Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.



Nowości z Requiem Records

Tym razem wydawcy prezentują trzy słuchowiska, w tym nagrania projektu A.N.R.S tworzonego przez Antoninę Nowacką i Roberta Skrzyńskiego.

Sowy Polski

Sowy Polski – „Podział gatunkowy” (luty 2016 | Requiem Records)

Sowy Polski to projekt Michała Szturomskiego – muzykologa, konsultanta muzycznego i aktywnego muzyka, udzielającego się w kilku warszawskich składach grających tzw. muzykę alternatywną. Od kilku lat współprowadzi label Wytwórnia Krajowa. Jest wielbicielem muzyki komputerowej i syntezatorów analogowych.

Płyta „Podział Gatunkowy” to słuchowisko opowiadające o wszystkich gatunkach sów żyjących na terenie Polski. W poszczególnych fragmentach głos Piotra Bujno przybliża nam cechy charakterystyczne danego gatunku sowy (Puchacz, Pójdźka, Płomykówka, Puszczyk, Puszczyk uralski, Uszatka, Uszatka Błotna, Puszczyk Mszarny, Włochatka), a z drugiej strony mamy elektronikę Szturomskiego. Album zdobią bardzo ładne ilustracje autorstwa Kasi Walentynowicz.

„Podział Gatunkowy” robi większe wrażenie jako całość (audio+grafika/rysunki). Niestety, bo ani muzyka nie przeniosła mnie w leśny świat tych niezwykłych ptaków, ani niewiele pomógł głos samego lektora (za dużo w nim dynamiki i brak wczucia w temat).

Kopyt zła

Joanna Szumacher & Paweł Cieślak – „Kopyta Zła” (luty 2016 | Requiem Records)

„Kopyta Zła” to album z pogranicza musicalu i słuchowiska, utrzymany w formie pastiszu zarówno w warstwie tekstowej, jak i muzycznej. Szumacher swoją opowieść oparła na noweli Edgara Allana Poe – „Metzengerstein”, zaś warstwa dźwiękowa przygotowana przez Cieślaka to przeplatanka elementów techno, new romantic, parodii black metalu, syntezatorowych pasaży i eksperymentów z brzmieniem pianina. Koniec końców, nieźle się tego słucha, przede wszystkim w ciekawy sposób łódzka artysta żongluje słowem. Przypomnę, że w marcu będzie można zobaczyć Joannę Szumacher podczas 8. edycji toruńskiego festiwalu CoCArt (szczegóły).

ANRS

A.N.R.S – „A.N.R.S” (luty 2016 | Requiem Records)

(…) można by sądzić, że są to zrekonstruowane nagrania pochodzące z taśm szpulowych odnalezionych na dnie Bałtyku… – piszą wydawcy.

A.N.R.S to przedsięwzięcie Antoniny Nowackiej znanej z WIDT oraz współpracy z zespołem kIRk i Roberta Skrzyńskiego kojarzonego z projektem Micromelancolié. Ich album to również słuchowisko, lecz utrzymane w zupełnie innym klimacie niż powyższe propozycje. – „To płyta-rekonstrukcja, dźwiękowy pamiętnik syreny pracującej przy post-industrialnej rafie koralowej, psychodeliczny zapis składający się ze skrawków nagrań odnalezionych na taśmach magnetycznych spoczywających na dnie Głębiny Landsort – wyjaśniają wydawcy.

Analogowo-transową elektronikę Skrzyńskiego z pogranicza cut-up’u i lo-fi, bardzo dobrze uzupełniają wariacje wokalne Nowackiej wyrastające z fascynacji muzyką dawną, operą i pieśniami religijnymi.

 

Strona Requiem Records »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.