Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.



Rongwrong

Pierwszy premierowy materiał legendarnego projektu, który dwie dekady temu wyznaczał nowe tropy polskiego post-industrialu.

Początkowo pod szyldem Rongwrong działało trzech artystów – Maciek Piaseczyński, Marcin Kamieniak i Piotr Gałczyński. W połowie lat 90. zrealizowali dwie płyty – „Epiphany” i „The Story Of Alfons Czahor” – które można dziś zaliczyć do klasyki rodzimego post-industrialu. Po prawie dwoch dekadach przerwy Maciek Piaseczyński zrealizował jako Rongwrong nowy materiał – „Krwy”.

Tytuł pochodzi od nazwy bagnistego terenu w sercu Puszczy Solskiej, z wodą o charakterystycznym rdzawym zabarwieniu, zawdzięczanym według miejscowych legend krwi partyzantów z czasów II wojny światowej. Inspiracją do powstania płyty stały się wydarzenia z tamtego okresu – prawdziwe historie i te spowite mgłą tajemnicy. Wywiady z byłymi partyzantami Zamojszczyzny, fotografie autorstwa Edwarda Buczka, przedstawiające życie Ludzi Lasu – legendarnych oddziałów partyzanckich Armii Krajowej: Wira, Woyny, Corda, Topoli i innych, uczestników bitwy pod Osuchami – największej bitwy partyzanckiej II Wojny Światowej, przybliżają atmosferę i klimat ówczesnej partyzantki.

Muzyczne to kontynuacja poprzednich dokonań Rongwrong o nieco bardziej wyciszonym charakterze. Na krążek składa się kolaż preparowanych dźwięków, od ambientowych smug i dronowych wyziewów, po mechaniczne rytmy i przetworzone głosy. Na wszystkim tym unosi się mroczna mgiełka niepokojącej tajemnicy – niczym w najlepszych produkcjach post-industrialnego nurtu. Dla wielbicieli elektronicznej awangardy – prawdziwa gratka.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.