Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.



Porcje Rosołowe | Bouchons D’oreilles | Warsaw Improvisers Orchestra

Polskiej muzyki nigdy za wiele. W ostatnim czasie ukazały się interesujące kasety: duetów Porcje Rosołowe i Bouchons D’oreilles oraz Warsaw Improvisers Orchestra.

3-Panel_JCard_FRONT_AI

Porcje Rosołowe – „Ballet” (20.11.2015 | Further Records)

Ten projekt tworzą Mateusz Wysocki (aka Fischerle, Mech) i Lech Nienartowicz. W tym roku artyści wypuścili płytę „Insects 4-7″ (Crónica). Przyznam, że niespecjalnie mnie ten materiał przekonał – ich propozycja przygotowana w oparciu o preparowany field recording wydaje się być niczym szczególnym w porównaniu ze świeżo wydaną kasetą „Ballet” przez amerykański label. Taśma pomieściła dwie wciągające kompozycje (niestety, ale nie znalazłem żadnego opisu nakreślającego proces powstawania), z czego pierwsza „Ballet” to wyśmienity ambientowy dryf, z kolei druga „Semifou” to eksperymentalne chrzęsty, zgrzyty i delikatne trzaski przechodzące w wolno płynącą smugę dźwiękowych zdarzeń.

Profil na Facebooku »

bouchons_warsaw digi cover

Bouchons D’oreilles / Warsaw Improvisers Orchestra (split) – (listopad 2015 | Astral Spirits)

Za nazwą Bouchons D’oreilles ukrywają się Łukasz Kacperczyk (udziela się m.in. w projekcie Cukier) i Mateusz Wysocki. Na ich minialbumie znajdziemy kompozycje, w których twórcy mierzą się ogólnie rzecz biorąc z minimalizmem. Całość zaczyna się od ciszy i pojedynczych dźwięków, a z każdą kolejną minutą elektroniczne pasaże niepostrzeżenie przeradzają się w pulsujący dron („Enthymeme”). Najbardziej dynamiczny fragment to „Major Premise” – pełno w nim odniesień do tego, co niegdyś działo się w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia.

Stronę B wypełniły trzy utwory autorstwa Warsaw Improvisers Orchestra, które zespół zaprezentował podczas koncertu w CSW. Sam początek przebiega całkiem spokojnie pod batutą Patryka Zakrockiego („This”), zaś w dwóch kolejnych fragmentach „That” i „And the Other” kolektyw prowadzi Ray Dickaty. Jak dla mnie to najciekawsze fragmenty w wykonaniu WIO, gdzie dzikie wokalizy, zrytmizowana tkanka dźwiękowa, improwizacja, rozmach, brawura zbliżają muzyków w stronę Fire! Orchestra, Trondheim Jazz Orchestra czy Power of the Horns.

Profil na Facebooku »

 

Strona Astral Spirits »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.