Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



Jürgen Ploog

Nie tylko William S. Burroughs potrafił sprytnie manipulować taśmami.

Jürgen Ploog urodził się w 1935 roku. Niemiecki pisarz i pilot (przez 33 lata pracował w firmie Lufthansa) przyjaźnił się z Burroughsem. To także współtwórca słynnego Gasolin 23. Nazywają go też ojcem chrzestnym literatury podziemnej w Niemczech. Ploog zaczął eksperymentować z magnetofonami w 1970 roku. Wówczas mnóstwo czasu spędzał poza domem, latał z jednego kontynentu na drugi, co pozwalało mu zarejestrować przeróżne dźwięki; uliczny hałas, dialogi z indyjskiej telewizji, buddyjskie rytuały, odgłosy maszyn, śpiew ptaków, zgiełk na lotnisku.

Efekty wieloletniego nagrywania, montowania, sklejania, nakładania i przestawiania odpowiednich fragmentów znalazły się na albumie „Tapes von unterwegs 1971-1976” (90% Wasser | Moloko Plus), gdzie Jürgen Ploog prezentuje prawie pięćdziesiąt minut cut-up’owych wariacji.

 

Oficjalna strona artysty »
 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.