LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



X-NaVI:et – Dead City Voice / Remix Project

Poczujcie oddech wszechświata wraz z X-NaVI:et.

W ostatnich tygodniach pojawiły się bardzo ciekawe remiksy i to z różnych estetyk, oczywiście mam tu na myśli eksperymenty wychodzące szeroko poza krąg szablonowych rozwiązań. W pierwszej kolejności wymieniłbym album „Ma.Org Pa.Git Re.Mx” (recenzja), przedstawiający interpretacje utworów norweskiego artysty Alexandera Rishauga. W dalszej kolejności mamy niedawno wydany przez Denovali longplay „The Unified Field Reconstructed” (recenzja) duetu Piano Interrupted. Niejako zwieńczeniem tej remiksowej szarży, jest płyta Rafała Iwańskiego nagrywającego m.in. jako X-NaVI:et – „Dead City Voice / Remix Project”, gdzie tacy twórcy jak Yannick Franck, Pure (Peter Votava), Z’EV (Stefan Joel Weisser) Stara Rzeka (Kuba Ziołek), Rapoon (Robin Storey) i Mirt przygotowali własne wersje kompozycji, które oryginalnie pochodzącą z „Dead City Voice” (2013).

Kiedyś DJ Spooky powiedział: dajcie mi dwie płyty, a stworzę wam wszechświat… Te słowa w przypadku „Dead City Voice / Remix Project” mają szczególne znaczenie, bo artyści pracujący nad remiksami X-NaVI:et skupili się nie tyle na finalnych wersjach utworów, lecz na poszczególnych ścieżkach każdego z nagrań, a także weszli jeszcze głębiej w świat kosmicznych przestrzeni. Materiał otwierają kompozycje Yanicka Francka („1+1=1”) i Pure’a („Mutagenocidecadentia”), stając się swoistym drenażem dla naszej podświadomości – inspirujące. Z’EV z kolei przenosi nas bliżej metalicznych/industrialnych dźwięków, a Stara Rzeka („Tinnitus Auris”) płynie wartkim nurtem przy rytmie akustycznej gitary i dronów – dobry pomysł z żywym brzmieniem wśród syntetycznej elektroniki.

Nawet Rapoon („Garden Paradox”) zaskoczył mnie pozytywnie i wszedł na wyżyny swoich umiejętności, gdyż niestety ostatnimi czasy jego solowe nagrania utrzymują się raczej na słabym poziomie. Tu pokazał, że potrafi sypnąć astroidalno-cyfrowym strumieniem dźwięków – tak jak robił to w latach 90. Mirt („Luna 369 Park”) zaś znakomicie wycisza całość, prezentując delikatny i oniryczny ambient. „Dead City Voice / Remix Project” to przykład nieograniczonej wyobraźni twórców, którzy oprócz własnego stylu i języka, mają też odwagę kreować swoją muzyczną wizję wszechświata.

23.03.2015 | Instant Classic (CD, limitowana edycja 200 kopii)

 

Strona Instant Classic »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.