Wpisz i kliknij enter

Unsound w Nowym Jorku – kompilacja w „The Wire”

Między 2 a 6 kwietnia odbędzie się w Nowym Jorku czwarta edycja Unsound Festivalu. Z tej okazji prenumeratorzy magazynu „The Wire” dostaną w przyszłym miesiącu specjalną kompilację przygotowaną przez dyrektora artystycznego imprezy – Mata Schulza.

W programie tegorocznej edycji nowojorskiego festiwalu znajdzie się szeroka prezentacja współczesnej polskiej sceny eksperymentalnej. Zestaw nazw i nazwisk krajowych wykonawców, którzy zaprezentują się w kwietniu na Unsoundzie to swoiste „who is who” w muzycznym podziemiu nad Wisłą. Wystąpią: Wilhelm Bras, Kapital, Piotr Kurek, Piętnastka, Robert Piotrowicz, Stara Rzeka i Hubert Zemler.

Jednym z istotnych elementów programu nowojorskiego jest również prezentacja międzynarodowych projektów specjalnych inicjowanych przez Unsound. Należą do nich „Concealed” stworzony przez brytyjski duet Demdike Stare, muzyków Sinfonietty Cracovii z towarzyszącymi mu wizualizacjami Michaela Englanda. Również Andy Votel zaprezentuje swój projekt będący hołdem złożonym polskiej trylogii filmów o Panu Kleksie i ich psychodelicznym ścieżkom dźwiękowym skomponowanym przez Andrzeja Korzyńskiego.

W ramach krakowskiej edycji Unsound odbyła się minionej jesieni premiera „Knots” Orena Ambarchi, wykonanego przez niego samegooraz Sinfoniettę Cracovię, prowadzoną przez Eyvinda Kanga z udziałem perkusisty Joe Talii. „Knots” pojawi się również w Nowym Jorku – w składzie zespołu, poza Ambarchim, znajdą się ponownie muzycy Sinfonietty Cracovii oraz Joe Talia i James Rushford. Pochodzący z Barcelony post-rave’owy duet EVOL zaprezentuje premierowe wykonanie matematycznej kompozycji opartej na partyturach niemieckiej artystki konceptualnej, Hanne Darboven.

W Nowym Jorku odbędzie się również światowy debiut duetu Neotantrik, w skład którego wchodzą Andy Votel i Sean Canty – połowa Demdike Stare. Wystąpią oni razem z ze współtwórczynią amerykańskiej sceny muzyki elektronicznej – Suzanne Ciani, która niedawno ogłoszona została „Królową syntezatora” przez „Los Angeles Times”.

Unsound i Culture.pl przygotowali z okazji nowojorskiego festiwalu specjalną kompilację, która dodawana będzie do kwietniowego numeru magazynu „The Wire”. Pod tytułem „Tunnels” ukrywa się dwanaście kompozycji, wybranych przez dyrektora artystycznego imprezy – Mata Schulza. To przede wszystkim polscy artyści – utwory „Broń nas od złego” Starej Rzeki, „Piętnastka” Piętnastki czy „Snakeboy Maximus” Roberta Piotrowicza, pochodzące ze znanych płyt tychże wykonawców, ale też premierowe kompozycje „Variations” Huberta Zemlera, „New Kind Of Shit” Kapital czy „Peaceful Penetration” Wilhelma Brasa, zaczerpnięte z niewydanych jeszcze płyt i kaset.

Zestaw nagrań polskich eksperymentatorów uzupełniają fragmenty planowanych na nowojorski Unsound projektów. Stąd na płycie dwunastominutowy wyciąg z „Knots” Orena Ambarchiego, nagrany w krakowskiej filharmonii (cala płyta – wkrótce), „Blue Amiga” Neotantrik i Suzanne Ciani, „Damaged Particulates XII” Bena Vidy czy „Klexploitation Excerpt 2” Andy’ego Votela. Wcześniej niepublikowane nagrania udostępnili na płytę również Copeland i EVOL.

Pełny program można znaleźć już na na stronie wydarzenia Unsound Festival New York na Facebooku, a wkrótce dostępny będzie też na stronie internetowej festiwalu.

www.unsound.pl/pl

www.facebook.com/unsoundfest







Jest nas ponad 15 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy