Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.



Laibach vs Powstanie Warszawskie

W tym roku przypada 70. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. W związku z tym wydarzeniem Narodowe Centrum Kultury postanowiło zaprosić do współpracy zespół Laibach.

Dziś do sprzedaży trafiła płyta „1 VIII 1944. Warszawa”, która zawiera trzy premierowe utwory grupy Laibach. Do nagrania „Warszawskie dzieci” powstaje również teledysk. 24 października 2014 roku materiał z tego albumu zostanie zaprezentowany podczas koncertu formacji Laibach w ramach łódzkiego Festiwalu Soundedit. Wydawcą EP-ki „1 VIII 1944. Warszawa” jest Narodowe Centrum Kultury. Płytę można kupić na stronie księgarni NCKProjekt zrealizowano na zlecenie Narodowego Centrum Kultury ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach obchodów 70. rocznicy Powstania Warszawskiego.

Lista utworów:

1. „Warszawskie dzieci”

2. „Zog Nit Keyn Mol”

3. „Mach Dir Nichts Daraus”

Zespół Laibach powstał w 1980 roku w przemysłowej miejscowości Trbovlje. Jego nazwa pochodzi od niemieckiej nazwy Lublany. Twórczość i publiczne występy formacji od samego początku wzbudzały kontrowersje i narażały muzyków na szykany ze strony władz ówczesnej Jugosławii. W połowie lat 80. XX w. zespół nawiązał kontakt z wytwórnią Cherry Red i tym samym wypłynął na szerokie wody. Jednak dopiero kontrakt ze słynną firmą Mute Records, mającą w swoim katalogu m.in. Nicka Cave’a, Depeche Mode, Nitzer Ebb czy Yazoo, doprowadził do uznania Laibacha za alternatywną gwiazdę o światowym formacie. W sferze popkultury zespół zasłynął coverami słynnych utworów z list przebojów. Najbardziej znane to „Life Is Life” zespołu Opus, „Symphaty For The Devil” Rolling Stonesów, „Across The Universe” The Beatles i „Final Countdown” Europe.

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 4

  1. Grześ

    Panie Kolego, ten zespół nie musi się lansować na niczyjej sławie. Toż to legenda. Ponad 30 lat scenicznej działalności, co parę lat nowa płyta, mnóstwo tras koncertowych… gwarantuję że bidy nie klepią i ich mini album wynika z faktycznego zainteresowania tematem, a nie z potrzeby grzania się w ciepełku płonącej stolicy, żeby dorobić trochę moniaków.

    • No Kolego drogi – dobrze to wiem, kto zacz… dlatego się zastanawiam na tym problemem.

      • max

        No to w końcu wiesz czy nie wiesz? Bo skoro mają sporą bazę fanów i nie muszą na siłę szukać miejsca do autopromocji, to czemu implikujesz im takie motywy?

  2. Bardzo mocno mnie to zastanawia, ile jeszcze zespołów, artystów będzie jechać na „sławie” Powstania… Wiem – takie sytuacje to zawsze jest kontrowersja, np. wydawnictwa w przypadku jakiejś tragedii, itd… – ale to można jeszcze jakoś bronić, bo to przeważnie jednorazowe akcje. Powstanie staje się jednak takim powtarzalnym zdarzeniem, które pozwala wchodzić artystom w pewną strefę, która staje się kontrowersyjna właśnie. Sam nie wiem…