Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.



Nowości z Requiem Records

Tym razem wydawcy prezentują trzy słuchowiska, w tym nagrania projektu A.N.R.S tworzonego przez Antoninę Nowacką i Roberta Skrzyńskiego.

Sowy Polski

Sowy Polski – „Podział gatunkowy” (luty 2016 | Requiem Records)

Sowy Polski to projekt Michała Szturomskiego – muzykologa, konsultanta muzycznego i aktywnego muzyka, udzielającego się w kilku warszawskich składach grających tzw. muzykę alternatywną. Od kilku lat współprowadzi label Wytwórnia Krajowa. Jest wielbicielem muzyki komputerowej i syntezatorów analogowych.

Płyta „Podział Gatunkowy” to słuchowisko opowiadające o wszystkich gatunkach sów żyjących na terenie Polski. W poszczególnych fragmentach głos Piotra Bujno przybliża nam cechy charakterystyczne danego gatunku sowy (Puchacz, Pójdźka, Płomykówka, Puszczyk, Puszczyk uralski, Uszatka, Uszatka Błotna, Puszczyk Mszarny, Włochatka), a z drugiej strony mamy elektronikę Szturomskiego. Album zdobią bardzo ładne ilustracje autorstwa Kasi Walentynowicz.

„Podział Gatunkowy” robi większe wrażenie jako całość (audio+grafika/rysunki). Niestety, bo ani muzyka nie przeniosła mnie w leśny świat tych niezwykłych ptaków, ani niewiele pomógł głos samego lektora (za dużo w nim dynamiki i brak wczucia w temat).

Kopyt zła

Joanna Szumacher & Paweł Cieślak – „Kopyta Zła” (luty 2016 | Requiem Records)

„Kopyta Zła” to album z pogranicza musicalu i słuchowiska, utrzymany w formie pastiszu zarówno w warstwie tekstowej, jak i muzycznej. Szumacher swoją opowieść oparła na noweli Edgara Allana Poe – „Metzengerstein”, zaś warstwa dźwiękowa przygotowana przez Cieślaka to przeplatanka elementów techno, new romantic, parodii black metalu, syntezatorowych pasaży i eksperymentów z brzmieniem pianina. Koniec końców, nieźle się tego słucha, przede wszystkim w ciekawy sposób łódzka artysta żongluje słowem. Przypomnę, że w marcu będzie można zobaczyć Joannę Szumacher podczas 8. edycji toruńskiego festiwalu CoCArt (szczegóły).

ANRS

A.N.R.S – „A.N.R.S” (luty 2016 | Requiem Records)

(…) można by sądzić, że są to zrekonstruowane nagrania pochodzące z taśm szpulowych odnalezionych na dnie Bałtyku… – piszą wydawcy.

A.N.R.S to przedsięwzięcie Antoniny Nowackiej znanej z WIDT oraz współpracy z zespołem kIRk i Roberta Skrzyńskiego kojarzonego z projektem Micromelancolié. Ich album to również słuchowisko, lecz utrzymane w zupełnie innym klimacie niż powyższe propozycje. – „To płyta-rekonstrukcja, dźwiękowy pamiętnik syreny pracującej przy post-industrialnej rafie koralowej, psychodeliczny zapis składający się ze skrawków nagrań odnalezionych na taśmach magnetycznych spoczywających na dnie Głębiny Landsort – wyjaśniają wydawcy.

Analogowo-transową elektronikę Skrzyńskiego z pogranicza cut-up’u i lo-fi, bardzo dobrze uzupełniają wariacje wokalne Nowackiej wyrastające z fascynacji muzyką dawną, operą i pieśniami religijnymi.

 

Strona Requiem Records »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.