Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.

Grischa Lichtenberger – KAMILHAN; il y a péril en la demeure
Paweł Gzyl:

Chrzęszczące ballady.

KeiyaA – Forever Ya Girl
Jarek Szczęsny:

Niepasujące do siebie puzzle.

Atom™ & Jacek Sienkiewicz – Stal
Jarek Szczęsny:

Gotujące się chemikalia.



Berlin Atonal łączy pokolenia

Do obsady festiwalu dołączają weterani industrialu – Clock DVA i Lustmord – oraz niemal cała załoga z wytwórni Northern Electronics.

Założony w 1978 roku przez Adiego Newtona w Sheffield zespół Clock DVA przeszedł w ciągu swych dziejów niezwykłą ewolucję. Stąd w jego dyskografii kasety z preparowanym industrialem, płyty z mrocznym funkiem, zimnym electro i perwersyjnym EBM. Po raz pierwszy Clock DVA zagrali na Atonal Festivalu w 1990 roku – teraz wracają, aby zaprezentować premierowe show audio-wideo.

Podobną drogę przeszedł Lustmord. Jego pierwsze albumy zrealizowane pod wpływem kolegów z grupy SPK eksplodują wściekłym industrialem. Potem muzyka producenta nabrała bardziej mrocznego i statycznego charakteru, dając zaczyn narodzinom dark ambientu. W Berlinie Lustmord przedstawi swe nowe kompozycje uzupełnione projekcjami wideo.

Rosyjski producent COH ma również bliskie związki z industrialem – wszak nagrywał z Coilem czy Chris & Cosey. Sam jednak tworzy abstrakcyjną elektronikę o bardziej nowoczesnym tonie. Na Atonalu zaprezentuje wspólnie z Tiną Frank, austriacka artystką wideo, specjalne show, podczas którego generowane przezeń dźwięki zostaną symultanicznie zamienione na obrazy.

Podczas berlińskiego festiwalu swoją premierę będzie miał specjalny projekt Shackletona – Powerplant. W jego skład wchodzą muzycy z różnych stron świata, z których każdy gra na innym instrumencie – od gongów po ksylofon. Efektem jest rozimprowizowane brzmienie, łącząca elementy etno, minimalu i kosmische musik.

Również specjalny projekt przywiezie na Atonal norweski producent Varg. Pod szyldem Ivory Towers ukrywają się zaprzyjaźnieni z nim muzycy z takich eksperymentalnych projektów, jak Damien Dubrovnik, Lust For Youth czy Puce Mary. W ich muzyce będzie miejsce zarówno na wokale, „żywe” instrumenty i nowoczesną elektronikę.

Specjalny wieczór będzie poświęcony na berlińskim festiwalu wytwórni Norhern Electronics. Nic w tym dziwnego – wszak nagrywający dla niej producenci tworzą wyjątkowo oryginalne brzmienia. Abdula Rashim zaprezentuje swój projekt Lundin Oil w stylu rhythimc noise. Ossian Ohlson pojawi się z gotycka muzyką jako Vit Fana, a przestrzenną elektronikę przedstawi Acronym. Norwescy producenci zaprosili również do swojego showcase’u Puce Mary – duńskiego producenta z najważniejszej obecni wytwórni noise – Posh Isolation.

Paul Jebanasam z duetu Emptyset i wytwórni Subtext pojawi się na Atonalu z duńskim artystą wideo Tarikiem Barri. Pierwszy z twórców przygotuje elektroniczną wizję muzyki kościelnej na organy – a drugi dostosuje do niej przestrzenną instalację wizualną. Całość nosi nazwę Continuum.

W podwójnej roli pojawi się na festiwalu Rene Pawlowitz – najpierw jako Shed z całkowicie nowym programem w stylu techno, a potem jako Head High – z muzyką house wymodelowaną na brytyjski rave. Powell reprezentujący swą wytwórnię Diagonal objawi jak na żywo wypada post-punk w przełożeniu na współczesną elektronikę o klubowym pulsie. Z kolei Peder Mannerfelt spreparuje etniczne rytmy bębnów w hipnotyczne granie o transowym tonie. Wytwórnię Downwards reprezentować będą Regis i Talker.

Więcej informacji:

www.berlin-atonal.com

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.