Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.



Konrad Kucz – Symphony A.D.966

W tym roku przypada 1050. rocznica chrztu Polski. Z tej okazji Konrad Kucz przygotował rozbudowaną suitę upamiętniającą to wydarzenie.

Polski artysta stworzył „Symphony A.D.966” na zamówienie Narodowego Centrum Kultury. – „(…) kompozycja zrealizowana została w warunkach domowego wirtualnego studia. Możliwości komputera pozwoliły mi zbudować akustyczne struktury muzyczne, których tradycyjna realizacja wymagałaby szczególnych warunków technicznych i ogromnych nakładów finansowych” – wyjaśnia Kucz. – „W swojej twórczości zawsze odwoływałem się do polskich korzeni, stąd okoliczność 1050. rocznicy chrztu Polski jest dla mnie wyjątkowa. Obecne czasy duchowego chaosu i kryzysu tożsamości kulturowej w szczególny sposób zasygnalizowały potrzebę stworzenia muzyki w oparciu o wybitne symbole naszej kultury. Słychać tu inspiracje muzyką Szymanowskiego, Pendereckiego, Kilara i Góreckiego. Moim zamierzeniem było, aby ta kontemplacyjna muzyka stała się skromnym impulsem ku duchowemu odrodzeniu” – pisze kompozytor.

Kucz komponując „Symphony A.D.966” wykorzystał softwarowe instrumenty. Oprócz niego w nagraniu wzięli też udział tacy muzycy jak wiolonczelista Mateusz Kwiatkowski i perkusista Robert Rasz. W moim odczuciu na „Symphony A.D.966” największe wrażenie robi nawiązanie do sonoryzmu w wydaniu Krzysztofa Pendereckiego („Tren. Ofiarom Hiroszimy”?) w połączeniu z wyeksponowanym brzmieniem perkusji Rasza.

Pod koniec grudnia 2015 roku wydawnictwo „Symphony A.D.966” ukazało się na płycie kompaktowej. Teraz NCK wypuściło wersję winylową (nakład limitowany – 300 sztuk!). Dodam, że w ramach tegorocznych obchodów chrztu Polski pojawił się także na winylu album „Pieśni” (nasza recenzja) autorstwa Michała Jacaszka (oryginalnie materiał został opublikowany na CD przez NCK w 2014 roku).

 

Strona Narodowego Centrum Kultury »Profil na Facebooku »Strona chrzest966.pl »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.