Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.



XIXA

Członkowie amerykańskiej grupy Giant Sand postanowili dać upust swoim muzycznym fascynacjom związanym z cumbią!

W ubiegłym roku ukazała się debiutancka EP-ka „Shift and Shadow” (Glitterhouse) zespołu XIXA założonego przez Briana Lopeza i Gabriela Sullivana z Giant Sand. Oprócz nich mamy też w składzie: Geoffreya Hidalgo (bas), Jasona Urmana (klawisze), Efrena Cruza Chaveza (instrumenty perkusyjne) i Winstona Watsona (perkusja). Jak tłumaczy Lopez, że jeszcze kilka lat temu latynoski muzyk Chavez nie widział nawet o istnieniu Led Zeppelin. Z kolei Watson intensywnie koncertował z Alice’em Cooperem i Bobem Dylanem.

Lopez i Sullivan zaczynali od grania coverów nagrań tradycyjnych pochodzących z Ameryki Południowej, mam tu na myśli gatunek chicha, czyli peruwiańską odmianę cumbii, która święciła swoje triumfy w lata 60. i 70.

Na tegorocznym albumie „Bloodline” (29.01.2016 | Glitterhouse), jak przystało na prawdziwych ludzi pustyni, gdyż muzycy pochodzą z Tucson w stanie Arizona, mieszają w bardzo ciekawy sposób pustynną psychodelię/bluesa, rocka, cumbię, elektronikę oraz hardcore’a. W wielu miejscach muzyka XIXA umiejętnie oddziela się od schematycznego myślenia o brzmieniu i formie, choćby w „Bloodline”, „Killer”, „Pressures Of Mankind” czy „Living On The Line”.

 

Oficjalna strona XIXA »Profil na Facebooku »Strona Glitterhouse Records »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.