Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.

Stefan Węgłowski – To co ukryte
Jarek Szczęsny:

Puszczony zza mgły.

Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.

Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.



Konrad Kucz – Symphony A.D.966

W tym roku przypada 1050. rocznica chrztu Polski. Z tej okazji Konrad Kucz przygotował rozbudowaną suitę upamiętniającą to wydarzenie.

Polski artysta stworzył „Symphony A.D.966” na zamówienie Narodowego Centrum Kultury. – „(…) kompozycja zrealizowana została w warunkach domowego wirtualnego studia. Możliwości komputera pozwoliły mi zbudować akustyczne struktury muzyczne, których tradycyjna realizacja wymagałaby szczególnych warunków technicznych i ogromnych nakładów finansowych” – wyjaśnia Kucz. – „W swojej twórczości zawsze odwoływałem się do polskich korzeni, stąd okoliczność 1050. rocznicy chrztu Polski jest dla mnie wyjątkowa. Obecne czasy duchowego chaosu i kryzysu tożsamości kulturowej w szczególny sposób zasygnalizowały potrzebę stworzenia muzyki w oparciu o wybitne symbole naszej kultury. Słychać tu inspiracje muzyką Szymanowskiego, Pendereckiego, Kilara i Góreckiego. Moim zamierzeniem było, aby ta kontemplacyjna muzyka stała się skromnym impulsem ku duchowemu odrodzeniu” – pisze kompozytor.

Kucz komponując „Symphony A.D.966” wykorzystał softwarowe instrumenty. Oprócz niego w nagraniu wzięli też udział tacy muzycy jak wiolonczelista Mateusz Kwiatkowski i perkusista Robert Rasz. W moim odczuciu na „Symphony A.D.966” największe wrażenie robi nawiązanie do sonoryzmu w wydaniu Krzysztofa Pendereckiego („Tren. Ofiarom Hiroszimy”?) w połączeniu z wyeksponowanym brzmieniem perkusji Rasza.

Pod koniec grudnia 2015 roku wydawnictwo „Symphony A.D.966” ukazało się na płycie kompaktowej. Teraz NCK wypuściło wersję winylową (nakład limitowany – 300 sztuk!). Dodam, że w ramach tegorocznych obchodów chrztu Polski pojawił się także na winylu album „Pieśni” (nasza recenzja) autorstwa Michała Jacaszka (oryginalnie materiał został opublikowany na CD przez NCK w 2014 roku).

 

Strona Narodowego Centrum Kultury »Profil na Facebooku »Strona chrzest966.pl »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.