Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.



Rongwrong

Pierwszy premierowy materiał legendarnego projektu, który dwie dekady temu wyznaczał nowe tropy polskiego post-industrialu.

Początkowo pod szyldem Rongwrong działało trzech artystów – Maciek Piaseczyński, Marcin Kamieniak i Piotr Gałczyński. W połowie lat 90. zrealizowali dwie płyty – „Epiphany” i „The Story Of Alfons Czahor” – które można dziś zaliczyć do klasyki rodzimego post-industrialu. Po prawie dwoch dekadach przerwy Maciek Piaseczyński zrealizował jako Rongwrong nowy materiał – „Krwy”.

Tytuł pochodzi od nazwy bagnistego terenu w sercu Puszczy Solskiej, z wodą o charakterystycznym rdzawym zabarwieniu, zawdzięczanym według miejscowych legend krwi partyzantów z czasów II wojny światowej. Inspiracją do powstania płyty stały się wydarzenia z tamtego okresu – prawdziwe historie i te spowite mgłą tajemnicy. Wywiady z byłymi partyzantami Zamojszczyzny, fotografie autorstwa Edwarda Buczka, przedstawiające życie Ludzi Lasu – legendarnych oddziałów partyzanckich Armii Krajowej: Wira, Woyny, Corda, Topoli i innych, uczestników bitwy pod Osuchami – największej bitwy partyzanckiej II Wojny Światowej, przybliżają atmosferę i klimat ówczesnej partyzantki.

Muzyczne to kontynuacja poprzednich dokonań Rongwrong o nieco bardziej wyciszonym charakterze. Na krążek składa się kolaż preparowanych dźwięków, od ambientowych smug i dronowych wyziewów, po mechaniczne rytmy i przetworzone głosy. Na wszystkim tym unosi się mroczna mgiełka niepokojącej tajemnicy – niczym w najlepszych produkcjach post-industrialnego nurtu. Dla wielbicieli elektronicznej awangardy – prawdziwa gratka.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.