Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.

Upsammy – Zoom
Paweł Gzyl:

Zbliżenie na kruche piękno.

Alois – Azul
Łukasz Komła:

Stąpać po niebieskim.

Sote – Moscels
Jarek Szczęsny:

Ku wizjonerskiemu futuryzmowi.

Moodymann – Taken Away
Jarek Szczęsny:

Pląsy w dusznym pomieszczeniu.



Rongwrong

Pierwszy premierowy materiał legendarnego projektu, który dwie dekady temu wyznaczał nowe tropy polskiego post-industrialu.

Początkowo pod szyldem Rongwrong działało trzech artystów – Maciek Piaseczyński, Marcin Kamieniak i Piotr Gałczyński. W połowie lat 90. zrealizowali dwie płyty – „Epiphany” i „The Story Of Alfons Czahor” – które można dziś zaliczyć do klasyki rodzimego post-industrialu. Po prawie dwoch dekadach przerwy Maciek Piaseczyński zrealizował jako Rongwrong nowy materiał – „Krwy”.

Tytuł pochodzi od nazwy bagnistego terenu w sercu Puszczy Solskiej, z wodą o charakterystycznym rdzawym zabarwieniu, zawdzięczanym według miejscowych legend krwi partyzantów z czasów II wojny światowej. Inspiracją do powstania płyty stały się wydarzenia z tamtego okresu – prawdziwe historie i te spowite mgłą tajemnicy. Wywiady z byłymi partyzantami Zamojszczyzny, fotografie autorstwa Edwarda Buczka, przedstawiające życie Ludzi Lasu – legendarnych oddziałów partyzanckich Armii Krajowej: Wira, Woyny, Corda, Topoli i innych, uczestników bitwy pod Osuchami – największej bitwy partyzanckiej II Wojny Światowej, przybliżają atmosferę i klimat ówczesnej partyzantki.

Muzyczne to kontynuacja poprzednich dokonań Rongwrong o nieco bardziej wyciszonym charakterze. Na krążek składa się kolaż preparowanych dźwięków, od ambientowych smug i dronowych wyziewów, po mechaniczne rytmy i przetworzone głosy. Na wszystkim tym unosi się mroczna mgiełka niepokojącej tajemnicy – niczym w najlepszych produkcjach post-industrialnego nurtu. Dla wielbicieli elektronicznej awangardy – prawdziwa gratka.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.