Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.



Konrad Kucz – Symphony A.D.966

W tym roku przypada 1050. rocznica chrztu Polski. Z tej okazji Konrad Kucz przygotował rozbudowaną suitę upamiętniającą to wydarzenie.

Polski artysta stworzył „Symphony A.D.966” na zamówienie Narodowego Centrum Kultury. – „(…) kompozycja zrealizowana została w warunkach domowego wirtualnego studia. Możliwości komputera pozwoliły mi zbudować akustyczne struktury muzyczne, których tradycyjna realizacja wymagałaby szczególnych warunków technicznych i ogromnych nakładów finansowych” – wyjaśnia Kucz. – „W swojej twórczości zawsze odwoływałem się do polskich korzeni, stąd okoliczność 1050. rocznicy chrztu Polski jest dla mnie wyjątkowa. Obecne czasy duchowego chaosu i kryzysu tożsamości kulturowej w szczególny sposób zasygnalizowały potrzebę stworzenia muzyki w oparciu o wybitne symbole naszej kultury. Słychać tu inspiracje muzyką Szymanowskiego, Pendereckiego, Kilara i Góreckiego. Moim zamierzeniem było, aby ta kontemplacyjna muzyka stała się skromnym impulsem ku duchowemu odrodzeniu” – pisze kompozytor.

Kucz komponując „Symphony A.D.966” wykorzystał softwarowe instrumenty. Oprócz niego w nagraniu wzięli też udział tacy muzycy jak wiolonczelista Mateusz Kwiatkowski i perkusista Robert Rasz. W moim odczuciu na „Symphony A.D.966” największe wrażenie robi nawiązanie do sonoryzmu w wydaniu Krzysztofa Pendereckiego („Tren. Ofiarom Hiroszimy”?) w połączeniu z wyeksponowanym brzmieniem perkusji Rasza.

Pod koniec grudnia 2015 roku wydawnictwo „Symphony A.D.966” ukazało się na płycie kompaktowej. Teraz NCK wypuściło wersję winylową (nakład limitowany – 300 sztuk!). Dodam, że w ramach tegorocznych obchodów chrztu Polski pojawił się także na winylu album „Pieśni” (nasza recenzja) autorstwa Michała Jacaszka (oryginalnie materiał został opublikowany na CD przez NCK w 2014 roku).

 

Strona Narodowego Centrum Kultury »Profil na Facebooku »Strona chrzest966.pl »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.