Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.



Laibach vs Powstanie Warszawskie

W tym roku przypada 70. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. W związku z tym wydarzeniem Narodowe Centrum Kultury postanowiło zaprosić do współpracy zespół Laibach.

Dziś do sprzedaży trafiła płyta „1 VIII 1944. Warszawa”, która zawiera trzy premierowe utwory grupy Laibach. Do nagrania „Warszawskie dzieci” powstaje również teledysk. 24 października 2014 roku materiał z tego albumu zostanie zaprezentowany podczas koncertu formacji Laibach w ramach łódzkiego Festiwalu Soundedit. Wydawcą EP-ki „1 VIII 1944. Warszawa” jest Narodowe Centrum Kultury. Płytę można kupić na stronie księgarni NCKProjekt zrealizowano na zlecenie Narodowego Centrum Kultury ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach obchodów 70. rocznicy Powstania Warszawskiego.

Lista utworów:

1. „Warszawskie dzieci”

2. „Zog Nit Keyn Mol”

3. „Mach Dir Nichts Daraus”

Zespół Laibach powstał w 1980 roku w przemysłowej miejscowości Trbovlje. Jego nazwa pochodzi od niemieckiej nazwy Lublany. Twórczość i publiczne występy formacji od samego początku wzbudzały kontrowersje i narażały muzyków na szykany ze strony władz ówczesnej Jugosławii. W połowie lat 80. XX w. zespół nawiązał kontakt z wytwórnią Cherry Red i tym samym wypłynął na szerokie wody. Jednak dopiero kontrakt ze słynną firmą Mute Records, mającą w swoim katalogu m.in. Nicka Cave’a, Depeche Mode, Nitzer Ebb czy Yazoo, doprowadził do uznania Laibacha za alternatywną gwiazdę o światowym formacie. W sferze popkultury zespół zasłynął coverami słynnych utworów z list przebojów. Najbardziej znane to „Life Is Life” zespołu Opus, „Symphaty For The Devil” Rolling Stonesów, „Across The Universe” The Beatles i „Final Countdown” Europe.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 4

  1. Grześ

    Panie Kolego, ten zespół nie musi się lansować na niczyjej sławie. Toż to legenda. Ponad 30 lat scenicznej działalności, co parę lat nowa płyta, mnóstwo tras koncertowych… gwarantuję że bidy nie klepią i ich mini album wynika z faktycznego zainteresowania tematem, a nie z potrzeby grzania się w ciepełku płonącej stolicy, żeby dorobić trochę moniaków.

    • No Kolego drogi – dobrze to wiem, kto zacz… dlatego się zastanawiam na tym problemem.

      • max

        No to w końcu wiesz czy nie wiesz? Bo skoro mają sporą bazę fanów i nie muszą na siłę szukać miejsca do autopromocji, to czemu implikujesz im takie motywy?

  2. Bardzo mocno mnie to zastanawia, ile jeszcze zespołów, artystów będzie jechać na „sławie” Powstania… Wiem – takie sytuacje to zawsze jest kontrowersja, np. wydawnictwa w przypadku jakiejś tragedii, itd… – ale to można jeszcze jakoś bronić, bo to przeważnie jednorazowe akcje. Powstanie staje się jednak takim powtarzalnym zdarzeniem, które pozwala wchodzić artystom w pewną strefę, która staje się kontrowersyjna właśnie. Sam nie wiem…