Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.



Laibach vs Powstanie Warszawskie

W tym roku przypada 70. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. W związku z tym wydarzeniem Narodowe Centrum Kultury postanowiło zaprosić do współpracy zespół Laibach.

Dziś do sprzedaży trafiła płyta „1 VIII 1944. Warszawa”, która zawiera trzy premierowe utwory grupy Laibach. Do nagrania „Warszawskie dzieci” powstaje również teledysk. 24 października 2014 roku materiał z tego albumu zostanie zaprezentowany podczas koncertu formacji Laibach w ramach łódzkiego Festiwalu Soundedit. Wydawcą EP-ki „1 VIII 1944. Warszawa” jest Narodowe Centrum Kultury. Płytę można kupić na stronie księgarni NCKProjekt zrealizowano na zlecenie Narodowego Centrum Kultury ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach obchodów 70. rocznicy Powstania Warszawskiego.

Lista utworów:

1. „Warszawskie dzieci”

2. „Zog Nit Keyn Mol”

3. „Mach Dir Nichts Daraus”

Zespół Laibach powstał w 1980 roku w przemysłowej miejscowości Trbovlje. Jego nazwa pochodzi od niemieckiej nazwy Lublany. Twórczość i publiczne występy formacji od samego początku wzbudzały kontrowersje i narażały muzyków na szykany ze strony władz ówczesnej Jugosławii. W połowie lat 80. XX w. zespół nawiązał kontakt z wytwórnią Cherry Red i tym samym wypłynął na szerokie wody. Jednak dopiero kontrakt ze słynną firmą Mute Records, mającą w swoim katalogu m.in. Nicka Cave’a, Depeche Mode, Nitzer Ebb czy Yazoo, doprowadził do uznania Laibacha za alternatywną gwiazdę o światowym formacie. W sferze popkultury zespół zasłynął coverami słynnych utworów z list przebojów. Najbardziej znane to „Life Is Life” zespołu Opus, „Symphaty For The Devil” Rolling Stonesów, „Across The Universe” The Beatles i „Final Countdown” Europe.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 4

  1. Grześ

    Panie Kolego, ten zespół nie musi się lansować na niczyjej sławie. Toż to legenda. Ponad 30 lat scenicznej działalności, co parę lat nowa płyta, mnóstwo tras koncertowych… gwarantuję że bidy nie klepią i ich mini album wynika z faktycznego zainteresowania tematem, a nie z potrzeby grzania się w ciepełku płonącej stolicy, żeby dorobić trochę moniaków.

    • No Kolego drogi – dobrze to wiem, kto zacz… dlatego się zastanawiam na tym problemem.

      • max

        No to w końcu wiesz czy nie wiesz? Bo skoro mają sporą bazę fanów i nie muszą na siłę szukać miejsca do autopromocji, to czemu implikujesz im takie motywy?

  2. Bardzo mocno mnie to zastanawia, ile jeszcze zespołów, artystów będzie jechać na „sławie” Powstania… Wiem – takie sytuacje to zawsze jest kontrowersja, np. wydawnictwa w przypadku jakiejś tragedii, itd… – ale to można jeszcze jakoś bronić, bo to przeważnie jednorazowe akcje. Powstanie staje się jednak takim powtarzalnym zdarzeniem, które pozwala wchodzić artystom w pewną strefę, która staje się kontrowersyjna właśnie. Sam nie wiem…