The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.

Upsammy – Zoom
Paweł Gzyl:

Zbliżenie na kruche piękno.



X-NaVI:et – Dead City Voice / Remix Project

Poczujcie oddech wszechświata wraz z X-NaVI:et.

W ostatnich tygodniach pojawiły się bardzo ciekawe remiksy i to z różnych estetyk, oczywiście mam tu na myśli eksperymenty wychodzące szeroko poza krąg szablonowych rozwiązań. W pierwszej kolejności wymieniłbym album „Ma.Org Pa.Git Re.Mx” (recenzja), przedstawiający interpretacje utworów norweskiego artysty Alexandera Rishauga. W dalszej kolejności mamy niedawno wydany przez Denovali longplay „The Unified Field Reconstructed” (recenzja) duetu Piano Interrupted. Niejako zwieńczeniem tej remiksowej szarży, jest płyta Rafała Iwańskiego nagrywającego m.in. jako X-NaVI:et – „Dead City Voice / Remix Project”, gdzie tacy twórcy jak Yannick Franck, Pure (Peter Votava), Z’EV (Stefan Joel Weisser) Stara Rzeka (Kuba Ziołek), Rapoon (Robin Storey) i Mirt przygotowali własne wersje kompozycji, które oryginalnie pochodzącą z „Dead City Voice” (2013).

Kiedyś DJ Spooky powiedział: dajcie mi dwie płyty, a stworzę wam wszechświat… Te słowa w przypadku „Dead City Voice / Remix Project” mają szczególne znaczenie, bo artyści pracujący nad remiksami X-NaVI:et skupili się nie tyle na finalnych wersjach utworów, lecz na poszczególnych ścieżkach każdego z nagrań, a także weszli jeszcze głębiej w świat kosmicznych przestrzeni. Materiał otwierają kompozycje Yanicka Francka („1+1=1”) i Pure’a („Mutagenocidecadentia”), stając się swoistym drenażem dla naszej podświadomości – inspirujące. Z’EV z kolei przenosi nas bliżej metalicznych/industrialnych dźwięków, a Stara Rzeka („Tinnitus Auris”) płynie wartkim nurtem przy rytmie akustycznej gitary i dronów – dobry pomysł z żywym brzmieniem wśród syntetycznej elektroniki.

Nawet Rapoon („Garden Paradox”) zaskoczył mnie pozytywnie i wszedł na wyżyny swoich umiejętności, gdyż niestety ostatnimi czasy jego solowe nagrania utrzymują się raczej na słabym poziomie. Tu pokazał, że potrafi sypnąć astroidalno-cyfrowym strumieniem dźwięków – tak jak robił to w latach 90. Mirt („Luna 369 Park”) zaś znakomicie wycisza całość, prezentując delikatny i oniryczny ambient. „Dead City Voice / Remix Project” to przykład nieograniczonej wyobraźni twórców, którzy oprócz własnego stylu i języka, mają też odwagę kreować swoją muzyczną wizję wszechświata.

23.03.2015 | Instant Classic (CD, limitowana edycja 200 kopii)

 

Strona Instant Classic »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.