Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.



Richu Matajczak – Unexpected Flight Safety Shortcomings

Zapnijcie pasy, przymknijcie oczy, przed Wami 20 minut nietuzinkowego lotu!

To dopiero pierwsze fizyczne (56 szt. kaset) wydawnictwo wytwórni Soul Asylum, tym bardziej cieszy, że dotyczy ono uzdolnionego debiutanta. Michał Ratajczak, bo o nim mowa, to młody producent pochodzący z Leszna, który poza tworzeniem szeroko pojętej muzyki bitowej udziela się z powodzeniem jako perkusista, m. in. w punkowej kapeli Astrid Lindgren. Na swym debiucie Richu umieścił sześć eklektycznie zbudowanych numerów, które spaja w swych posadach zamiłowanie do hip-hopowej rytmiki. Warto dodać, że „UFSS” zostało zmasterowane przez Bartosza Szczęsnego, co wraz ze specyfiką brzmieniową kasety magnetofonowej tworzy bardzo przyjemny efekt analogowego przybrudzenia.


Richu Matajczak- „Owlow”

Najbardziej zapadającym w pamięć trackiem z epki jest promujący wydawnictwo „Owlow” – pięknie pocięte sample (wokaliza!), funkujący sznyt, panowanie nad rozbudowaną rytmiką, a przede wszystkim pomysłowe podejście do aranżu sprawiają, że ten numer ma potencjał zostać bestsellerem na parkietowych set-listach. „Galax” rozpoczyna z kolei partia klangowanego basu oraz zreverbowane scratche idące ciut spowolnionym krokiem, co tworzy efekt rytmicznego rozbujania, a potęguje go naprzemiennie bity domknięty hi-hat. W okolicach 2 minuty utwór wchodzi w rewir jazzującego downtempo rodem z najlepszych lat Ninja Tune, łapiąc czasem oddech za sprawą dubowego breaka. Nie wszystkie pozycje tego wydawnictwa są jednoznacznie roztańczone, w akordowo rozbudowanym „Direction: Mountain (High)” uspokojenie przynoszą subtelne linie trąbki, w „Blue Stragglers” leniwie jazzująca motoryka, a w finalnym „Vrschka” falująco rozmazane połacie klawiszowe. Sporo w tej muzyce warstw i ścieżek, i choć miejscami się wzajemnie podgryzają to wszystkie ostatecznie płyną w jednym kierunku.

„Nieoczekiwane wady mogące wpłynąć na bezpieczeństwo lotu” to pozycja wnosząca sporo świeżości do rodzimej (bardzo pojemnej) szuflady z napisem „beats music”. Ten dynamicznie polepiony materiał na pewno potwierdził, że warto obserwować dalsze poczynania tego młodego producenta, a wiadomo już że na początku roku zasili nowym trackiem kompilację otwierającą MOST, czyli nowy label na polskiej scenie elektroniki.

link do epki na bandcamp

5.12.2015 | Soul Asylum

www.facebook.com/richumatajczak/?fref=ts
www.soundcloud.com/soulasylumrecords

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.