Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.

Earth Trax – LP1
Jarek Szczęsny:

Nic ponadto.

Radosław Kurzeja – Ogród botaniczny w Palermo
Jarek Szczęsny:

Niekontrolowane lenistwo.

Koza – Patologya
Jarek Szczęsny:

Atrakcyjność ujemna.

Caribou – Suddenly
Bartek Woynicz:

Co nagle, to po diable?

FOQL & Fischerle – Personal Wastelands
Jarek Szczęsny:

Triskeliony.



3 pytania – Tomasz „Burza” Burzec

Powraca kolejna odsłona cyklu „Polish Juke rekomendują”, tym razem przepytujemy czołowego footworkowego tancerza.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek JednegoCLN3000, Dubsknit25 GrindTVB oraz Entur a.k.a. Skeletone.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Tomasz Burzec – z tańcem ma do czynienia od 2000 roku. Jak sam mówi, miał szczęście, że trafił na swojej drodze na takich ludzi jak Jacek Gębura („Arkadia”) oraz Krzysztof Mazur („Scandal”). Swoje umiejętności doskonalił na wielu międzynarodowych i krajowych warsztatach tanecznych pod okiem tak znanych instruktorów jak: Moncell Ill Cosby Durden, John Agesilas, Cricket, Tweetie, Buddha Stretch, Loose Joint, Terry Wright, a także Henry Link.
Po uzyskaniu uprawnień instruktora (w Egurolla Dance Studio) prowadził zajęcia w stylach Hip-Hop, Locking i House. Obecnie jest członkiem zespołu Yes Yes Y’all, będącego kontynuacją zespołu „Scandal”. Tomasz Burzec zwrócił ostatnimi czasy swoje zainteresowania w kierunku footworku, a przed kilkoma dniami miał premierę pierwszy rodzimy footworkowy teledysk, w którym zatańczył „Burza”.


Lux Familiar – U Wnt Mr + Benncart

Czego ostatnio słuchasz?
W ostatnim czasie, czyli blisko od pół roku, bardzo mocno zaangażowałem się w takie formy taneczne jak Footwork oraz Jitting. To „zmusza” mnie również do poszukiwań muzycznych w tych stylach. Jeśli znasz jeden „klawy kawałek”, to później już szukanie idzie z górki. Nie jest jednak tak, że nagle zmieniłem preferencje taneczno-muzyczne. W dalszym ciągu lubię posłuchać Hip-Hop, Funku oraz oczywiście House. Poniżej kilka przykładów z tego co ostatnio słucham:


Kanye West – Driveslow (Shashu remix)


Dj Earl – „Teklife Or Nolife”


A Tribe Called Quest – „Bonita Applebum”


Streetwize – „Rock The Boat”

Nad czym obecnie pracujesz?
Obecnie mam manię na punkcie koordynacji i izolacji w ciele. Po takich ćwiczeniach czuję się jednak dużo swobodniej i pewniej, bo znam lepiej swoje ciało i swoje możliwości. Czysto tanecznie, kombinuję z modyfikacją danych movesów, powiększając swoją bazę ruchową. Baczniejszą uwagę staram się również zwrócić na feeling w Housie i Hip-Hopie.


Finał House – Adam vs. Burza | Back in the Day vol. 2

Jaki cudzy występ (taneczny lub koncert) zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Raczej nie chodzę na koncerty, jeśli miałbym coś wskazać to coś z hip-hopu, na pewno Krs-One, Masta Ace czy Looptroop Rockers podczas festiwalu Gdańsk Dźwiga Muzę w 2013. Poza tym jestem pod wrażeniem każdego filmiku jaki znajdę o King Charlesie i Footworkingz oraz Jitting Jesusie. Każdy z nich robi na mnie piorunujące wrażenie i inspiruje do działania, ale najpozytywniejsze emocje w ostatnim czasie wywołało u mnie poniższe video:


Jitting Jesus / DON SNIPES ( Jittin’ Genius ) „JITTIN HAS RISEN” ( Detroit Jit ) STEP 4


KRS-One, Gdańsk Dźwiga Muzę

www.facebook.com/polishjuke

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.