Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



3 pytania – Symbiotic Sounds

W okrągłą, bo 10 odsłonę cyklu „Polish Juke rekomendują” przepytujemy Symbiotic Sounds.

Cykl tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon oraz Benncart.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Pod pseudonimem Symbiotic Sounds ukrywa się wszechstronny twórca muzyki elektronicznej Łukasz Szyda (znany również jako Solar Energy – pozycje wyd. dla Solarstone). Częstochowski producent zabawę z bassową muzyką, a zarazem pod pseudonimem Symbiotic Sounds rozpoczął od „New Beginning EP” wydanego przez Phatt Sounds. W 2014 pojawiło się ostatnie jak dotąd, jego wydawnictwo, pt. „Higher EP”, które jest szóstą pozycją w krótkiej, aczkolwiek ciekawej historii labelu Sequel One Records, którego założycielem wespół z Jakubem Dereżyńskim jest właśnie Symbiotic Sounds. Jednocześnie jest to jego druga epka we własnym labelu, pierwszą „Everybody Loves An 808” wydał w 2012 roku, a materiał z powodzeniem promował utwór „Feelings”. Twórczość Łukasza jest dostrzegana coraz szerzej, a jego kawałki trafiały już do setów DJ’a Rashada czy Addisona Groove.


Symbiotic Sounds – „Higher”

Czego ostatnio słuchasz?
Z okazji że wieczory są coraz dłuższe do playlisty trafiają ambientowe rzeczy. Pod koniec roku wychodzi dużo fajnych albumów na które od jakiegoś czasu czekam między innymi materiał od A Winged Victory for the Sullen i ich album „Atomos”, poza tym nowy Grouper, Future Sound Of London. Poza tym ostatnio katuje album od Electric Wire Hustle na prawdę świetny materiał który mogę polecić. No i nowy album Caribou według mnie jeden z ciekawszych LP w tym roku.


A Winged Victory For The Sullen – „Atomos VI”


Caribou – „Silver”

Nad czym obecnie pracujesz?
Aktualnie siedzę nad nowym materiałem ale jeszcze nie wiem co to będzie staram się robić różnorodny materiał nie skupiać się tylko na jednym stylu. Poza tym mam dużo roboty na masteringami i mixem co jest fajną odskocznią od produkcji i przy okazji można się wiele nauczyć od innych producentów.


Symbiotic Sounds – „Feelings”

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
W tym roku udało mi się załapać na kilka fajnych imprez. Ostatnio miło wspominam Blawana w Nowej Jerozolimie solidne surowe techno bez zbędnych słodkości. Przy okazji chciałem wspomnieć o Piotrze Bejnarze który w tym roku zrobił na mnie mega wrażenie raz w Częstochowskiej Rurze z setu typowo winylowego dużo klasyków świetna atmosfera i dobry wajb. A drugi raz jako support Blawana tym razem typowy live z mnóstwem gratów. Tegoroczny Unsound przyniósł również wiele wrażeń niestety uczestniczyłem tylko w piątkowej imprezie w hotelu forum. Jeden z lepszych setów według mnie zagrał Robert Hood solidne granie prosto z Detroit świetna atmosfera no i oczywiście reprezentanci Chicago w postaci Spinna, Tasso, Earla i Dj Tay’a. Miło było widzieć że w Polsce jest coraz więcej entuzjastów tego typu brzmienia.


Blawan, Nowa Jerozolima, 19.09.2014

www.soundcloud.com/solarenergymusic
www.facebook.com/symbioticsounds
www.twitter.com/SymbioticSounds

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.