Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.



Transmit – Radiation

Dysharmonia, melodie, rockowa zadziorność, free jazz, shoegaze, noise, wyciszenie, nieoczywiste brzmienia i karkołomne rytmy. To tylko niektóre cechy kwartetu Transmit dowodzonego przez Tony’ego Bucka (perkusja, gitara, głos) z formacji The Necks, a obok niego mamy Magdę Mayas (fortepian, klawikord), Brendana Dougherty’ego (perkusja) i Jamesa Welburna (gitara basowa). Ich debiutancki krążek „Projekt Transmit” (Staubgold) ukazał się w 2009 roku. Od tamtego czasu artyści ani trochę nie stracili na świeżości, a wręcz przeciwnie – dobrze im zrobiła ta kilkuletnia przerwa, co potwierdza album „Radiation”.

Sam początek płyty to odpalanie rockowej torpedy („Vinyl”), zaś w „Two Rivers” i „Who” twórcy zawędrowali między innymi na kontynent afrykański; przybrudzone brzmienie gitar i basu – jak u Spock’s Beard w latach 90., syntezatorowe harmonie oraz jazz-rockowo-progresywana sekcja rytmiczna stały się dobrą kładką, dzięki której przeskakujemy do zupełnie innego świata. Członkowie Transmit dokonali niesamowitej transformacji utworu „Drive” The Cars, a dokładnie stworzyli cover tego klasycznego przeboju z lat 80. Muzycy odarli ten kawałek z wszechogarniającego kiczu i powstała wyśmienita rockowo–psychodeliczna ballada okraszona pustynnym bluesem, gdzie wokal Tony’ego Bucka przypomina śpiew George’a Harrisona z The Beatles.

Ściana dźwięku zbudowana z gitarowych przesterów w utworze „Swimming Alone” pozwoli fanom Swans wejść w ten rytualno-rockowy taniec z muzykami Transmit. „Right Hand Side” to kolejna sentymentalna podróż do przeszłości, lecz tym razem spod znaku Joy Division i The Smiths. Aż ciężko uwierzyć, że ta kompozycja powstała w XXI wieku, gdyż brzmi niczym zagubiony fragment sprzed trzech dekad. Świetne nagranie! Mogę tylko dodać, że w moim przypadku transmisja danych przebiegła pomyślnie. Dajcie się „napromieniować” – bo „Radiation” to niezwykle przyjemny i energetyczny strumień dźwięków.

światowa premiera: 28.02.2015 | Monotype Records

 

Strona Monotype Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.