Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.



Jürgen Ploog

Nie tylko William S. Burroughs potrafił sprytnie manipulować taśmami.

Jürgen Ploog urodził się w 1935 roku. Niemiecki pisarz i pilot (przez 33 lata pracował w firmie Lufthansa) przyjaźnił się z Burroughsem. To także współtwórca słynnego Gasolin 23. Nazywają go też ojcem chrzestnym literatury podziemnej w Niemczech. Ploog zaczął eksperymentować z magnetofonami w 1970 roku. Wówczas mnóstwo czasu spędzał poza domem, latał z jednego kontynentu na drugi, co pozwalało mu zarejestrować przeróżne dźwięki; uliczny hałas, dialogi z indyjskiej telewizji, buddyjskie rytuały, odgłosy maszyn, śpiew ptaków, zgiełk na lotnisku.

Efekty wieloletniego nagrywania, montowania, sklejania, nakładania i przestawiania odpowiednich fragmentów znalazły się na albumie „Tapes von unterwegs 1971-1976” (90% Wasser | Moloko Plus), gdzie Jürgen Ploog prezentuje prawie pięćdziesiąt minut cut-up’owych wariacji.

 

Oficjalna strona artysty »
 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.