BNNT – Middle West
Jarek Szczęsny:

Gorzka pigułka.

Ansome – Hands Of The Harbour
Paweł Gzyl:

Punkowy gest.

Lapalux – Amnioverse
Ania Pietrzak:

Jak zachwyca?

Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?



Gradual

Polski duet mieszkający obecnie w Berlinie debiutuje ciekawym wydawnictwem – „Ipseity”.

Niewiele o nich wiadomo: mieszkali w Polsce, dwa lata temu przeprowadzili się do stolicy Niemiec, tworzą wspólnie i… świetnie wyglądają. Ich pierwsze wydawnictwo nosi tytuł „Ipseity” i zawiera sześć nagrań. To oczywiście nowoczesne techno, ale zrealizowane z pełną świadomością tradycji gatunku.

Otwierający zestaw „Abandoned Train” odwołuje się do minimalowej wersji stylu, zakorzenionej w laboratoryjnych brzmieniach rodem z wytwórni Sähkö. Dla odmiany „Dione” wnosi ze sobą powiew eksperymentów z połamaną rytmiką i noise’owymi preparacjami, typowymi dla Stroboscopic Artefacts. Echa przestrzennej elektroniki o niepokojącym nastroju w stylu Northern Electronics słychać natomiast w „Tango Down”.

Duet potrafi czerpać również inspirację z innych odmian elektroniki. „Jovis” i „Aton Tehen” są nasycone brzmieniami rodem z niemieckiej kosmische musik – jak choćby nagrania nieodżałowanego Morphosis. Podobnie dzieje się w finałowym „Ancient Gardens” – ale tym razem i rytmika, i aranżacja podporządkowane zostają dubowym technikom tworzenia dźwięku.

„Ipseity” wypada bardzo obiecująco, lokując Gradual w głównym nurcie progresywnego techno. Będziemy obserwować dalsze poczynania polskiego duetu.

https://soundcloud.com/gdual

https://www.facebook.com/gdual

http://www.gdual.com

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.