, Pipetet), Christofem Kurzmannem (Schnee), założył zespół Ton.Art (1985-1995) oraz grupę o nazwie Maxixe. Był członkiem znakomitej formacji Polwechsel (1993-2004). Pod koniec lat 90. Stangl stworzył operę „Der Venusmond”, której premiera odbyła się na szczycie Empire State Building. W listopadzie tego roku ukazał się jego solowy materiał „Unfinished. For William Turner, painter” nakładem wytwórni Touch.

Burkhard Stangl

Czego ostatnio słuchasz?

  • Innode – „Gridshifter” (Editions Mego LP)
  • Marhaug/Asheim – „Grand Mutation” (Touch CD)
  • Noetinger/ErikM – „What a Wonderful World” (Erstwhile Records CD)
  • Heike Vester – „Ocean Sounds” (Gruenrekoreder)

Marhaug/Asheim – „Grand Mutation” (Touch CD)

Nad czym obecnie pracujesz?

Pracuję nad dwiema zamówionymi kompozycjami:

– Dla Haydn Trio, klasycznego tria fortepianowego, w ramach Haydn Festival Eisenstadt – kwiecień 2014 r.
– Dla Ensemble Plenum, 7 Paetzold bassrecorders, w ramach festiwalu Imago Dei, który odbędzie się w mieście Krems w kwietniu 2014 r.

Komponuję także nowe utwory solowe na gitarę elektryczną, taśmy i różne urządzenia elektroniczne.

Gdzie zagrasz w najbliższym czasie?

Mam zamiar zagrać kilka kameralnych koncertów w Nowym Jorku:

– 6 marca 2014 r., Museum of Modern Art w duecie z Martinem Siewertem

– 9 marca 2014 r., (Le) Poisson Rouge, koncert solowy, na którym będzie materiał z płyty „Unfinished. For William Turner, painter”, z nowymi wizualizacjami Billy Roisz.

Jakie płyty 2012 roku zrobiły na Tobie największe wrażenie?

  • Trapist – „The golden years” (Staubgold LP)
  • Lucia Ronchetti – „Drammaturgie” (Kairos CD)
  • Dogmatics – „The Sacrifice For The Music Became Our Lifestyle” (MonotypeRec LP)
  • Oren Ambarchi – „Audience Of One” (Touch)

Dogmatics – „The Sacrifice For The Music Became Our Lifestyle” (MonotypeRec LP)

Oren Ambarchi – „Audience Of One” (Touch)

Jakie płyty 2013 roku zrobiły na Tobie największe wrażenie?

Angélica Castelló – „Silvertone e il Sentimento Oceanico” (MonotypeRec)

Generación Espontánea

Poniżej świetny fragment z koncertu Burkharda Stangla w duecie z artystą, który ukrywa się pod pseudonimem dieb13.

Zdjęcia, które zostały wykorzystane w wywiadzie pochodzą z prywatnego zbioru Burkharda Stangla.

Oficjalna strona artysty »

 

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.