Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.



Adam Gołębiewski – In Front of Their Eyes

Jesteście gotowi na włożenie swojej głowy do środka 18-calowego bębna?

Adam Gołębiewski to perkusista, improwizator, muzykolog i socjolog. W swojej twórczości koncentruje się na krańcowym rozszerzeniu możliwości zestawu perkusyjnego w zakresie ich anatomii, brzmienia i ekspresji, czego rezultatem jest bezpośredni oraz dojmujący język dźwiękowy. Współpracował między innymi z Yoko Ono i Thurstonem Moorem, a także występował z czołowymi przedstawicielami muzyki improwizowanej: Matsem Gustafssonem, Fredem Lonberg-Holmem, Alexem Wardem, Timem Daisy, Augusti Fernandezem i wieloma innymi.

Na albumie „In Front of Their Eyes” mamy cztery kompozycje, które zostały przygotowane na potrzeby żywej instalacji dźwiękowej. Artysta prezentował swoją instalację w ubiegłym roku w Galerii Miejskiej „Arsenał” w Poznaniu. Teraz materiał trafił na bardzo ładnie wydaną płytę kompaktową. Koncepcja Gołębiewskiego opiera się na swobodnym odczytaniu walorów akustycznych 18-calowego bębna; umieścił w jego wnętrzu fantomu głowy ludzkiej, w który z kolei wbudował zestaw mikrofonów binauralnych. Ten efekt ma wywołać u odbiorcy uczucie, jak gdyby sam był w środku tego instrumentu. Gołębiewski używa różnego rodzaju rekwizytów/obiektów, aby wydobyć jak najwięcej dźwiękowych sytuacji. To, co prezentuje na „In Front of Their Eyes”, jest bardzo intensywne, surowe, pierwotne, niewygodne dla uszu i percepcji, a jednocześnie fizyczne, skrajnie bliskie, odrealnione i wciągające. W niektórych momentach miałem skojarzenia z tym, co proponuje Norweg Morten J. Olsen na krążku „Bass Drum!” (recenzja, 2014), gdzie brzmienie 32-calowego bębna gran cassa posłużyło mu do rozwinięcia ciekawych tematów wokół swobodnej improwizacji. Jednak to twórczość Adam Gołębiewskiego bardziej potrząsa naszymi umysłami, zaburza w kontrolowany sposób pole słyszenia i pomaga dotrzeć do źródła dźwięku.

czerwiec 2015 | Galeria Miejska „Arsenał”

 

Oficjalna strona artysty »Słuchaj na Soundcloud »Strona Galerii »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze