Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Emily Hall

Mamy nową postać w Bedroom Community, a jest nią Emily Hall.

Emily Hall - okładka

Emily Hall to brytyjska artystka, która studiował kompozycję na Uniwersytecie w Yorku i Royal College of Music w Londynie. Pracowała między innymi z London Sinfoniettą, Björk, LSO, BBCNOW, The Brodsky Quartet, Opera North, LCO czy Węgierskim Chórem Radiowym. Na swoim koncie ma też kilka prestiżowych nagród (Paul Hamlyn Foundation, The Genesis Opera, The Royal Philharmonic Society Composition). Jej pierwsza opera nosi tytuł „Sante” i zdobyła spore uznanie zarówno wśród krytyków, jak i słuchaczy. Koncept album „Folie à Deux” (20.07.2015 | Bedroom Community) to debiutanckie wydawnictwo Hall. Artystka zaprosiła do współpracy znakomitych twórców; teksty przygotował islandzki poeta Sjón (starający się przekazać czym jest samotność w miłości lub w związku), Sofia Jernberg (śpiew, jej głos można było usłyszeć na ostatnich płytach zespołu Fire! Orchestra), Allan Clayton (śpiew-tenor), Ruth Wall (harfa), Mira Calix (elektronika), David Sheppard i Jonathan Green. Sama Hall gra na elektromagnetycznej harfie. Warto wspomnieć, że Islandczyk Úlfur również używa podobnej harfy – tutaj więcej o tym.

Na „Folie à Deux” mamy intrygujące połączenie klasycznej muzyki współczesnej i świeżego spojrzenia na folk, a do tego pojawia się subtelnie dobrana elektronika. Myślę, że płyta Emily Hall spodoba się nie tylko miłośnikom Björk czy Joanny Newsom.

 

Strona Emily Hill »Profil na Facebooku »Strona Bedroom Community »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.