DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.



Postive Centre – Monad XIX

Cztery utwory o żelaznej konsekwencji.

Drogi większości współczesnych producentów techno prędzej czy później wiodą do wytwórni Stroboscopic Artefacts. Tak też się stało w przypadku brytyjskiego twórcy działającego pod pseudonimem Postive Centre. Po ciepło przyjętym debiucie z zeszłego roku, zawitał on w gościnnych progach firmy Lucy’ego, prezentując cztery premierowe nagrania w słynnym cyklu „Monad”.

Otwierający zestaw „Great Excavator” to rozedrgane techno osadzone na rwanym rytmie. Dzieje się tu sporo: kolejne fale brzęczących klawiszy zostają zatopione w dubowych pogłosach, a szumiące loopy splatają się z dronowymi pomrukami. „Disappearing Trick” skręca w stronę potężnego dubstepu, łącząc połamane breaki z industrialnymi szumami w mocnym uścisku.

„Figure Is The Form” uderza wyjątkowo potężną energią niesioną przez brutalną bombardierką twardymi i ciężkimi bitami. Resztę aranżacji tworzą przemysłowe szumy podrasowane mrocznymi wyziewami z tła. Dla kontrastu „Signal Structure” to uspokajający ambient, skoncentrowany na onirycznym strumieniu monochromatycznych dźwięków.

„Monad XIX” pokazuje, że Positive Centre nadal realizuje świetną muzykę. To tylko cztery nagrania – ale starannie przemyślane i dopracowane. Tworzą one spójną całość, ujmując żelazną logiką konstrukcji i ekscytując potęgą brzmienia. Byle tak dalej!

Stroboscopic Artefacts 2015

www.stroboscopicartefacts.com

www.facebook.com/StroboscopicArtefacts

www.positivecentre.org

www.facebook.com/thepositivecentre

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.