Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.



Gradual

Polski duet mieszkający obecnie w Berlinie debiutuje ciekawym wydawnictwem – „Ipseity”.

Niewiele o nich wiadomo: mieszkali w Polsce, dwa lata temu przeprowadzili się do stolicy Niemiec, tworzą wspólnie i… świetnie wyglądają. Ich pierwsze wydawnictwo nosi tytuł „Ipseity” i zawiera sześć nagrań. To oczywiście nowoczesne techno, ale zrealizowane z pełną świadomością tradycji gatunku.

Otwierający zestaw „Abandoned Train” odwołuje się do minimalowej wersji stylu, zakorzenionej w laboratoryjnych brzmieniach rodem z wytwórni Sähkö. Dla odmiany „Dione” wnosi ze sobą powiew eksperymentów z połamaną rytmiką i noise’owymi preparacjami, typowymi dla Stroboscopic Artefacts. Echa przestrzennej elektroniki o niepokojącym nastroju w stylu Northern Electronics słychać natomiast w „Tango Down”.

Duet potrafi czerpać również inspirację z innych odmian elektroniki. „Jovis” i „Aton Tehen” są nasycone brzmieniami rodem z niemieckiej kosmische musik – jak choćby nagrania nieodżałowanego Morphosis. Podobnie dzieje się w finałowym „Ancient Gardens” – ale tym razem i rytmika, i aranżacja podporządkowane zostają dubowym technikom tworzenia dźwięku.

„Ipseity” wypada bardzo obiecująco, lokując Gradual w głównym nurcie progresywnego techno. Będziemy obserwować dalsze poczynania polskiego duetu.

https://soundcloud.com/gdual

https://www.facebook.com/gdual

http://www.gdual.com

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.