NOON – Nobody, Nothing, Nowhere
Bartek Woynicz:

„Above me, below, me all around me”

Desire Marea – Desire
Jarek Szczęsny:

To nie pierwszy taki przypadek.

His Master’s Voice – Log: Canis Majoris
Paweł Gzyl:

Podróż w stronę Syriusza.

Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.



Akpatok – Two Winters, Two Springs

Medytacyjny trans na lirę korbową, dzwonki pasterskie i gongi.

Dawid Adrjanczyk to awangardowy performer, kompozytor i artysta dźwiękowy. Jego prace często koncentrują się na interakcji pomiędzy muzyką i naturą, pustką i ciszą. Twórczość Dawida jest głęboko zakorzeniona w minimalizmie, medytacyjnym aspekcie Muzyki Dawnej i modalności Europy Wschodniej. W swoich elektroakustycznych kompozycjach wykorzystuje brzmienie preparowanej gitary i różnych instrumentów dętych, a także korzysta z nagrań terenowych, elektroniki, taśm oraz nietypowych systemów strojenia czy harmonii.

Adrjanczyk jest założycielem i liderem projektu Akpatok. Udziela się też w The Magic Carpathians Project i Tundra. Pod koniec 2015 roku wydał płytę „Two Winters, Two Springs” pod szyldem Akpatok tworzonym wraz z Niną Adrjanczyk (dzwonki pasterskie, gongi) i Adamem Sobańskim (gongi). Sam zaś gra na lirze korbowej, dzwonkach pasterskich i gongach. – „Używając świadomie ograniczonych środków, redukując instrumentarium i kompozycyjne struktury, Adrjanczyk tworzy utwory oparte o medytatywny idiom, zarówno w skali pojedynczych kompozycji, jak i całości albumu. Sześć dźwiękowych wędrówek po wymagających ścieżkach rzuca wyzwanie do uważnego i głębokiego słuchania, wprowadza odbiorców w niespieszny, wyciszony i pełen wewnętrznej koncentracji rytm kompozycji, charakterystyczny dla twórczości muzyka” – czytamy w notce prasowej dołączonej do wydawnictwa.

Charakter albumu „Two Winters, Two Springs” nakreśla fascynujące brzmienie liry korbowej (choćby w „Fish Circling”, „Eyes Free of Dust”), wprowadzające słuchacza w głęboki stan dźwiękowej medytacji. Soniczne eksperymenty z gongami przypominają mi po trosze dokonania projektu Muzyka Sfer. Zamykający całość, siedemnastominutowy fragment „Руки и миски” przedłuża nam ten transowy spektakl, który momentami może kojarzyć z twórczością amerykańskiego kompozytora Duane’a Pitre’ego.

22.12.2015 | Low Clouds Records

 

Oficjalna strona Dawida Adrjanczyka »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.