Wpisz i kliknij enter

Mørbeck – T.R.I.P.S.

Techno jest prawem.

Dorastając w Berlinie początku lat 90. nie można było nie zostać wielbicielem techno. Taki los spotkał Mørbecka, który zaczynał od imprezowania w Tresorze czy E-Werku, by teraz samemu grać dla podobnych mu maniaków ciężkiej muzyki w Berghain. Wystartował wspólnie z kolegą po fachu o psudenomie Sawlin. Obaj zaistnieli dzięki spotkaniu z trzecim twórcą. To właśnie Subjected zaprosił ich obu do współtworzenia cyklu nagrań dla swej wytwórni Vault Series.

Mørbeck początkowo nagrywał tylko dla tejże tłoczni, by po kilku latach puścić się ręki swego mentora. Dobra opinia, jaką wyrobił sobie wśród klubowej gawiedzi płytami dla Vault Series sprawiła, że o jego nowe utwory upomniały się inne tłocznie z kręgu nowego techno – Candela Rising, Mechanism Industries i M_REC. LTD. Jakby tego było, mało berliński producent powołał do życia własną firmę – Code Is Law. Po kilku winylowych dwunastocalówkach prezentuje nam ona debiutancki album swego właściciela.

Mørbeck powraca na „T.R.I.P.S.” do hipnotycznego techno z końca lat 90. Jego podstawą były powtarzalne loopy – i tak dzieje się w większości nagrań z zestawu. W „Girl Bites Machine” nakładają się na siebie brzęczące i pohukujące dźwięki, które podbija twardy bit wsparty szeleszczącymi hi-hatami. „Back Home” osadzony jest na drepczącym rytmie, wnoszącym ze sobą rwane loopy o nerwowym tonie. Zapętlone zawodzenia są głównym motywem „Kaleidoskopu”, podszytego mocno funkowym basem.

Znacznie ciekawsze efekty uzyskuje Morbeck, kiedy odstępuje od tego schematu. „Put The Swords Down” pulsuje metalicznymi bitami sprawiając wrażenie, że obcujemy z remiksem industrialnej muzyki zespołu Kowalski. „T.R.I.P.S. (April The 19th)” ożywa rozwibrowanym motywem klawiszowym o trance’owym rodowodzie. „Virgin Suicide” i „T.R.I.P.S. (Take It)” zaskakują z kolei pomysłowo wprowadzonymi wokalami, wpisanymi w twarde i ciężkie podkłady rytmiczne. A „Bittersweet” to masywny hard house o szurającym brzmieniu, przypominający ostatnie dokonania Sheda pod szyldem Head High.

Pierwszy album w dorobku Mørbecka to solidny materiał – o surowym brzmieniu, nasycony mocna energią i przeznaczony do klubowego odbioru. Berliński producent nie sili się na dziwaczne eksperymenty, ale z wdziękiem przywołuje mocne brzmienia sprzed dwóch dekad. Wypada to świeżo i efektowanie – a momentami wręcz znakomicie. Dobrze by było gdyby inni artyści też spróbowali powrócić do penetracji pogranicza między techno a trance’m, jak pomysłowo to uczynił Mørbeck w „T.R.I.P.S. (April The 19th)”.

Code Is Law 2015

www.codeislaw.com

www.facebook.com/CodeIsLaw

www.facebook.com/moerbeckmusic







Jest nas 14 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy