Wpisz i kliknij enter

Sterac – Klockworks 12

Na początku było Fabric 66 Bena Klocka…

Klock jest właścicielem wytwórni Klockworks i bożyszczem znakomitej większości miłośników techno na całym świecie. Kiedy 2 lata temu pisałam recenzję słynnego miksu Fabric, nie spodziewałam się, że tak długo przyjdzie nam czekać na numery w nim zawarte. Dopiero teraz – na KW 12 od Sterac i KW13 od DVS1, wyszły kolejno Rotary i Spying – tracki, do których przez długi czas, dostęp mieli tylko DJe, których zliczyć można na palcach jednej dłoni. Teraz ludzie z pieniędzmi w rękach, pchają się do sklepów z płytami po te dwa wydawnictwa, z tymi dwoma numerami, których dotychczas nikt nigdzie nie mógł wygrzebać, a wszyscy chcieli je mieć.

Ben Klock przecież też musi się kimś inspirować, a że padło na Steve’a Rachmada, to bynajmniej nie powinno nikogo zaskakiwać. Rachmad pochodzi z Amsterdamu. Jest na scenie muzyki elektronicznej od całego ćwierćwiecza, produkował wszystko od dubu, disco i house’u aż po tzw. non-nonsense techno, którego domeną jest właśnie muzyka spod jego aliasu – Sterac. Wydawał m.in. w Tresor i M-Plant. Nie ma żadnych podstaw ku temu, żeby umniejszać mu jakkolwiek na tej artystycznej płaszczyźnie, wszyscy go szanują, podziwiają i z zapartym tchem słuchają jego zawsze niepodważalnie dobrych produkcji. Fach w ręku ma także jako DJ, grywa w Berghain (Berlin), Rex (Paryż), Womb (Tokio), Output (Nowy Jork), itd. Zawodnik nie do zdarcia – studio i najświetniejsze kluby – tam zawsze czuje się jak u siebie w domu.

A1 Track 2

Bębenki w uszach drgają mi w rytm tej stopy jak membrana w głośnikach – moc! Piękne acidowe pływy ocierają się o ten track i sprawiają, że przybiera drapieżne barwy. Tworzą go szybkie, regularne i proste melodie, które perfekcyjnie się zazębiają, nadają mu sytości. Parkietowa bomba, do wałkowania wszędzie i o każdej porze dnia i nocy. Uwaga! Nie nudzi się.

A2 Rotary

http://youtu.be/9bBWSjkNzjQ

I jak tu nie wrócić do Fabric66 kiedy ten utwór w końcu zaleje wasze pokoje? Rotary meandruje między piaszczystą perkusją, a organicznymi werblami i masą cyfrowych sampli, które grają tu niebagatelną rolę. Nie brakuje też chłodnych szumów, które napawają słuchacza grozą i wprawiają w wojowniczy nastrój.

B1 In Circles

Nie dość, że chodzę w rytm tego utworu, to jeszcze staram się go nucić (co wychodzi mi daremnie, jak łatwo się domyślić)… Mechaniczna pomarańcza – trochę szumów, akordowych, nietuzinkowych melodii, sucha, trzeszcząca perkusja…Wszystko razem wzięte, tyle warstw, a wszystkie po kolei, zgodnie idą ze sobą w parze. Rachmad Maestro!

B2 Scheepsrecht

Prostota i oszczędność, nie to co w poprzedniej kompozycji. Scheepsrecht, jest jak dwa warkocze, złożony z czterech pasm gęstych, ciemnych włosów – dźwięki przeplatają się, idą po sobie, raz po raz pojawiają się i znikają. Są matowe, silne, spięte gumkami z żółtą, okrągłą, uśmiechniętą buźką.

EPka daje popalić i moim nogom, i wyobraźni (co chyba wynika z recenzji). Steve Rachmad, jest i powinien być autorytetem dla wielu przyszłych pokoleń, zajmujących się produkcją i miksowaniem muzyki elektronicznej. Więc jeśli jeszcze nie słuchaliście go za dużo, to proszę koniecznie nadrobić zaległości!







Jest nas ponad 16 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] – Delighted (French) – Gourou Musical (French) – Living Techno (English) – Mixside (Spanish) – Nowa Muzika (Polish) – Parkett Channel (Italian) – Resident Advisor (English) – Soundwall (Italian) – The Drone […]

wrozka
wrozka
10 lat temu

po przeczytaniu i kilku pierwszych dźwiękach od razu zabrałam się do nadrabiania swoich, thx

Polecamy