KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.

Shanti Celeste – Tangerine
Paweł Gzyl:

Na poprawę nastroju.



Akpatok – Two Winters, Two Springs

Medytacyjny trans na lirę korbową, dzwonki pasterskie i gongi.

Dawid Adrjanczyk to awangardowy performer, kompozytor i artysta dźwiękowy. Jego prace często koncentrują się na interakcji pomiędzy muzyką i naturą, pustką i ciszą. Twórczość Dawida jest głęboko zakorzeniona w minimalizmie, medytacyjnym aspekcie Muzyki Dawnej i modalności Europy Wschodniej. W swoich elektroakustycznych kompozycjach wykorzystuje brzmienie preparowanej gitary i różnych instrumentów dętych, a także korzysta z nagrań terenowych, elektroniki, taśm oraz nietypowych systemów strojenia czy harmonii.

Adrjanczyk jest założycielem i liderem projektu Akpatok. Udziela się też w The Magic Carpathians Project i Tundra. Pod koniec 2015 roku wydał płytę „Two Winters, Two Springs” pod szyldem Akpatok tworzonym wraz z Niną Adrjanczyk (dzwonki pasterskie, gongi) i Adamem Sobańskim (gongi). Sam zaś gra na lirze korbowej, dzwonkach pasterskich i gongach. – „Używając świadomie ograniczonych środków, redukując instrumentarium i kompozycyjne struktury, Adrjanczyk tworzy utwory oparte o medytatywny idiom, zarówno w skali pojedynczych kompozycji, jak i całości albumu. Sześć dźwiękowych wędrówek po wymagających ścieżkach rzuca wyzwanie do uważnego i głębokiego słuchania, wprowadza odbiorców w niespieszny, wyciszony i pełen wewnętrznej koncentracji rytm kompozycji, charakterystyczny dla twórczości muzyka” – czytamy w notce prasowej dołączonej do wydawnictwa.

Charakter albumu „Two Winters, Two Springs” nakreśla fascynujące brzmienie liry korbowej (choćby w „Fish Circling”, „Eyes Free of Dust”), wprowadzające słuchacza w głęboki stan dźwiękowej medytacji. Soniczne eksperymenty z gongami przypominają mi po trosze dokonania projektu Muzyka Sfer. Zamykający całość, siedemnastominutowy fragment „Руки и миски” przedłuża nam ten transowy spektakl, który momentami może kojarzyć z twórczością amerykańskiego kompozytora Duane’a Pitre’ego.

22.12.2015 | Low Clouds Records

 

Oficjalna strona Dawida Adrjanczyka »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.