Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.



Richu Matajczak – Unexpected Flight Safety Shortcomings

Zapnijcie pasy, przymknijcie oczy, przed Wami 20 minut nietuzinkowego lotu!

To dopiero pierwsze fizyczne (56 szt. kaset) wydawnictwo wytwórni Soul Asylum, tym bardziej cieszy, że dotyczy ono uzdolnionego debiutanta. Michał Ratajczak, bo o nim mowa, to młody producent pochodzący z Leszna, który poza tworzeniem szeroko pojętej muzyki bitowej udziela się z powodzeniem jako perkusista, m. in. w punkowej kapeli Astrid Lindgren. Na swym debiucie Richu umieścił sześć eklektycznie zbudowanych numerów, które spaja w swych posadach zamiłowanie do hip-hopowej rytmiki. Warto dodać, że „UFSS” zostało zmasterowane przez Bartosza Szczęsnego, co wraz ze specyfiką brzmieniową kasety magnetofonowej tworzy bardzo przyjemny efekt analogowego przybrudzenia.


Richu Matajczak- „Owlow”

Najbardziej zapadającym w pamięć trackiem z epki jest promujący wydawnictwo „Owlow”, gdzie pięknie pocięte sample (wokaliza!), funkujący sznyt, panowanie nad rozbudowaną rytmiką, a przede wszystkim pomysłowe podejście do aranżu sprawiają, że ten numer ma potencjał zostać bestsellerem na parkietowych set-listach. „Galax” rozpoczyna z kolei partia klangowanego basu oraz zreverbowane scratche idące ciut spowolnionym krokiem, co tworzy efekt rytmicznego rozbujania, a potęguje go naprzemiennie bity domknięty hi-hat. W okolicach drugiej minuty utwór wchodzi w rewir jazzującego downtempo rodem z najlepszych lat Ninja Tune, łapiąc czasem oddech za sprawą dubowego breaka. Nie wszystkie pozycje tego wydawnictwa są jednoznacznie roztańczone, w akordowo rozbudowanym „Direction: Mountain (High)” uspokojenie przynoszą subtelne linie trąbki, w „Blue Stragglers” leniwie jazzująca motoryka, a w finalnym „Vrschka” falująco rozmazane połacie klawiszowe. Sporo w tej muzyce warstw i ścieżek, i choć miejscami się wzajemnie podgryzają to wszystkie ostatecznie płyną w jednym kierunku.

„Nieoczekiwane wady mogące wpłynąć na bezpieczeństwo lotu” to pozycja wnosząca sporo świeżości do rodzimej (bardzo pojemnej) szuflady z napisem „beats music”. Ten dynamicznie polepiony materiał na pewno potwierdził, że warto obserwować dalsze poczynania tego młodego producenta, a wiadomo już że na początku roku zasili nowym trackiem kompilację otwierającą MOST, czyli nowy label na polskiej scenie elektroniki.

link do epki na bandcamp

5.12.2015 | Soul Asylum

www.facebook.com/richumatajczak/?fref=ts
www.soundcloud.com/soulasylumrecords

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.