Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.

Earth Trax – LP1
Jarek Szczęsny:

Nic ponadto.

Radosław Kurzeja – Ogród botaniczny w Palermo
Jarek Szczęsny:

Niekontrolowane lenistwo.

Koza – Patologya
Jarek Szczęsny:

Atrakcyjność ujemna.

Caribou – Suddenly
Bartek Woynicz:

Co nagle, to po diable?

FOQL & Fischerle – Personal Wastelands
Jarek Szczęsny:

Triskeliony.



Jürgen Ploog

Nie tylko William S. Burroughs potrafił sprytnie manipulować taśmami.

Jürgen Ploog urodził się w 1935 roku. Niemiecki pisarz i pilot (przez 33 lata pracował w firmie Lufthansa) przyjaźnił się z Burroughsem. To także współtwórca słynnego Gasolin 23. Nazywają go też ojcem chrzestnym literatury podziemnej w Niemczech. Ploog zaczął eksperymentować z magnetofonami w 1970 roku. Wówczas mnóstwo czasu spędzał poza domem, latał z jednego kontynentu na drugi, co pozwalało mu zarejestrować przeróżne dźwięki; uliczny hałas, dialogi z indyjskiej telewizji, buddyjskie rytuały, odgłosy maszyn, śpiew ptaków, zgiełk na lotnisku.

Efekty wieloletniego nagrywania, montowania, sklejania, nakładania i przestawiania odpowiednich fragmentów znalazły się na albumie „Tapes von unterwegs 1971-1976” (90% Wasser | Moloko Plus), gdzie Jürgen Ploog prezentuje prawie pięćdziesiąt minut cut-up’owych wariacji.

 

Oficjalna strona artysty »
 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.