Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.



3 pytania – Tomasz „Burza” Burzec

Powraca kolejna odsłona cyklu „Polish Juke rekomendują”, tym razem przepytujemy czołowego footworkowego tancerza.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek JednegoCLN3000, Dubsknit25 GrindTVB oraz Entur a.k.a. Skeletone.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Tomasz Burzec – z tańcem ma do czynienia od 2000 roku. Jak sam mówi, miał szczęście, że trafił na swojej drodze na takich ludzi jak Jacek Gębura („Arkadia”) oraz Krzysztof Mazur („Scandal”). Swoje umiejętności doskonalił na wielu międzynarodowych i krajowych warsztatach tanecznych pod okiem tak znanych instruktorów jak: Moncell Ill Cosby Durden, John Agesilas, Cricket, Tweetie, Buddha Stretch, Loose Joint, Terry Wright, a także Henry Link.
Po uzyskaniu uprawnień instruktora (w Egurolla Dance Studio) prowadził zajęcia w stylach Hip-Hop, Locking i House. Obecnie jest członkiem zespołu Yes Yes Y’all, będącego kontynuacją zespołu „Scandal”. Tomasz Burzec zwrócił ostatnimi czasy swoje zainteresowania w kierunku footworku, a przed kilkoma dniami miał premierę pierwszy rodzimy footworkowy teledysk, w którym zatańczył „Burza”.


Lux Familiar – U Wnt Mr + Benncart

Czego ostatnio słuchasz?
W ostatnim czasie, czyli blisko od pół roku, bardzo mocno zaangażowałem się w takie formy taneczne jak Footwork oraz Jitting. To „zmusza” mnie również do poszukiwań muzycznych w tych stylach. Jeśli znasz jeden „klawy kawałek”, to później już szukanie idzie z górki. Nie jest jednak tak, że nagle zmieniłem preferencje taneczno-muzyczne. W dalszym ciągu lubię posłuchać Hip-Hop, Funku oraz oczywiście House. Poniżej kilka przykładów z tego co ostatnio słucham:


Kanye West – Driveslow (Shashu remix)


Dj Earl – „Teklife Or Nolife”


A Tribe Called Quest – „Bonita Applebum”


Streetwize – „Rock The Boat”

Nad czym obecnie pracujesz?
Obecnie mam manię na punkcie koordynacji i izolacji w ciele. Po takich ćwiczeniach czuję się jednak dużo swobodniej i pewniej, bo znam lepiej swoje ciało i swoje możliwości. Czysto tanecznie, kombinuję z modyfikacją danych movesów, powiększając swoją bazę ruchową. Baczniejszą uwagę staram się również zwrócić na feeling w Housie i Hip-Hopie.


Finał House – Adam vs. Burza | Back in the Day vol. 2

Jaki cudzy występ (taneczny lub koncert) zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Raczej nie chodzę na koncerty, jeśli miałbym coś wskazać to coś z hip-hopu, na pewno Krs-One, Masta Ace czy Looptroop Rockers podczas festiwalu Gdańsk Dźwiga Muzę w 2013. Poza tym jestem pod wrażeniem każdego filmiku jaki znajdę o King Charlesie i Footworkingz oraz Jitting Jesusie. Każdy z nich robi na mnie piorunujące wrażenie i inspiruje do działania, ale najpozytywniejsze emocje w ostatnim czasie wywołało u mnie poniższe video:


Jitting Jesus / DON SNIPES ( Jittin’ Genius ) „JITTIN HAS RISEN” ( Detroit Jit ) STEP 4


KRS-One, Gdańsk Dźwiga Muzę

www.facebook.com/polishjuke

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.