Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.

Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.



3 pytania – Dubsknit

W trzynastej odsłonie naszego cyklu, przepytujemy Dubsknit, którego najnowsza EP właśnie się ukazała.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek Jednego oraz CLN3000.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Dubsknit znany też pod pseudonimami Sknit lub Richard Murder to kolejny, obok CLN3000 reprezentant DobreBity.pl, na którego utworach udzielali się m. in. Wuzet czy Pezet.


Dubsknit – „Drop”

Czego ostatnio słuchasz?
Co chwile wracam do Om unita i jego LP „Threads”. Głęboki klimat, idealne brzmienie, wiele pomysłów. Ostatnio też wpadł mi w ucho mixtape Reakwon’a, bardzo oldschoolowo, po prostu porządny rap na klasycznych brzmieniach. No i często powracam do klasyki…


Phil Collins – „In The Air Tonight”


Om Unit – „Folding Shadows”


Raekwon – Back Stabbers #tbt 17

Nad czym obecnie pracujesz?
Właśnie skończyłem EP dla Polish Juke, która już powinna być dostępna do ściągnięcia, lada dzień powinna wyjść też LP „We Rob Rave”, którą zrobiłem razem z PZG. Do tego jeszcze robię parę kawałków na nowy mixtape Wuzeta, plus bity dla kilku innych raperów. Co dalej, czas pokaże.


PREVIEW: Dubsknit – Dedicated EP


We Rob Rave promomix by Auricom

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Z ostatnich koncertów / imprez najbardziej pamiętam koncert Entropii w warszawskim klubie „Chmury”. Dobry wpierdol, dobra matematyka, plus perkusja która siała zamęt w każdym utworze. Zmiany tempa, podziałek rytmicznych, miód. Z elektroniki, DMX Krew w Białostockim Metrze. 303 + mpc robi robotę.


Entropia – „Dante”


DMX Krew live, Get Sirius, Moscow

www.dobrebity.pl
www.facebook.com/officialdubsknit
www.soundcloud.com/dubsknit
www.facebook.com/polishjuke

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.