Cztery utwory o żelaznej konsekwencji.
Drogi większości współczesnych producentów techno prędzej czy później wiodą do wytwórni Stroboscopic Artefacts. Tak też się stało w przypadku brytyjskiego twórcy działającego pod pseudonimem Postive Centre. Po ciepło przyjętym debiucie z zeszłego roku, zawitał on w gościnnych progach firmy Lucy’ego, prezentując cztery premierowe nagrania w słynnym cyklu „Monad”.
Otwierający zestaw „Great Excavator” to rozedrgane techno osadzone na rwanym rytmie. Dzieje się tu sporo: kolejne fale brzęczących klawiszy zostają zatopione w dubowych pogłosach, a szumiące loopy splatają się z dronowymi pomrukami. „Disappearing Trick” skręca w stronę potężnego dubstepu, łącząc połamane breaki z industrialnymi szumami w mocnym uścisku.
„Figure Is The Form” uderza wyjątkowo potężną energią niesioną przez brutalną bombardierką twardymi i ciężkimi bitami. Resztę aranżacji tworzą przemysłowe szumy podrasowane mrocznymi wyziewami z tła. Dla kontrastu „Signal Structure” to uspokajający ambient, skoncentrowany na onirycznym strumieniu monochromatycznych dźwięków.
„Monad XIX” pokazuje, że Positive Centre nadal realizuje świetną muzykę. To tylko cztery nagrania – ale starannie przemyślane i dopracowane. Tworzą one spójną całość, ujmując żelazną logiką konstrukcji i ekscytując potęgą brzmienia. Byle tak dalej!
Stroboscopic Artefacts 2015