Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Adam Gołębiewski – In Front of Their Eyes

Jesteście gotowi na włożenie swojej głowy do środka 18-calowego bębna?

Adam Gołębiewski to perkusista, improwizator, muzykolog i socjolog. W swojej twórczości koncentruje się na krańcowym rozszerzeniu możliwości zestawu perkusyjnego w zakresie ich anatomii, brzmienia i ekspresji, czego rezultatem jest bezpośredni oraz dojmujący język dźwiękowy. Współpracował między innymi z Yoko Ono i Thurstonem Moorem, a także występował z czołowymi przedstawicielami muzyki improwizowanej: Matsem Gustafssonem, Fredem Lonberg-Holmem, Alexem Wardem, Timem Daisy, Augusti Fernandezem i wieloma innymi.

Na albumie „In Front of Their Eyes” mamy cztery kompozycje, które zostały przygotowane na potrzeby żywej instalacji dźwiękowej. Artysta prezentował swoją instalację w ubiegłym roku w Galerii Miejskiej „Arsenał” w Poznaniu. Teraz materiał trafił na bardzo ładnie wydaną płytę kompaktową. Koncepcja Gołębiewskiego opiera się na swobodnym odczytaniu walorów akustycznych 18-calowego bębna; umieścił w jego wnętrzu fantomu głowy ludzkiej, w który z kolei wbudował zestaw mikrofonów binauralnych. Ten efekt ma wywołać u odbiorcy uczucie, jak gdyby sam był w środku tego instrumentu. Gołębiewski używa różnego rodzaju rekwizytów/obiektów, aby wydobyć jak najwięcej dźwiękowych sytuacji. To, co prezentuje na „In Front of Their Eyes”, jest bardzo intensywne, surowe, pierwotne, niewygodne dla uszu i percepcji, a jednocześnie fizyczne, skrajnie bliskie, odrealnione i wciągające. W niektórych momentach miałem skojarzenia z tym, co proponuje Norweg Morten J. Olsen na krążku „Bass Drum!” (recenzja, 2014), gdzie brzmienie 32-calowego bębna gran cassa posłużyło mu do rozwinięcia ciekawych tematów wokół swobodnej improwizacji. Jednak to twórczość Adam Gołębiewskiego bardziej potrząsa naszymi umysłami, zaburza w kontrolowany sposób pole słyszenia i pomaga dotrzeć do źródła dźwięku.

czerwiec 2015 | Galeria Miejska „Arsenał”

 

Oficjalna strona artysty »Słuchaj na Soundcloud »Strona Galerii »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze